جاباما
۷۷۸۱۶۰
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

قالیباف: درباره املاک نجومی، آبروی همه را بردید

محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین به بیان توضیحاتی درباره ماجرای بدهی ۵۲ هزار میلیاردی شهرداری تهران در زمان مسئولیت خود و املاک نجومی پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر قالیباف در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس در تاریخ ایران نقطه عطفی بوده و هست.

شخصاً به عنوان یکی از آحاد این ملت و به عنوان یکی از شهروندانی که در دفاع مقدس حضور داشتم وقتی به آن ماجرا نگاه می‌کنم فکر می‌کنم همه مشکلاتی که ما امروز می‌بینیم در زمان جنگ هم وجود داشت.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما امروز فکر می‌کنیم فضایمان سخت و ملتهب است اما در زمان جنگ هم چنین بود، اظهار کرد: در آن زمان ترور و انفجار بود و مشکلات آن روز هم مشکلات کمی نبود.

همه آسیب‌های ما در چهلمین سال به کارکردها برمی‌گردد. ما آرمان‌هایمان را با افتخار سر دست می‌گیریم ولی در حوزه کارکردها جز در حوزه امنیت قابل قبول نیستیم چون در جمهوری اسلامی و در بحث سیاست، کارآمدی وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری گفت: دروغ بزرگتر از این؟ می‌گویند بیش از دویست و هشتاد و پنج میلیارد درآمد شهرداری بوده، اما خود شما رییس سازمان برنامه بودجه بودید. اگر می‌خواهید دروغ بگویید طوری دروغ بگویید که باورپذیر باشد.

شهردار سابق تهران ادامه داد: ببینید فضا چطور مسموم می‌شود. شهرداری گزارش داده است. من درباره املاک نجومی به دادستان نامه نوشتم و شما آبروی همه را بردید. حال شما که این حرف‌ها را زدید یک کاری هم انجام دهید. آن زمانی که ما بودیم می‌گفتیم دو تحریم داریم یکی تحریم جهانی و دیگری تحریم دولتی.

وی افزود: ما بر اساس تفریغ بودجه شانزده هزار میلیارد بدهی و چهارده میلیارد طلب از دولت داشتیم. ذات انقلاب ما اسلامی و فرهنگ ما قرآنی است ما با هر ظلمی باید مبارزه کنیم و در برابر هر زورگویی باید بایستیم اینکه امام می‌گوید جنگ ما جنگ فقر و غنا است این‌ها فرهنگ انقلاب اسلامی است.

پس ما باید با استکبار مبارزه کنیم. امروز دشمن با جنگ روانی و اقتصادی به جنگ انقلاب و آرمان‌ها آمده و از نقطه ضعف ناکارآمدی به طور جدی وارد شده است.

در اقتصاد تامین مالی و بحث ساختار و مدیریت اهمیت دارد.

شهردار سابق تهران تاکید کرد: در همه دنیا اینطور است که بانک‌ها به عنوان نهاد مالی عمدتا به سمت کارهای کوچک و گردش مالی و پول‌های کوتاه‌مدت و بنگاه‌های متوسط می‌روند. ما در کشور امروز سرمایه‌گذار خارجی نداریم و بازار سرمایه ما هم که تکلیفش روشن است پس امروز بانک‌های ما هشتاد درصد جور ما را می‌کشد.

در متغیرهای کلان مالی یکی پایه پولی یکی نقدینگی و یکی تورم را داریم که مهم است. ما وقتی این‌ها را کنار هم می‌گذاریم در این شرایط می‌بینیم سیستم بانک ما می‌شود معضل نقدینگی که وجود دارد.

وی ادامه داد: رشد نقدینگی ما در ۵۰ سال گذشته دو رقمی بوده است و این رقم بین هفده تا سی و چهار درصد است که سی و چهار درصد امروز در این دولت رکورد زده است. این سرگروه‌هایی که در بانک‌های ما است شخصی هستند یا بخش خصوصی هستند یا خصولتی هستند و نهادهای عمومی غیردولتی و دولتی را هم داریم.

ما امروز چهارصد میلیون حساب سرگروه با هشتاد میلیون جمعیت داریم. بعد نگوییم که کشور راه اقتصادی ندارد و باید با سیاست حلش کنیم. دنیا تجربه های موفقی دارد مگر وضع ما بدتر از کره در دهه پنجاه میلادی است؟

قالیباف در پایان گفت: ما در سال بیش از سیصد هزار میلیارد تومان سود پول می‌دهیم که از مالیات معاف است حال شما ببینید این میزان چطور تقسیم می‌شود. به اعدادی می‌رسید که می ‌ینید من بیخود نگفتم چهار درصدی‌ها چقدر ضرر به اقتصاد می‌زنند. بیش از شصت درصد این سود متعلق به کمتر از چهار درصد آنان می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدبخت ایرانی

      از خارج توضیح داده پسرش که میلیارد بورد خودش هم فرار کرده

    • بدون نام

      سردار در مورد شهرداری جدید صحبت کنیید

    • بدون نام

      خوب شد دفاع مقدس هم بود وگرنه معلوم نبودشما به اصطلاح مدیر از چه چیزی مایه میز،اشتید

    • بدون نام

      حیف از قالیباف ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که دیگه چیزی باقی نذاشتی

    • گرفتاران

      چرا راش دادید ریشه خرابی دارد خدا خانه خرابش کند مارا خانه خراب کرد سردار داریم تا سردار طله زبیر یادتان نمی اید ما 100 نفر زخم خورده او هستیم خدا لعنت کند

    • بدون نام

      حاجی اون زمان تخریبی نبود و رسانه های خارجی هم کار خودشونو میکردن و شمادر وسط میدان رزم بودی و عقبه دست هر کس بود که همدلی و وفاق بیشتر بود .ان زمان گافی نبود که تخریب باشه الان گاف زیاد و خود مسئولان ادرس میدن که فلانی تو نبودی فلان کار رو کردی؟! دشمن نمیخوایم تا دوستان در مجلس و احزاب ....فعلی .همین کارشناسی که مجری بی بی سی را سکه یه پول کرد همان نبود که کیهان فراریش داد و بعنوان عنصری مشکوک ...نام برد !! الان ذوق کرده از کسی که طرد شده توسط همان کیهان؟!

    • بدون نام

      جناب قالیباف که خیلی هم خوب بلد هستی افتضاحات عملکرد خودت رو پوشش بدی , براساس همین حرفهایی که زدی و خیلی هم تو اوت زدی خودت گفتی که 16 هزار میلیارد بدهی شهرداری داشته و 14 هزار میلیارد طلبکار بوده , تفاوتش میشه 2 هزار میلیارد تومان بدهی !!! بفرمایید این 2 هزار میلیارد تومان کجا رفته ؟؟؟؟؟ ظاهرا اینقدر وضع خرابه که شما 2 هزار میلیارد تومان را اصلا رقم قابل توجه نمی دونید ؟؟؟؟ واقعا خودت سردسته همه 4 درصدیها هستی برو خجالت بکش

    • سعید

      بیا که فقط خودت میتونی اوضاع رو درست کنی

    • بدون نام

      چرا پول آمریکا. دلار. تورم ندارد چون. پشتوانه. دارد. ولی بعضی دولت ها پول بدونه پشتوانه چاپ میکنند و از مردم کلاهبرداری میکنند هیشکی هم حالیش نیست.

    • بدون نام

      آقای قالیباف توکه راست میگی......

    • بدون نام

      اگه خودتون فکر کنین آبرو دارین

    • BABAAA

      قالیباف بجای اینکه جلوی ۴ درصد را بگیر د و دید چون زورش به روحانی نمی رسد ۴ درصد را داشت میکرد ۱۰ درصد یعنی بخشی از کسانی که در گروه خودش بود را یار آنها کرد روحانی دید ای بابا سرشان داره کلاغ میره قالیباف را لو داد .
      نتیجه هنوز آن ۴ درصد حضور دارن .
      راستی آن ۴ درصد چه کسانی هستن اطرافیان روحانی اطرافیان روحانی کیست همان مرفهین .

    • بدون نام

      شما فهمیدید این آقای قالیباف چی گفته من که نفهمیدم در مورد بدهی شهرداری واملاک نجومی اصلا جی گفت اگه کسی فهمیده لطفا توضیح بده

    • دراکولا تا به تا

      ای بابا، هنوز طمع رییس جمهور شدن داره؟

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      آره ،خیلی کار بدی کردن!!!باید می گفتن : « ش،ع . »« م،ا د،»«ص،م،»

    • رضا

      درود بر دکتر قالیباف
      درد و بلات بخوره تو سر دولت
      حیف شد قدرتو ندونستن

    • بدون نام

      اینکه میتوانستی با درایت و تدبیر منطقه ۲۲ را به بزرگترین پارک چند منظوره با در امد پایدار تبدیل کنی و دنبال تراکم فروشی با در امد موقت نری و مردم خسته تهران را با داشتن فصای سبز و پارک بی نطیر از مسافرت نا خواسته بی نیاز کنی هم قبول نداری اینهمه ساختمان به کی و برای چه ارگانها منطقه را نابود کردی واگداری زمینهای نیاوران و حقانی را به بانک انصار و ساخت برج باع را قبول نداری؟؟؟!!

    • بدون نام

      آقای قالیباف اگر کسی خودش آبروی خودش حفظ کند کسی نمی تواند آبروش ببرد مگر اینکه خلاف کرده باشد

    • بدون نام

      این دیگه خیلی ............
      همه جوره ثابت شد املاک نجومی داده شده جناب قالیباف
      متاسفانه چون با این افراد نمیتونن برخورد کنن هر روز میان تهدید و دروغ تحویل مردم میدن
      دیگه وقت این رسیده آدمای شایسته بیان سرکار و چابلوسان و دروغ گویان کنار گذاشته بشن

    • بدون نام

      بنده خدا منظورش اینه که بهش خیانت کردند ، به خیلی املاک داد ، چندتا که نرسید بهشون ، شلوغش کردند ، منظورش اینه که اگر تو شهرداری مونده بود جوره دیگه جبران میکرد . وسلام

    • بدون نام

      وقتی همه چیز از کانال خودی و غیر خودی و غیر شفاف می گذرد همین میشه ، داری از ابرو صحبت می کنی!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج