۷۷۸۹۰۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سیستان‌وبلوچستان در بدترین وضعیت از نظر ریزگردها

معاون توسعه فناوری سازمان فضایی با بیان اینکه مطالعات ما در خصوص پایش خشکسالی نشان می‌دهد که بخش‌های شمال غربی کشور کمتر با پدیده خشکسالی مواجه است، ادامه داد: علاوه بر آن با مطالعات بر روی پدیده‌های فرونشست، نقشه‌های آن را تهیه کردیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه فناوری سازمان فضایی با بیان اینکه مطالعات ما در خصوص پایش خشکسالی نشان می‌دهد که بخش‌های شمال غربی کشور کمتر با پدیده خشکسالی مواجه است، ادامه داد: علاوه بر آن با مطالعات بر روی پدیده‌های فرونشست، نقشه‌های آن را تهیه کردیم.

دکتر علی صادقی در نشست خبری امروز به مناسبت هفته جهانی فضا، با تاکید بر اینکه ما حدود دو سال است که سامانه پایشی را در سازمان فضایی راه‌اندازی کردیم، افزود: این سامانه‌ها در خصوص پایش بلایای طبیعی فعال هستند که با عنوان سامانه پایشی زمین نامگذاری شده است. این سامانه یک سامانه ملی است که در مرکز ماهدشت مستقر شده است.

سیستان‌وبلوچستان در بدترین وضعیت از نظر ریزگردها

وی با بیان اینکه پروژه‌های این مرکز جزو پنج طرح جهادی معرفی شد، ادامه داد: سامانه پایش ریزگرد نیز در این سازمان فعال شده که بر اساس آمار‌های به دست آمده در سال جاری، استان سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت را از نظر ریزگرد داشته است.

معاون توسعه فناوری سازمان فضایی پایش حریق را از دیگر فعالیت‌های این نهاد نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن اقدام به پایش وضعیت دریاچه ارومیه با وسعت ۱۷۰۰ کیلومتر کردیم که نتایج و بررسی‌های ما نشان می‌دهد وضعیت این دریاچه امسال نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

صادقی با اشاره به پایش‌های این سازمان در حوزه خشکسالی یادآور شد: داده‌های ما نشان می‌دهد که بخش‌های شمال غرب کشور کمتر با پدیده خشکسالی مواجه است، ضمن آنکه ما پایش‌های مکرر از وضعیت فرونشست زمین و زلزله را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه با پایش‌های انجام شده از پدیده فرونشست در کشور گفت: نقشه‌هایی در این خصوص تهیه شده که می‌تواند مورد استفاده برای نهاد‌هایی که در حوزه نفت و گاز خدماتی ارائه می‌دهند، مورد استفاده قرار گیرد.

معاون توسعه فناوری سازمان فضایی در عین حال خاطرنشان کرد: این حوزه‌های تحقیقاتی ایده‌های بسیار مناسبی برای فعالیت استارتاپ‌ها است، از این رو ما مایل هستیم تا شرکت‌های فناور در این زمینه وارد شوند.

صادقی همچنین از تهیه نقشه‌های میزان تابش خورشید خبر داد و افزود: داده‌های این مطالعات می‌تواند برای فعالان حوزه‌های مکان‌یابی پنل‌های خورشیدی و بخش‌های کشاورزی کاربرد داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ خدمت کاربردی با استفاده از پایش‌های ماهواره‌ای از سوی سازمان فضایی ارائه می‌شود که در این راستا اقدام به راه‌اندازی سامانه پایشی تحت وب کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام مردم وروستاهای سیستان بلوجستان کوچ کنند در حاشیه دریا عمان زندگی کنند مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس

    • م

      درود برمردم سخت کوش سیستان.واقعا کسی نیست به داد این مردم مقاوم وعزیز سیستان برسه.ایهمه نامهربونی حق این مردم نیست به خدا

    • بدون نام

      ریزگردهای سیستان بلوچستان بخاطر بستن آب هیرمند از طرف افغانستانه اگر افغانستان حق آبه هیرمند و بده و هامون پرآب باشه شاهد ریزگرد نخواهیم بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج