۷۷۹۳۶۳
۱۳ نظر
۵۲۸۹
۱۳ نظر
۵۲۸۹
پ

شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟

ما فکر می‌کنیم که هیچ جا شلوغ‌تر از مترو و ساعت در ساعات اوج رفت و آمد نیست. اما احتمالا شهروندان کولون والد با شما موفق نیستند. این شهر تراکم جمعیت بالایی داشته و حدود ۱۲۵۵۰۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کردند.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: ما فکر می‌کنیم که هیچ جا شلوغ‌تر از مترو و ساعت در ساعات اوج رفت و آمد نیست. اما احتمالا شهروندان کولون والد با شما موفق نیستند. این شهر تراکم جمعیت بالایی داشته و حدود ۱۲۵۵۰۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کردند. اما این شهر اکنون از بین رفته و چیزی جز یک پارک باقی نمانده است. اما کولون تنها جای شلوغ جهان نیست. جاهای شلوغ زیادی در دنیا وجود دارد که برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

دریای مرده، چین

دریای مرده در استان سین چوان قرار دارد هم یک مخزن آب مصنوعی و هم یک تفریحگاه محبوب به حساب می‌آید. دریای مرده در روز‌های گرم تابستان، به یک پارک آبی فوق العاده شلوغ تبدیل می‌شود. زمانی ۱۰۰۰۰ نفر همزمان در آب آن شنا می‌کردند. این استخر ۳۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. اما این یک مخزن مصنوعی ساده نیست: ترکیب آب شبیه آب دریاست و حاوی ۴۳ نوع ماده معدنی و عناصر میکرو است.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
تاج محل، هند

تاج محل سالانه ۷-۸ میلیون نفر را به خود جذب می‌کند. اگر قصد دارید از آن دیدن کنید، یادتان باشد در ماه‌های خنک بسیار شلوغ است. بنابراین بهتر است در ماه‌های دیگر از آن دیدن کنید. همچنین باید بدانید که تاج محل جمعه‌ها به روی سایر گردشگران بسته است و فقط مسلمانان اجازه دارند از آن دیدن کنند. از سوی دیگر، زمانی که ماه کامل است شب‌ها هم می‌توان از آن دیدن کرد.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین هم یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی جهان است که هر سال حدود ۱۰ میلیون نفر را به خود جذب می‌کنند. اگر می‌خواهید از این مکان دیدن کنید و در عین حال از شلوغی اجتناب کنید، مناطق جینشانلینگ و هوانگ هواچنگ را انتخاب کنید. این مناطق کامل بازسازی نشده اند، اما با کفش‌های راحت قابل بازدید هستند. هم چنین می‌توانید از منظره باشکوه بدون مزاحمت دیگران دیدن کنید و عکس‌های زیبا بگیرید.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
پیازا دل کمپو، ایتالیا

پیازا دل کمپو در سیه‌نا قرار دارد و یکی از بهترین میادین قرون وسطایی در جهان است. ظاهر این میدان دوبار در سال تغییر می‌کند: به مسیر مسابقات سوارکاری بدون زین «پالیو» تبدیل می‌شود و حدود ۶۰۰۰۰ نفر از آن دیدن می‌کنند. مسابقات در دوم جولای و شانزدهم آگوست برگزار می‌شود و همه شهروندان و همچنین گردشگران برای دیدن این نمایش دیدنی می‌آید.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
متروی توکیو

البته همه مترو‌ها در ساعات اوج وحشتناک هستند، اما متروی توکیو از همه بدتر است. مثلا ایستگاه شینجوکو در کتاب رکورد‌های گینس به عنوان شلوغ‌ترین مرکز حمل و نقل جهان ثبت شده است و بیش از ۳ میلیون نفر در روز از آن استفاده می‌کنند. کارمندانی به نام «اوشیا» وجود دارند که مردم را به داخل قطار هل می‌دهند و مطمئن می‌شوند کسی یا چیزی بین در نمانده باشد.

شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
مسیح نجات بخش، برزیل

گردشگران از اینکه یک راه طولانی بالا بیایند، نمی‌ترسند و به همین دلیل ۳۰۰۰ نفر در روز از این مجسمه مشهور دیدن می‌کنند. کلیسای کوچکی در پایه این مجسمه قرار دارد که مردم می‌توانند در آن ازدواج کنند. بدترین زمان برای بازدید از این مجسمه آخر هفته‌ها، جولای، کریسمس و کارناوال‌ها است. بهترین زمان برای بازدید از آن دوشنبه تا جمعه قبل از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح و بعد ۳:۳۰ دقیقه بعدازظهر است.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
چیچن ایتزا، مکزیک

چیچن ایتزا شهر بزرگی بود که توسط مایا‌ها ساخته شد. هرم کوکولکان جایی است که مایا‌ها از قدیم برای قربانی‌های مذهبی استفاده می‌کردند و یکی از محبوب‌ترین جا‌های مکزیک است. حدود ۳ میلیون گردشگر هر سال از این هرم بازدید می‌کنند. برای اجتناب از شلوغی حدود ۷:۳۰ صبح به آن سر بزنید.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
جزیره انتا کروز، کلمبیا

این جزیره کوچک بیشترین تراکم جمعیت را در جهان دارد: ۱۲۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند در حالی که کل مساحت آن کمتر از یک هکتار (یک استادیوم فوتبال) است. سانتا کروز یک جزیره مصنوعی است که طول آن ۲۰۰ و عرض آن ۱۲۰ متر است. باتوجه به اندازه آن، می‌فهمیم که هیچ جایی برای بیمارستان و سایر موسسات مهم وجود ندارد. ساکنان برای تحصیل یا کار باید به جزایر اطراف سفر کنند. بیشتر مردم در هتل‌های جزایر بزرگتر کار می‌کنند.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
مرکز خرید آمریکا

بزرگترین مرکز خرید آمریکا، سالانه ۴۰ میلیون نفر را جذب می‌کند (یک سوم بازدیدکنندگان توریست هستند) ۵۲۰ فروشگاه، یک شهربازی، یک آکواریوم دریایی و بسیاری چیز‌های جالب دیگر در این مرکز قرار دارند.
شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
مونگ کوک، چین

مونگ کوک منطقه‌ای در هنگ کنگ با تراکم جمعیت بالایی ۳۴۰۰۰۰ نفر در هر مایل مربع است. مونگ موک در کتاب رکورد‌های گینس به عنوان شلوغ‌ترین منطقه جهان ثبت شده است. سرگرمی و تفریح و دانشگاه و خوابگاه‌های زیادی در این منطقه وجود دارد.

شلوغ‌ترین جا‌های دنیا را می‌شناسید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبارو بوی خوش

      ژاپنی های احمق وقتی انقدشلوغه بایداعتصاب کنن و دیگ سوارمترو نشن میدونم این کارفایده ای نداره اماحداقل ازاین دنیای کثیف انتقامشونو میگیرن واعصابشونوخوردنمیکنن میدونم الان یه عده میان اینجاونصیحتم میکنن یامیگن متروهاش تندرو هست ولی به نظرمن آب که ازسرگذشت چه یه وجب چه صدوجب شایدم یه عده بیان به من بگن میبینی که باهمه اینادارن زندگیشونومیکنن، بله،زندگیشونومیکنن امابه چه قیمتی؟؟؟؟!!! کاملامشخصه که بدبختای پپه دارن چی میکشن بیچاره ها حتی لایق دل سوختنم نیستن، اون شمایی که میگی اینادارن زندگیشونومیکنن، خودت جای اینا بودی تحمل میکردی اصن تحمل میکردی، اعصابت خوردنمیشد؟ وقتت تلف نمیشد؟ بعدشم ممکنه که یه عده بیان بگن توخودت حتماخاطره بدداری این حرفومیزنی اتفاقابایدبگم آره من خاطره بددارم واتفاقابه همین دلیلم هست که میفهمم بددردیه فقط برین خط تجریش به سمت مفتح روببینین مرداش البت

      پاسخ ها

      • شهاب

        أسکل

      • بدون نام

        چقد ور ور می کنی... ://

      • توحید جون

        موافقم

      • بدون نام

        میدونه چیه زشت بد بو
        تو یه حسودی
        چون تو جایی زندگی میکنی که امکانات رفاحی زیاد نداره
        داره به یه ملت دیگه توهین میکنی
        خیلی احمقی

      • ستایش

        موافقم

      • v

        خدا رو چی دیدی شاید شفا پیدا کردی

    • بدون نام

      متاسفانه نویسنده از چند جای پر جمعیت و پر ازدهام یاد نکرده یکی مکه بعد کربلا
      و حرم امام رضا
      این سه مکان از پر تردد ترین مکان ها میباشند

    • سویل

      دریای مرده زنها هم میرن یا فقط مردان؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دریای چین که نبود...بیابانی ازآدم بادی بودند اینها گشت ارشاد ندارند امربه معروف ونهی ازمنکر چطور...همه شکل هم بودند..دقیقا مثل اسمهایشان دقت کردید اسم یکشون هست این چون آن ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ودیگری آن چون این..

    • v

      امریکا و چین یکی بودن ک

    • ایرانی اصل

      کربلا در ده روز اربعین حدود 20 میلیون مسافر داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج