۷۷۹۷۵۳
۵۰ نظر
۵۰۰۸
۵۰ نظر
۵۰۰۸
پ

نشست مجلس درباره FATF متشنج شد

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم که در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار داشت به دلیل جلسات غیر علنی روزهای یک شنبه و سه شنبه و حجم زیاد مواد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امروز همدر مجلس بررسی نمی‌شود.

اعتماد آنلاین: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم که در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار داشت به دلیل جلسات غیر علنی روزهای یک شنبه و سه شنبه و حجم زیاد مواد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امروز همدر مجلس بررسی نمی‌شود.

لوایح چهارگانه « الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته (پالرمو)»، « الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)»، « اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» و « اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» باید تا ۲۳ مهرماه به تصویب برسد و به قانون تبدیل شود که از این میان تنها لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم (CFT) که پس از جنجال نمایندگان در مجلس، به مدت دو ماه مسکوت مانده بود، در مجلس بررسی نشده است و تنها ۱۲ روز به پایان مهلت گروه ویژه اقدام مالی FATF برای تعلیق ایران از فهرست سیاه باقی مانده است.

تلاش لاریجانی برای خارج کردن لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که بعد از دو ساعت جلسه غیر علنی برگزار شد؛ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ۲۱ ماده آن پیش از این به تصویب رسیده بود، در دستور کار قرار داشت اما علی لاریجانی قصد خارج کردن این لایحه از دستور کار مجلس را داشت که به نظر می‌رسد به منظور بررسی هرچه سریعتر لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بود.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس گفت: دولت بدون اینکه نظر قوه قضاییه را بگیرد لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را که ماهیت قضایی دارد به مجلس ارسال کرده و در جلسه دیروز سران قوا این موضوع مطرح شد که اشکال مسیر دارد و شورای نگهبان نمی‌پذیرد. اگر ما لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کنیم شورای نگهبان اعلام می کنند که این لایحه از مسیر قانونی نیامده و نظر قوه قضاییه را ندارد.

او ادامه داد: چون در مجلس چند ماده از این لایحه بررسی شده بود، در جلسه سران قوا بحث کردیم که چه کنیم. نهایتا با مشورتی که با شورای نگهبان و قوه قضاییه داشتم که تا امروز صبح هم به طول انجامید به این نتیجه رسیدیم که اگر این لایحه را در اینجا متوقف و به کمیسیون ارجاع دهیم و در کمیسیون از قوه قضاییه دعوت کنند.

لاریجانی گفت: با حضور مسئولینی از قوه قضاییه در کمیسیون آنها می توانند نظراتشان را در مورد مواد دیگر این لایحه بدهند و اگر ملاحظه ای در مورد مواد تصویب شده دارند آن ملاحظات را به شورای نگهبان بدهند.

رییس مجلس تاکید کرد: تفاهم کردیم و شورای نگهبان گفت حتما بررسی لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز متوقف شود و اگر مجلس هم بپذیرد ما این لایحه را نمی پذیریم. بنابراین تنها راهش این است که لایحه را مجددا به کمیسیون ارجاع دهیم.

جنجال در مجلس

پس صحبت‌های رییس مجلس، نمایندگانی از جمله دلخوش ، کاتب، ابطحی، کبیری، ادیانی راد، زهرا سعیدی، حاجی دلیگانی،پژمانفر و... به نشانه اعتراض با نظر علی لاریجانی در جلوی هیات رئیسه تجمع و مخالفت خود را اعلام کردند و نمایندگان دلواپس در این میان فریاد دو دو سر دادند.

در نهایت ارجاع این لایحه به کمیسیون با ۱۰۳ مخالف، ۵۴ موافق و ۵ رای ممتنع رای نیاورد.

cft یکشنبه بررسی می شود

بنابراین فرصتی برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در هفته جاری باقی نمی‌ماند و این لایحه در روز یکشنبه بررسی خواهد شد.

نامه نمایندگان برای بررسی fatf

دقایقی پس از جنجال بر سر از دستور کار خارج شدن لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی مطهری از پشت تریبون اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان در نامه ای خواستار بررسی fatf با حضور کارشناسان شدند که این نامه را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع دادیم و قرار شد روز یکشنبه چنین جلسه ای یا در کمیسیون تلفیق و یا صحن علنی مجلس برگزار شود که این جلسه احتمالا به صورت زنده از صدا و سیما پخش می شود.

تشنج در پارلمان؛ اصرار حاجی دلیگانی برای عقب افتادن بررسی FATF

پیش از آغاز نطق یکی از ناطقان مجلس شورای اسلامی علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت اعلام کرد که جمعی از نمایندگان خواستار ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون مربوطه و بررسی آن شدند.

بر اساس این گزارش جهانبخش محبی‌نیا پیشنهاد بازگشت این لایحه به کمیسیون را مطرح کرد. این در حالی بود که صبح امروز لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت پیشنهاد داد این لایحه به کمیسیون اقتصادی باز گردد که رای نیاورد اما هنگامی که برای بار دوم این قضیه مطرح شد، نمایندگان رای دادند.

هنگامی که نمایندگان با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا موافقت کردند، حسینعلی حاجی‌دلیگانی خواهان اخطار شد و گفت: برای این لایحه مذکور برای فرستادن به کمیسیون را دوباره به رای گذاشتید که FATF در دستور کار روز یکشنبه قرار گیرد.

پس از این حرف، حاجی دلیگانی خود را به جایگاه هیئت رئیسه رساند و اعلام کرد که اخطار دارد اما مطهری به وی گفت که پس از نطق می‌تواند اخطار خود را اعلام کند که با داد و فریاد حاجی دلیگانی روبرو شد.

وی که از جایگاه هیئت رئیسه پایین نمی‌آمد تعدادی از نمایندگان را دور خود جمع کرد و پژمان‌فر دیگر نماینده مجلس با صدای بلند رو به علی مطهری فریاد می‌زد این کار خلاف است که باعث شد تعداد دیگری از نمایندگان دور وی و حاجی دلیگانی جمع شوند.

اعضای هیئت رئیسه از حاجی دلیگانی درخواست کردند که در جایگاه خود بنشیند اما او قبول نمی‌کرد که پس از دعوت به آرامش تعداد دیگری از نمایندگان، وی بر سر جای خود نشست.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
نشست مجلس درباره FATF متشنج شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دلواپسآن نگران مملکت و مردم نیستند نگران جیب خود و بستگانشآن هستند تا این مملکت را مثل سوریه و یمن نکنند دست بر نمی دارند خدا لعنتشان کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین.. دقیقا همینطوره

      • بدون نام

        اعتماد آنلاین حرامی؟ چرا مدام از دلواپس استفاده میکنی؟ چه قصدی از گفتن این عبارت داری حرامی؟؟

      • بدون نام

        fatf روشنگري مالي است و جلوگيري از چپاول ثروت ايران ميكند ولي متاسفانه هميشه در مقابل موارد خوب مقابله ميكنيم بعدا به ان ملحق ميشويم

      • مادر عروس

        ما مردم هوشیار ایران اجازه نمیدیم ایران بدون دلیل به این کنوانسیون ملحق بشه. این کنوانسیون 35 عضوداره.که اعضای اون کشورهای گروه جی هفت و کشورهای وابسته به اونها هستند. ما مستقلیم و مستعمره ی این گروه نمیشیم

      • مادر عروس

        ملحق شدن به این کنوانسیون یعنی دست بسته خودمونو تحویل دشمن بدیم

      • مادر عروس

        موافقان ملحق شدن به اف ای تی اف لطفا بگین چه جوری این کنوانسیون باعث روشنگری مالی میشه وقتی تمام اطلاعات مالی ما میفته دست اف ای تی اف و دست ایران از اطلاعات خالیه. راهی برای دور زدن تحریم میمونه؟التماس تفکر

      • بدون نام

        اونایی که از رانت خواری به ثروتهای مفت رسیدن نگران ملحق شدن ایران به این کنوانسیون هستند ...خخخخ بالاخره نگران مال وجان بی ارزششون هستند

      • بدون نام

        چقدر دزد در این مملکت داریم ... که محالف هر چی اصلاح وشفاف سازی هم هستند

      • بدون نام

        اتفاقا در اشتباهی موافقان کسانی هسند که خانواده و حساب بانکی در اروپا و امریکا دارند

      • بدون نام

        بر مبنای اف ای تی اف ما حق مقابله با اشغالگری و استعمار در هیچ جای دنیا نداریم کشور خودمون هم استثنا نشده.تمام اطلاعات مالی باید به اف ای تی اف داده بشه و اونها میتونن ایرانیها رو محاکمه و اموال ایران و ایرانی رو به نفع خودشون مصادره کنند.نه به نفع مردم ایران.اگر ملحق بشیم اف ای تی اف بر ما حاکممیشه مثل کاپیتو لاسیون. التماس تفکر از همه دارم به این مسیله جناحی نگاه نکنیم

    • بدون نام

      نمایندگان مجلس باید یه روزی جلوی حمایت از تروریست‌ها رو بگیرند اکنون یا بعد فرقی نداره .پول های ملت ایران چرا باید خرج عراق سوریه ولبنان وفلسطین شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تروریست ها رو که سعودی حمایت میکنه و کسی هم ازش حساب نمی کشه .مرگ بر مزدور و احمق

      • بدون نام

        ما از تروریستا حمایت میکنیم؟ لابد آمریکا و اسرائیل و عربستان از گروهای صلح حمایت میکنن آره شیرین عقل؟ :)

      • بدون نام

        این کنوانسیون حامی تروریسمه عربستان عضو ناظره اف ای تی افه هر احمقی هم میتونه بفهمه کار این کنوانسیون مبارزه با آزادی خواهانه نه تروریسم

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        خواستم جوابتو بدم دیدم خیلی بیسوادی ارزش جواب دا دن نداری اول سواد سیاسی خودتو ببر بالا بعد نظر بده.

    • بدون نام

      دلواپسان هرچی باشندبهترازمناادیان دروغین آزادی وتفکرهستنداتفاقادلواپسان هیچ نفعی دراین قضیه ندارندوانهایی که درپی تصویب هستندمیخوان سودببرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جك نگو

      • بدون نام

        ملت ميدانند كه ايران به سوريه لبنان يمن و ساير گروه ها كمك مالي ميكند خوب نميشه شتر سواري دولا دولا

      • بدون نام

        دلواپسان معلومه نگران شفاف شدن فهرست پولایی هستند که خرج می‌کنند و همچنین پولایی که برباد رفته

      • بدون نام

        لبنان یمن و سوریه با تروریسم مبارزه می کنند و ایران هم همین طور .اعضای اف ای تی اف از تروریستها حمایت مالی می کنند نادانی یا تروریست

      • hassan.h

        اگر چه ایران در آینده به گروههای مقاومت منطقه هیچ کمک مالی نکند طرف های غربی ها در اف ای تی اف بدنبال متهم کردن ایران و بهانه جوئی خواهند بود

    • بدون نام

      دقیقا نگران جیب خودشونن

    • m

      دلواپسان همیشه سنگ میندازن سرراه چون فقط بفکرخودشون هستن نمیدونم چرابدشون میادمردم یه نفسی بکشن. انشاالله کهFATFتصویب بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مثل برجااااااااام که این همه داد زدن و بی داد کردن ،اما کو گوش شنوا و اینم نتیجش هیچ،تحریم سرجاشه و هسته ای بتن شده،خدا ان شاءالله نمایندگان خائن مجلس رو نابود کنه

      • بدون نام

        کاربر 13:45 ، برجام رو موشک پرانیها نابود کرد!

      • بدون نام

        درسته

      • بدون نام

        راه باز و جاده درااااازززز برید با کدخداتون ببندین :)

      • بدون نام

        کاربر1453 چه طوره موشک بدیم پوشک بگیریم بپوشیم از ترس سعودی و اسراییل موافقی

      • بدون نام

        ان شاءالله خدا شما هارا سر عقل بیاره واز جهالت نجاتتون بده .

    • علی

      ببینید کیا مخالف این لایحه اند. ای خدا اینا هرگز دلشون برای مردم نسوخته و به فکر مردم نبوده و نیستن. چون نونشون توی تحریمهای بیشتر و بدبختی و فلاکت ملت هست.

    • م.م

      مجلس نیست که دیوونه خونه ست

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره ک فقط ب فکر جیب خودتونین اگه تصویب بشه دیگه کمتر میتونین دزدی کنین و با پول ملت جیباتون پر کنین بستونه مگه چقد میخاین جمع کنین ایشالا ک تصویب بشه دس شما هم از اموال مملکت کوتاه بشه ک دشمن ایران تو خود ایرانن نه کشورای دیگه

    • بدون نام

      عجب اینها میخواهند با این ثبات رای و تغیر ۱۸۰درجه ای نظراتشان در یک ساعت برای کشور برنامه ریزی بلند مدت بنمایند..راستی علت این چرخش و تغیر رای چه بوده!!!؟؟آیا اتفاق خاصی افتاده و یا موارد دیگری در کار بوده که حق ملت است که بدانند و مجلس هم به عنوان داعیه دار این کار باید شفاف سازی کند

    • بدون نام

      12 روز فرصت دارین به خدا امضا میکنید مجبورین وگرنه اینبار تحریم تورم دلار ایران و اقتصادش رو داغون میکنه
      فقط میخواستن با جو سود اختلاف قیمت خودرو دلار و مسکن لوازم خونگی سود ببرن که بردن اخرم امضا میشه

    • بدون نام

      شتر سواري دولا دولا نميشه يه روزي دم خروس ميزنه بيرون
      پس بهتره درست رفتار كنيم
      عراق روسيه و تركيه هم حتي عضو اف اي تي اف هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه عضو جی هفته عراق و ترکیه هم از بدبختی عضوند

    • بدون نام

      چرا از روشنگري و شفافيت هراس داريد

    • لیلی

      کاسبان تحریم که جیبشون با فشار آوردن به مردم پر میشه.ولی شکر خدا نتیجه اش به خودشون برمیگرده

    • بدون نام

      دلواپسان با هر قانونی که باعث پیشرفت کشور باشه مخالفت می کنند . ...

    • بدون نام

      کاسب تحریم کاسب اختلافات ایران با غرب و امریکا باعث دلار نوزده خونه خودرو سه برابری شد

    • بدون نام

      تنهاکشوری که حق وماحق وناحق میش فهمیدچون شفاف نیستن

    • یا مهدی

      یکی اینو از برق بکشه!حموم زنونه شده!

    • بدون نام

      وقتی یک‌ نماینده می داند با عربده کشی باعث اخلال در کارمجلس میشود و خواست خود را پیش می برد قطعا این کار زشت را تکرار خواهد کرد

    • بدون نام

      اینها نگران جیب. خود آقازاده هستند نه مردم .مردم الان زیر گرانی فلج شدند ...

    • علی

      سلام، آقای حاجی دلیکانی با این کارت دور بعد تایید صلاحیت میشید کافیه دیگه بذار نماینده ها کارشون رو بکنن، دوازده روز زمان مونده و مجلس همش داره وقت کشی میکنه، معلومه پیامکها اثرش رو گذاشته،،، امان از دوستان نادان...

    • بدون نام

      فرق دلواپسان و داعش چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شباهتشون اینه که تو هیچ کدومشونو نمیشناسی

      • بدون نام

        داعش و کودنها هر دو احمقند ولی دلواپسان همیشه حرفاشون درست در میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج