۷۷۹۸۱۱
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

بازار ارز کارش را با کاهش نسبی قیمت‌ها آغاز کرد

بازار غیر رسمی ارز در تهران، امروز نیز مانند دیروز پررفت و آمد است. نکته جالب توجه، کاهش اختلاف نرخ خرید و فروش ارز است. در این میان تلاش دلالان برای بالا بردن نرخ ارز هم قابل توجه است.

خبرگزاری ایسنا: بازار غیر رسمی ارز در تهران، امروز نیز مانند دیروز پررفت و آمد است. نکته جالب توجه، کاهش اختلاف نرخ خرید و فروش ارز است. در این میان تلاش دلالان برای بالا بردن نرخ ارز هم قابل توجه است.

میدان فردوسی تا چهارراه استانبول و سبزه‌میدان که یکی از مراکز اصلی بازار غیر رسمی ارز در پایتخت محسوب می‌شود، امروز نیز شاهد حضور پر تعداد متقاضیانی است که آمده‌اند ببینند قیمت‌ها در چه وضعیتی است. دلالان هم که در کوچه پس کوچه‌ها و گوشه کناره‌های خیابان کنار هم صف کشیده‌اند، بیشتر به دنبال فضاسازی برای بالا بردن قیمت‌ها هستند. ناراحتی و عصبانیت آنان از شکسته شدن قیمت ارز و کاهش شدید نرخ آن طی یکی دو روز اخیر کاملا مشهود است.

دلالان ریز و درشت بازار ارز از جوانان ۱۹ - ۲۰ ساله تا پیرمردهای ۷۰ و اندی ساله کنار هم ایستاده‌اند و هر کس که از آنها قیمت را می‌پرسد، می‌گویند "قطعا قیمت ارز بالا می‌رود! "، اما مردم تا این ساعت تمایل چندانی به خرید و فروش ارز از خود نشان نداده و بیشتر به دنبال آگاهی از وضعیت قیمت‌ها هستند.

با وجود این‌که قیمت ارز آزاد در ساعات پایانی روز گذشته افزایش یافته بود، امروز بازار در ساعات اولیه با کاهش نسبی قیمت‌ها کارش را آغاز کرد.

در این میان برخی از صرافی‌ها که تابلوی قیمت‌ها را روشن کرده‌اند، اعلام می‌کنند که فقط ارز مسافرتی می‌فروشند. روی تابلوی قیمت آن‌ها نرخ خرید دلار ۱۳ هزار تومان و فروش آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان دیده می‌شود. آن‌ها همچنین قیمت خرید یورو را ۱۵ هزار تومان و نرخ فروش آن را ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان روی تابلوی اعلام قیمت ارز درج کرده‌اند. این اختلاف ۱۰۰ تومانی در قیمت‌های خرید و فروش ارز در حالی است که روز گذشته این عدد به ۳۰۰۰ تومان هم رسیده بود.

با نزدیک شدن به ساعات میانی روز به تدریج به تعداد حاضران در این بازار افزوده می‌شود. در این میان تعدادی خارجی‌ زبان از مسافران عرب‌زبان گرفته تا انگلیسی‌زبان هم دیده می‌شوند.

در همین رابطه صبح امروز نمایندگان مجلس نیز خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌های مجاز را ممنوع اعلام کردند و برای بانک مرکزی وظایف سه‌گانه‌ای را تعریف کرده‌اند که باید دید شرایط و ساز و کار اجرای آن به چه صورت خواهد بود.

در بازار طلا نیز امروز قیمت‌ها مقداری نسبت به دیروز کاهش یافته است. به طوریکه هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود و هر قطعه سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. سکه تمام طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۰۵ دلار معامله می‌شود و هر مثقال طلای ۱۷ عیار در طلافروشی‌ها یک میلیون و۸۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و نیم سکه نیز دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خود دولت جلوی کاهش قیمت را گرفت با قیمت 10500 که در بانکها اعلام کرد.
      عجب دولت ...داریم. قیمت دلار داشت می آمد پایین. چرا قیمت خرید در بانکها را 4200 یا همان 3500 اعلام نکرد.
      چون دولت کثیف نمی خواهد دلار پایین بیاد.؟؟؟

    • بدون نام

      اگه قیمت ارز پایین اومده چرا ارز مسافرتی ۱۳/۵فروخته میشود

    • بدون نام

      دولت رو سیزده نگه داشت با اعلام به صرافی ها مردم و بازار عطش نرخ پایین تر رو داشت نذاشتن پایین تر بیاد عجب ادمایی

    • بدون نام

      دلالها با قیمت پایین میخرند ولی فروشنده با اون قیمت نیستند.. فقط میخواهند دلارهای مردم را از خانه ها خارج کنند ....

    • جوان بی کار افسرده

      کثیف‌ترین دولت تواین نظام به نظرمن همین دولت دوازدهم روحانی هستش؟ مردم ماهم که یا ساده هستن ویا فقط فکر منفعت وسود بیشتر جیب خودشون؟ دلار الان قیمت واقعیش باید 3200تومن باشه! ولی متاسفانه یه سری از مردم به خاطر سود بیشتر کاری میکنن که مردم عادی زیر گرونی وتورم له بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج