۷۷۹۹۵۹
۷ نظر
۵۰۲۹
۷ نظر
۵۰۲۹
پ

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

این روز‌ها که به فروش آلبوم‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم خبری از موسیقی‌های سطحی با اشعار دم دستی وجود ندارد و موسیقی پاپ، در سطح و کیفتی بالاتر - بیشتر در ژانر پاپ راک- به حیات خود ادامه می‌دهد.

روزنامه قانون: به نظر می رسد موسیقی پاپ سطحی که در سال‌های اخیر به اوج شهرت خود رسیده بود، کم کم آتشش سرد شده است. در این مدت، خوانندگان و باندهای متعدد، بدون داشتن هیچ گونه تجربه و خلاقیتی، وارد عرصه موسیقی پاپ شده و با انتشار تک‌آهنگ های دستگاهی، در مدت کوتاهی به اصطلاح هیت شدند و به شهرت رسیدند اما این روزها که به فروش آلبوم ها نگاه می کنیم، می بینیم خبری از آن موسیقی‌های سطحی با اشعار دم دستی وجود ندارد و موسیقی پاپ، در سطح و کیفتی بالاتر - بیشتر در ژانر پاپ راک- به حیات خود ادامه می دهد.

در این گزارش به پرفروش‌ترین آلبوم های چند ماه اخیر و تازه ترین آثار منتشر شده در حوزه موسیقی نگاهی کوتاه می اندازیم:

پرفروش ترین ها

1. والسی برای جانان

آلبوم «والسی برای جانان»، اثری است از امیر عظیمی.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

او پیش از این اولین آلبوم خود به نام «در سوگ خاطرات از دست رفته» را منتشر کرده بود.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

مجموعه پیش رو شامل ۱۰ آهنگ بی‌کلام و اولین تجربه امیر عظیمی در زمینه تک‌نوازی ویولن و پیانو در کنار آهنگسازی آلبوم است. آهنگ‌ها اکثرا ریتمی ملایم و آرامش‌بخش دارند. از دیگر نوازندگان این اثر می‌توان به داریوش بیژنی، بردیا کیارس، پدرام یوسفی و رضا فدوی‌نیا اشاره کرد.

این آلبوم دارای ۱۰ تک آهنگ است با نام های: «والسی برای جانان»، «آذر»، «آغوش طولانی»، «تهران زیبای من»، «برف دانه»، «باران بی پایان»، «ایرانه خانوم»، «جهان بعد از تو»، «ماه» و «ستاره های سوخته».

این آلبوم در شهریور منتشر شده است.

2. در مزرعه

«در مزرعه» آلبوم جدید گروه آدمک است.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

پیش از این آلبوم «نمک» در دو نسخه باکلام و بی‌کلام از این گروه منتشر شده ‌ بود.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

موسیقی مزرعه برای کودکان است و همان طور که از اسمش پیداست راجع به حیوانات مزرعه است. فضای کلی اثر آرامش بخش است. سازهای اُرف، ضربی و فلوت‌ریکوردر بیشترین استفاده را در آهنگ‌ها داشته‌اند.

بخش دوم اثر شامل تمام آهنگ‌های بخش اول به صورت بی‌کلام است. نسخه بدون کلام هر ترانه به منظور هم‌خوانی یا ساخت حرکت- بازی به صورت فردی یا گروهی آورده شده است. در قطعات بی‌کلام ملودی توسط فلوت ریکوردر نواخته شده و جلوه‌های صوتی نیز حذف شده تا کودکان و مربیان بتوانند حرکت-بازی یا شعرهای ساخته خود را با هر موضوعی روی موسیقی قرار دهند.

خوانندگی آثار توسط ماکان اشگواری و شهرزاد بهشتیان انجام شده است. فلوت ریکوردر را فرهود بیگلربیگی نوازندگی کرده و تنظیم قطعات و اجرای سایر سازها بر عهده گروه آدمک بوده است.

3. ابراهیم

آلبوم جنجالی «ابراهیم» آخرین اثر محسن چاوشی پس از پخش موفقیت آمیز امیر بی‌گزند در سال ۹۵، مخاطبان این هنرمند در انتظار پخش آلبوم جدید او ماندند. این آلبوم که ابراهیم نام گرفت، با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه رو شد تا جایی که گمان می‌رفت مجوز آلبوم صادر نشده و پخش آلبوم به صورت غیر مجاز صورت گیرد. اما در نهایت مجوزهای لازم صادر شد و پخش رسمی آلبوم در ایران انجام شد.

هیچ‌کدام از قطعات آلبوم قبلا به صورت تک‌آهنگ وارد بازار نشده که این مساله بر جذابیت آلبوم افزود. با توجه به گرایشی که چاوشی در آلبوم قبلی خود به موسیقی راک نشان داده بود، این احتمال وجود دارد که شاهد قطعات بیشتری از این هنرمند در فضای موسیقی راک و پاپ‌راک باشیم.

این آلبوم شامل ۶ تک آهنگ است با نام های: «بِبُر به نام خداوندت»، «در آستانه پیری»، «همراه خاک ارّه»، «لطفا به بند اول سبابه ات بگو»، «ای ماه مهر» و «جهان فاسد مردم را».

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

۴. ایران من

«ایران من»، آلبوم جدید همایون شجریان با آهنگسازی سهراب پورناظری است.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

«آلبوم امشب کنار غزل‌های من بخواب» آخرین اثری است که همایون شجریان پیش از این منتشر کرده بود.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

آلبوم ایران من شامل دوازده قطعه آواز و تصنیف است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است.

در این آلبوم علاوه بر نوازندگان متبحر ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج از ایران انجام شده است. در این اثر دلنیا آرام به عنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورث پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.

«مقدمه قلاب و آواز قلاب»، «تصنیف قلاب»، «آواز من کجا باران کجا»، «خوب شد»، «اسفند»، «نوروزخوانی»، «نوروز»، «ابر بهار»، «کمانچه، مقدمه و آزوار مرگ اسفندیار»، «مرگ اسفندیار» و «ایران من» قطعات این آلبوم هستند.

تازه ترین آلبوم ها

۱. دوردست‌های رویا

آلبوم «دوردست‌های رویا» اثر جدیدی است با صدا و آهنگسازی حسام سبزیان. او پیش از این آلبوم‌های سکوت مگنولیا و اسپیناس را منتشر کرده بود. مجموعه حاضر شامل هفت آهنگ باکلام است که در آن‌ها از سروده‌های شاعرانی مثل خاقانی شروانی، باباطاهر عریان و همچنین وحید زاهدی و خود حسام سبزیان استفاده شده است. از نوازندگان این آلبوم می‌توان به حسام سبزیان، محمدحسین حسینی و بابک سبزیان اشاره کرد.

این آلبوم شامل 10 قطعه است با نام های «آطاد نخواهی شد»، «باور زمان»، «دور دست های رویا»، «نترس»، «سال های غریب»، «سرباز» و «پند عریان».

آلبوم «دوردست‌های رویا»، در شهریور منتشر شده است.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

2. چشمانت سبز

آلبوم «چشمانت سبز» اثری است از مهزیار. این آلبوم شامل هفت آهنگ باکلام و یک آهنگ بی‌کلام در سبک پاپ‌راک است. برای ترانه‌ها از سروده‌های مانی بختیاری‌نژاد و حمید مصدق استفاده شده و آهنگ‌ها اکثرا حال و هوایی عاشقانه و آرام دارند.

این آلبوم شامل هشت قطعه است با نام های: «شال‌گردن»، «پاییز طلایی»، «نیمه پر»، «چشمانت سبز»، «گریه کردم»، «گیسوی تو»، «برگرد» و «سال‌های دور از تو».

این آلبوم در ماه اخیر منتشر شده است.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

۳. تار و عود

آلبوم «تار و عود» اثر جدیدی است با آهنگسازی آرش آقایی.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

پیش از این آلبوم «به عاشق آنچنان زیبد» با آهنگسازی آرش آقایی منتشر شده بود.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

مجموعه حاضر شامل 9 آهنگ بی‌کلام از دونوازی تار و عود است.

نوازندگی عود بر عهده آرش آقایی بوده و غزل همایونی با نواختن تار او را همراهی کرده است. آرش آقایی درباره این اثر می‌گوید : «در تمرینات تلاش و نظر هردوی ما بر این بود که بر همدلی و تفسیر قطعات بیش از صرفا بی‌اشتباه بودن تاکید شود و در مرحله ضبط قطعات نیز ترجیح بر این شد که قطعات به صورت زنده و محیطی اجرا و ضبط شوند تا امکان همنوایی و ارائه هنر نوازندگی بیشتر فراهم شود».

این آلبوم که در ماه جاری منتشر شده، شامل 9 قطعه است با نام های: «سه گاه 1»، «سه گاه 2»، «سه گاه 3»، «چهارگاه 1»، «چهارگاه2»، «چهارگاه 3»، راست پنجگاه»، «راست پنجگاه 2» و«راست پنجگاه 3».

۴. خسرو مه رویان

آخرین آلبوم تازه منتشر شده، آلبوم «خسرو مه‌رویان» است با آهنگسازی یاشار بهنود و صدای الیاد وخشوری. این آلبوم شامل هفت آهنگ باکلام به زبان آذری و فارسی و دو آهنگ بی‌کلام است. در قطعات از سروده‌های عرفانی ترکی و فارسی شعرا و عرفای ایرانی مثل خطایی، عمادالدین نسیمی، حافظ، باباطاهر، حکیم ابوالقاسم نباتی و مولانا بهره گرفته شده است.

یاشار بهنود درباره این اثر می‌گوید «در این اثر از سازهای تنبور و باغلاما و دف در کنار گیتار الکتریک و گیتار بیس استفاده شده است. بنیان آثار، موسیقی آیینی و کهن است و سازهای غربی تنها برای همراهی و تلطیف فضای این موسیقی حضور می‌یابند. بنابراین ادعایی مبنی بر تلفیقی بودن آثار وجود ندارد». از نوازندگان این آلبوم می‌توان به محمدرضا جهان‌بین، شهرام صادقی‌نیا و ارسلان مدرس اشاره کرد.

«هارداسان»، «هله عاشقان»، «خسرو مه رویان»، «بارالهی»، «سمن بویان»، «دوبیتی»، «بی نشان»، «هارداسان-بی کلام» و «خسرو مه ریان-بی کلام»، قطعات این آلبوم تازه منتشر شده هستند.

پرفروش‌ترین و تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته آلبوم ابراهیم 9 قطعه دارد و 2 قطعه آن بصورت غیر مجاز منتشر شده است

      پاسخ ها

      • آریا

        ۸ تا بود فک کنم قطعه تودر مسافت بارانی و مابزرگ ونادانیم مجوز نگرفت اما پخش شد

      • mehdi soleymani

        8قطعه داره دوست عزیز، 6 تامجاز 2تا غیرمجاز

    • یلداY

      فقط و فقط ایران من

    • بدون نام

      ایران من عالی بود. ..وجود آدم را توی این دوران سرد، گرم می کند !

    • ملیکا شاهچراغی

      والسی برای جانان خیلی دلنشین بود
      از سایت بیپ تونز خریداری کنید

    • miss.raouf

      دیوونه بازی ماکان بند چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج