۷۸
۴ نظر
۵۰۲۲
۴ نظر
۵۰۲۲
پ

از من بپرسيد

تأثير گريپ‌فروت و قرص‌هاي لاغري در كــاهش وزن

اولين قدم كاهش چربي‌هاي بدن يك رژيم متعادل، متناسب و متنوع است. سپس بايد شكم را تربيت و ورزيده كرد و براي اين كار بايد از ورزش‌هاي كششي و ورزش‌هايي كه مي‌توانند به عضلات شكم فشار بياورند كمك گرفت.

تأثير گريپ‌فروت و قرص‌هاي لاغري در كــاهش وزن

از من بپرسيد

تأثير گريپ ‌ فروت و قرص ‌ هاي لاغري در كــاهش وزن

چه كاري انجام دهم تا شكمي سفت داشته باشم؟

اولين قدم كاهش چربي ‌ هاي بدن يك رژيم متعادل، متناسب و متنوع است. سپس بايد شكم را تربيت و ورزيده كرد و براي اين كار بايد از ورزش ‌ هاي كششي و ورزش ‌ هايي كه مي ‌ توانند به عضلات شكم فشار بياورند كمك گرفت. براي مثال روي زمين بخوابيد، دست ‌ ها را زير سر قرار دهيد و آنها را قفل كنيد و همزمان پا ‌ ها، سر و قسمتي از بالا تنه خود را كمي بالا بياوريد تا بدن ‌ تان به شكل پرانتز يا پر درآيد. تا 30 شماره بشماريد و در همين حالت باقي بمانيد. اين كار را هر روز انجام دهيد و ذره ذره به زمان آن بيفزاييد تا عضله شكم شما كم ‌ كم تقويت شود. راه ديگر عادت به انقباض و انبساط شكم است. اصولا هنگام راه رفتن در طول روز يا هنگام كار، شكم خود را به سمت داخل بكشيد و نگه داريد تا خسته شده و دوباره انبساط و انقباض ديگري را تكرار كنيد.

براي خانم ‌ هايي كه زايمان كرده ‌ اند طبيعتا به ‌ علت كشيدگي عضلات شكم و باز شدن فضا براي رشد بچه و ذخيره ‌ سازي چربي، زمان بيشتر و تمرين مداوم ‌ تري نياز است.

آيا خوردن گريپ فروت در وعده صبحانه باعث لاغري مي‌شود؟

خوردن گريپ فروت در وعده صبحانه براي بسياري از انسان ‌ ها مفيد و مفرح است به شرط آن ‌ كه هيچ دارويي همراه با آن استفاده نشود. البته اين ميوه خوش عطر و طعم به هيچ وجه اثر لاغر كنندگي خاصي از خود به جاي نمي ‌ گذارد مگر با اجراي رژيم مناسب و حركات ملايم و مداوم ورزشي همراه شود.

آيا قرصي براي كاهش وزن و لاغري وجود دارد؟

قرص ‌ هاي متعددي براي كاهش وزن وجود دارد كه عوارض جانبي بسياري دارند. هر قرصي را نمي ‌ توان براي هر فردي تجويز كرد. اكثر اين قرص ‌ ها بيشتر جنبه تجاري دارند و فقط تعداد انگشت ‌ شماري از آنها مورد تاييد اف ‌ دي ‌ اي(سازمان نظارت بر غذا و داروي آمريكا) قرار گرفته است. حتي از قرص ‌ هاي مورد تاييد اف ‌ دي ‌ اي بعضي براي زير 16 سال و بالاي 60 سال توصيه نمي ‌ شود. بهترين كار، كاهش وزن به ‌ صورت غيرتهاجمي است. هر كار تهاجمي مثل قرص و دارو و عمل جراحي نه تنها مشكل چنداني از ما حل نمي ‌ كند بلكه ممكن است مشكلي به مشكلات ما بيفزايد؛ از طرف ديگر حتي داروهاي مورد تاييد هم در زمان مصرف تا ميزان محدودي به سرعت كاهش وزن مي ‌ افزايند كه معمولا بيش از 5 تا 6 كيلو در سال نيست و به محض كنار گذاشتن دارو تمام وزن از دست رفته باز ‌ مي ‌ گردد.داروهاي توصيه شده چند اثر دارند. بعضي از آنها سرعت عبور غذا را در روده ‌ ها افزايش مي ‌ دهند؛ در نتيجه جذب مختل مي ‌ شود و ضمن اينكه انرژي كمتري دريافت مي ‌ شود بسياري از ريز مغذي ‌ هاي حياتي بدن نيز از دست مي ‌ روند. بعضي ديگر روي جذب چربي تاثير دارند. اين دسته از داروها هم اثرات ناخوشايندي مثل بي ‌ اختياري مدفوع و بوي بدي كه به ‌ علت دفع چربي با مدفوع ايجاد مي ‌ شود بر جاي مي ‌ گذارند و نيز دل درد ‌ هاي شديدي در بعضي از مصرف ‌ كنندگان كه چربي بيشتري مصرف مي ‌ كنند ايجاد مي ‌ كند. ضمنا گروه ديگري از اين داروها با افزايش ميزان انرژي، پايه سوخت بدن را افزون ‌ تر كرده يا تركيبات ديگري تحت نام قرص ‌ هاي لاغري عرضه شده ‌ اند كه اثر آنها افزايش ميزان دفع آب بدن است. دسته ديگري از تركيبات كمك لاغري، شدت گرسنگي را تعديل و بي ‌ اشتهايي را پديدار مي ‌ سازند ولي همه مواردي كه به ‌ طور مثال ذكر شده ‌ اند يا گروهي كه نامي از آنها برده نشده اولا عوارض جانبي و مخاطرات پيش ‌ بيني نشده ‌ اي را براي مصرف ‌ كنندگان پديدار مي ‌ كنند، ثانيا مصرف خودسرانه بعضي از آنها بسيار زيان بار و خطر آفرين است و چه بسا ضايعات به ‌ وجود آمده غيرقابل جبران يا برطرف كردن اين پديده ‌ ها اگر غيرممكن نباشند بسيار سخت و وقت ‌ گير خواهد بود و از همه جالب ‌ تر اثرات ناپايدار اين قبيل داروهاي لاغري است كه بين 5 تا 6 كيلوگرم كاهش وزن بيشتر را در طول يك ‌ سال فراهم و با قطع كردن مصرف آنها وزن كاهش يافته مجددا برگشت مي ‌ كند.

زني 30 ساله هستم با 158سانتي ‌ متر قد و 60 كيلو وزن با اندامي نامناسب. شايد باور نكنيد اما دور بازوهاي من
۳۴ سانتي ‌ متر است. خواهش مي ‌ كنم راهنمايي ‌ ام كنيد و مرا از اين كابوس نجات دهيد.

شما ۸ كيلو اضافه وزن داريد. همان طور كه ما و شما وسائل مازاد بر نياز خود را در انباري يا پشت بام مي ‌ گذاريم، بدن هم از لحاظ ژنتيك محل ذخيره ‌ اي براي انباشتن اين ۸ كيلو چربي كه حاصل تجمع انرژي مازاد بر نياز در طول زمان است، براي خود فراهم مي ‌ كند. بنابراين اگر شما رژيم سبكي بگيريد و به ‌ تدريج از وزن خود كم كنيد مي ‌ توانيد هفته به هفته شاهد كاهش چربي ‌ ها از محل ‌ هاي انباشتگي مانند بازو و ران و شكم كه الگوي تجمع چربي ژنتيك انسان است باشيد. بهترين كار اين است كه در هفته حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرم از وزن خود كم كنيد تا ظرف چند ماه از اندام بهتري برخوردار شويد. براي كاهش وزن دو راه وجود دارد يكي اينكه دريافت انرژي ‌ تان را كاهش دهيد؛ هله ‌ و ‌ هوله و كالري ‌ هاي بي ‌ دليل را حذف كنيد و دوم اينكه با پياده ‌ روي و ورزش ‌ هاي كششي و لرزش در ‌ جا در روز ۵ بار هر بار يك تا ۵ دقيقه، انرژي بيشتري بسوزانيد. بايد به آرامي وزن خود را كم كنيد. خانم ‌ ها براي فرم دادن به بازو مي ‌ توانند با استفاده از وزنه ‌ هاي سبك اندام خود را موزون ‌ تر كنند.

من كيسه صفرا ندارم از چه مواردي در غذايم بايد پرهيز كنم؟

يكي از مهم ‌ ترين دلايل از دست دادن كيسه صفرا يويو افكت است. وقتي افراد به ‌ دنبال انگيزه ‌ اي سريعا وزن كم كرده و دوباره با از بين رفتن انگيزه، وزن ‌ شان افزايش پيدا مي ‌ كند، در معرض خطر ابتلا به سنگ كيسه صفرا قرار مي ‌ گيرند كه اگر به موقع درمان نشود به عفوني شدن كيسه و در نتيجه استخراج آن از بدن منجر شود. يكي ديگر از دلايل ايجاد سنگ ‌ هاي كيسه صفرا بارداري است كه شانس ابتلا به سنگ كيسه صفرا را افزايش مي ‌ دهد.ولي اصولا جراحي كيسه صفرا براي افرادي كه رژيم غذايي متعادلي دارند، در حجم كم و به دفعات غذا مي ‌ خورند و چربي زيادي استفاده نمي ‌ كنند، عوارض جانبي خاصي ايجاد نمي ‌ كند. ‌ تنها مورد مهم پيروي از يك برنامه منظم غذايي، اجتناب از مصرف چربي زياد و غذاهاي پرحجم و نيز ممنوعيت مصرف زرده تخم مرغ خام است.

منبع : مجله زندگی ایده آل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افسون

      سلام من وزنم بسیار بالاست و رژیم گرفتنم به سختیه به نظر شما چگونه رژیمی بگیرم بهتره؟ضمناً من کار می کنم و همیشه پشت سیستم هستم

    • میترا

      سلام
      میخواستم بدونم علت دفع چربی نارنجی رنگ چیه؟
      من قبلا پوست چربی داشتم اما مدتهاست قرص اسپیرونولاکتون و سیپروتورون کامپاند رو استفاده میکنم که چربی پوستم متعادل شده اما جدیدا چربی دفع میکنم.قرص جویدنی دایجستیو وسوکرالفیت هم میخورم

    • اسما

      سلام من 27 سالمه و وزنم 75 با قد 157 هستم چند بار تا الان رزیم گرفتم حدود 15 کیلو هم کم شده ام ولی دچار چسبندگی روده شدم و مجبور به استفاده از دارو شدم درنتیجه از قبل هم چاقتر شده ام هر چند این چاقی تو شکم و پهلو هام حمع شده و من از صبح تا ساعت 3 ظهر یه سره پشت سیستم نشسته ام ودر حدی است که روزانه یه وعده غذای اونم شام می خورم

    • اعظم بیگلو

      سلام من برای رژیم از قرصهای زنولیپ استفاده می کنم وهمزمان با اون از رژیم گریپفورت هم استفاده می کنم به نظر شما این دو با هم ضرری ندارن.ممنون میشم جواب من رو بنویسید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج