۷۸۰۶۶۷
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

ارز مسافرتی ۱۰هزار تومان می‌شود؟

با توجه به بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و همچنین سیاست‌هایی که به منظور ایجاد تعادل در معاملات صرافی‌ها در دستور کار قرار گرفته و آنها را ملزم به انجام معاملات ارزی در محدوده قیمتی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان می‌کند، این توقع ایجاد شده است که بتوان ارزهای خدماتی از جمله مسافرتی را با نرخ حدود ۱۰ هزار تومان تهیه کرد.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و همچنین سیاست‌هایی که به منظور ایجاد تعادل در معاملات صرافی‌ها در دستور کار قرار گرفته و آنها را ملزم به انجام معاملات ارزی در محدوده قیمتی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان می‌کند، این توقع ایجاد شده است که بتوان ارزهای خدماتی از جمله مسافرتی را با نرخ حدود ۱۰ هزار تومان تهیه کرد.

هفته گذشته بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که صرافی‌ها می‌توانند معاملات ارزی را تا سقف ۵۰۰۰ یورو به صورت آزاد انجام دهند. به عبارتی صرافی‌ها که تا پیش از این معاملات آن‌ها محدود به خرید و فروش به شرط ارائه مدارک و در قالب ۲۳ ارز خدماتی بود، از این پس می‌توانند تا سقف تعیین شده ارز آزاد بفروشند.

یعنی حتی معاملاتی که نیاز به ارائه مدرک از سوی خریدار ندارد. بعد از اعلام این بخشنامه سایر خبرها از این حکایت داشت که کانون صرافان به این صنف اعلام کرده است که باید دلار را در محدوده ۱۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده و در صورت خرید با این نرخ آن را به فروش برسانند.

در روز چهارشنبه هفته گذشته یعنی همزمان با ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی برای معاملات آزاد صرافی‌ها، مشاهدات میدانی از این حکایت داشت که برخی صرافی‌ها روی تابلوهای خود نرخ ۱۰ هزار تومان را برای دلار ثبت کرده‌اند. پرس و جو از این صرافی‌ها از این حکایت داشت که قرار است از هفته آینده ارز خریداری شده در محدوده ۱۰ هزار تومان را با همین نرخ ارائه کنند که شامل معاملات آزاد و ارزهای خدماتی از جمله مسافرتی می‌شود.

اما در کنار صرافی‌ها، بانک‌ها نیز در مدت اخیر نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام کردند که البته در ابتدا هم‌قیمت بازار آزاد بود و در زمانی که یورو در بازار آزاد به ۲۰ هزار تومان رسید، بانک‌ها ارز مسافرتی را تا ۱۹ هزار تومان هم می‌فروختند، اما در روزهای گذشته با ریزش قیمت ارز در بازار آزاد قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها نیز به شدت کاهش یافت و تا ۱۲ هزار تومان هم پیش رفت. در عین حال که اکنون بانک‌ها دلار را تا کمتر از ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

با توجه به شرایط جدیدی که برای معاملات صرافی‌ها و نرخ گذاری ارز در بانک و صرافی ایجاد شده است، باید منتظر کاهش نرخ ارز مسافرتی بود، اما این موضوع قابل توجه است که آیا صرافی ها می‌توانند در رقابت با نرخ‌های بالاتر بازار، دلار را از مردم تا ۱۰ هزار تومان خریداری کرده و با این نرخ بفروشند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داش عباس

      همش جاخانه
      مثل خود دولت که پایش با چاخان و چپاولگری بسته شده..

    • بدون نام

      کلک دلار را یکسره کنید .
      تمام کشور ها از کنار گذاشتن دلار استقبال کرده اند .
      از معاملات حذف کنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان هدف از تعیین 10 هزار تومان چی بود؟ چرا پایین تر نه؟ نکنه باز خبریه یا دستتون با اون طرفی ها تو یک کاسه است؟ این نظر رو با کدوم خری مشورت کردید که حالا به خورد ما میدید!! خب بیشعور ها دولت از ملت تشکیل میشه نه فقط شماها این حیون بازی ها تا کی ادامه داره؟ خسته شدم با مخیایین کجاها سود ببرین؟ ولمون کنین برید همون دهاتی که بودید اه

    • بدون نام

      کمتر از 10تومان هم می شد ولی دولت نذاشت

    • بدون نام

      نه بابا بیاید منت سر مردم بذارید هر وقت کردیدش 4هزار اون موقع بگید ارز مسافرتی ارزان میشود

    • reza

      امیدوارم قیمت ارز مثل قبل نزول پیدا کنه تا حد 4000 تومن،که هم قشر متوسط تا فقیر از گرانی نجات پیدا کنند و هم دلالان خیانت کار و بی وجدان ضربه بخورن که باعث این همه گرونی نشن،و انشالله هرچه زودتر بازار ثبات پیدا کنید،الهی آمین

    • عادل

      خود بانک مرکزی عامل افزایش دلار است ارز مسافرتی باید 5000 هزار تومان باشد

    • عادل

      خود بانک مرکزی عامل افزایش دلار است ارز مسافرتی باید 5000 هزار تومان باشد

    • بدون نام

      روحانی سفرش به آمریکا را با ارز جهانگیری رفت آنوقت مردم باید ارز آزاد بخرند.

    • نظر

      تاهمتی هست%فک نکنم ارزان بشه.چون سابقه تخلف دربیمه وبانک داره وشوهرخواهررفسنجانی%

    • BABAAA

      دولت از تو زرنگتر تا بحا ل هیچ کس ندیده. کمی هم از این زرنگیها برای کارمندان خرج کنی میری بهش

    • بدون نام

      باشه

    • بدون نام

      همه این جنکولک بازی ها واسه همین دلار ده تومنی بود بعد از احمدی نژاد خورده میگرفتن واسه دلار4تومنی

    • بدون نام

      ترا خدا یکی جلوی وزیر صنعت و معدن را بگیرید این چه حرفی میزنه اعتقادی به جلو گیری قیمت‌ها نداریم اینجا ثابت میشه باعث افزایش قیمت شمایی با این حقوق چرا مردم را زجر میدید یک سری تغذیه مدرسه بچههاش ندارنند والا خجالت داره چرا تشویق میکنی به کارهای غیر شرعی بسه دیگه اقای وزیر تو تلیاردری

    • بدون نام

      دلار داشت میومد پایین دولت و مسولان محترم دزد نگذاشت نرخ دادن مردم را ساده پیدا کردن هی فشار میدن

    • بدون نام

      کجاست بگید ما هم بریم بخریم

    • بدون نام

      مگرنگفتید دلار حذف میشود

    • بدون نام

      سیاست واقعاً پد و مادر نداره ، ایضاً تمام مسئولین در هر رده ای از نظام وقتی صحبت میکنند همه چیز بهم میخوره ، بابا بگذارید مردم دستاشون تو جیب هم باشه بهتر از اونکه دست شما باسه شما خودتون رو خسته میکنید که چی .

    • بدون نام

      خوب حالا صرافی که بهش اعلام شده ارزو با10تمن بفروش کی این ارزو در اختيارش میزاره...

    • بدون نام

      الان هدف از تعیین 10 هزار تومان چی بود؟ چرا پایین تر نه؟ نکنه باز خبریه یا دستتون با اون طرفی ها تو یک کاسه است؟ این نظر رو با کدوم خری مشورت کردید که حالا به خورد ما میدید!! خب بیشعور ها دولت از ملت تشکیل میشه نه فقط شماها این حیون بازی ها تا کی ادامه داره؟ خسته شدم با مخیایین کجاها سود ببرین؟ ولمون کنین برید همون دهاتی که بودید اه

    • بدون نام

      کجا ارز مسافرتی 10 تومن میدید ادرس بدید ببینیم کجاست

    • نادی

      بدانید که همه آگاه شده اند امروز و فرداست که خرتان را بگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج