۷۸۰۷۳۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

در زمان تولد ستاره دورتموند دنیا چه شکلی بود؟

جیدن سانچو به نخستین بازیکن تیم ملی انگلستان تبدیل می‌شود گه در قرن ۲۱ به دنیا آمده است.

وبسایت نود: گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلستان فهرست بازیکنان مدنظرش را جهت حضور در دو بازی سه شیرها در ماه اکتبر اعلام کرد. مطابق انتظارات یکی از بازیکنان دعوت شده جیدن سانچو پدیده ۱۸ ساله باشگاه بوروسیا دورتموند است. سانچو علیرغم دقایق کم بازی (۱۲۴ دقیقه) با ۵ پاس گل گلساز ترین بازیکن لیگ های معتبر اروپایی محسوب می‌شود.

سانچو در روز ۲۵ مارچ سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده و به این ترتیب به نخستبن بازیکن تیم ملی انگلستان تبدیل شده که در قرن ۲۱ به دنیا آمده است. به این بهانه اسپورتس‌میل نگاهی انداخته به ۱۸ سال قبل، تا ببینیم در هنگام به دنیا آمدن سانچو دنیا چه شکلی بود.

در آن روزها بیل کلینتون در حال سپری کردن آخرین روزهای حضور خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید بود. کلینتون در انتخابات ۱۹۹۶ بر باب دول جمهوری خواه غلبه کرد تا دوران ریاست جمهوری اش برای ۴ سال دیگر تمدید شود.

تنها ۴ هفته قبل از به دنیا آمدن سانچو آلن شیرر مهاجم تیم ملی فوتبال انگلیس در تصمیمی غافلگیرکننده از فوتبال ملی کناره گیری و اعلام کرد قرار نیست در یورو ۲۰۰۰ سه شیرها را همراهی کند. او این تصمیم را بعد از برد ۲-۰ نیوکاسل برابر شفیلد ونزدی اعلام کرد. هرچند یعد از مشورت با کوین کیگان و سربابی چارلتون نظر شیرر عوض شد و او به تیم ملی بازگشت.

در زمان تولد ستاره دورتموند دنیا چه شکلی بود؟

شاید اکنون منچسترسیتی ابرقدرت فوتبال جزیره باشد اما این تیم در سال به دنیا آمدن سانچو، صعود به لیگ برتر را جشن می‌گرفت. پائول دیکوف و شان گواتر سیتی را به جایگاه دوم چمپیونشیپ رساندند تا سیتیزن ها پشت سر چارلتون اتلتیک سهمیه مستقیم حضور در لیگ برتر را کسب کنند. اما سیتی در لیگ برتر دوام چندانی نداشت چرا که این تیم در همان فصل اول با قرار گرقتن در مکان هجدهم از لیگ برتر سقوط کرد.

در سال ۲۰۰۰ کوین کیگان سرمربی تیم ملی انگلیس بود و تیمش را آماده حضور در یورو ۲۰۰۰ در کشورهای بلژیک و هلند می‌کرد. انگلیس در بازی اول خود ۳-۲ مغلوب پرتغال شد، در بازی دوم با تک گل آلن شیرر از سد آلمان گذشت و در بازی سوم خود باز با شکست ۳-۲ این بار مقابل رومانی، در همان مرحله گروهی از گردونه رقابت ها کنار رفت.

کوین کیگان در اکبتر همان سال در حالی استعفا داد که در بین همه مربیان تاریخ تیم ملی انگلیس، کمترین درصد پیروزی در بازی ها را به نام خود ثبت کرد. بعد از کیگان، پیتر تیلور به صورت موقتی هدایت انگلیس را به دست گرفت و پس از آن دوران اسون گوران اریکسن در جزیره آغاز شد.

توماس روسیچکی اکنون بازنشسته شده اما در سال ۲۰۰۰، جوانی ۲۱ ساله بود که با پیراهن اسپارتا پراگ چشم اروپا را به خود معطوف کرده بود. بوروسیا دورتموند با ارائه پیشنهادی ۸ میلیون پوندی رضایت باشگاه پراگی را جلب کرد و روسیچکی را در ژانویه ۲۰۰۱ به خدمت گرفت.

پیت سمپراس اسطوره دنیای تنیس در فینال ویمبلدون ۲۰۰۰ از سد پت رفتِر عبور کرد و دومین گرند اسلم خود در سال ۲۰۰۰ را کسب کرد. این هفتمین عنوان سمپراس در ویمبلدون (و آخرین آن ها ) بود و همچنین سیزدهمین عنوان گرند اسلم وی محسوب می‌شد که تا سال ۲۰۰۹ و عبور راجر فدرر، یک رکورد در دنیای تنیس بود.

این قهرمانی همچنین شصت و سومین قهرمانی سمپراس در دنیای تنیس بود. در بخش زنان نیز در یک رقابت تمام آمریکایی ونوس ویلیامز با غلبه بر لیندسی داونپورت اولین قهرمانی گرنداسلم خود را جشن گرفت.

گوشی های آیفون اپل را فراموش کنید. در سال ۲۰۰۰ مدل ۳۳۱۰ گوشی نوکیا پرفروش ترین تلفن همراه در جهان بود. این گوشی با رنگ خاکستری نوستالژی و بازی مار خود معروف بود و بیش از ۱۲۶ میلیون عدد از آن در جهان به فروش رسید. در آن زمان این گوشی با قیمت ۴۵ پوند در دسترس بود اما اکنون برای خرید آن به تنها ۹،۹۹ پوند پول نیاز دارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج