۷۸۱۳۸۳
۲۱ نظر
۵۴۰۲
۲۱ نظر
۵۴۰۲
پ

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

انسان‌ها در طول مدت زندگی خود کار‌های مختلفی انجام می‌دهند که بیشتر این کار‌ها تکراری به نظر می‌رسند. در این بین کار‌های عجیب و غریب و گاهی اوقات مخاطره‌انگیزی نیز وجود دارد که کمتر کسی جرأت انجام آن‌ها را دارد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: انسان‌ها در طول مدت زندگی خود کارهای مختلفی انجام می‌دهند که بیشتر این کارها تکراری به نظر می‌رسند. در این بین کارهای عجیب و غریب و گاهی اوقات مخاطره‌انگیزی نیز وجود دارد که کمتر کسی جرأت انجام آن‌ها را دارد.

این کارها به همان اندازه که خطر دارند به همان اندازه نیز هیجان‌انگیز هستند و به همین دلیل هر از گاهی افراد جسور و شجاعی را می‌بینیم که کارهای مخاطره‌انگیز و خطرناکی انجام می‌دهند. در ادامه با هم قصد داریم با هم نگاهی به خطرناک‌ترین کارهایی داشته باشیم که انسان جسارت انجام آن‌ها را به خود داده است.

1. پرش از فضا

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲، فلیکس مگارتنر، با ۴۳ سال سن از ارتفاع ۳۸.۵ کیلومتری به سمت کره زمین پرید. ارتفاع زیاد باعث شد تا فلیکس به سرعتی حدود ۱۳۵۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. فلیکس به عنوان اولین انسانی شناخته شد که توانسته بود بدون کمک ماشین و تجهیزات مختلف به چنین سرعتی برسد.

فلیکس در دقیقه اول پس از پرش توانست دیوار صوتی را بشکند و حدود ۴ دقیقه بدون هیچ تجهیزات و چتری از فضا به سمت زمین با سرعتی سرسام آور در حرکت بود. نهایتاً نیز چیزی حدود یک ربع زمان صرف شد تا فلیکس به زمین فرود بیاید.

ناگفته نماند دو سال بعد آلن استیس، یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل نیز از ارتفاع ۴۱ کیلومتری به سمت زمین پرید اما وی برای این پرش از چتر بسیار مجهزی استفاده کرده بود.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

۲. شیرجه به اعماق اقیانوس

مارس سال ۲۰۱۲، جیمز کامرون، کارگردان افسانه‌ای توانست لقب اولین انسانی که به عمیق‌ترین نقطه اقیانوس سفر کرده را از آن خود کند. کامرون چیزی حدود ۳ ساعت در عمق ۱۱ کیلومتری اقیانوس سپری کرد، وی در این پروژه نمونه‌های گونه‌های مختلف جانوران دریایی را جمع‌آوری کرد و فیلمی نیز در همین راستا ساخت که مدتی بعد توسط شبکه نشنال جئوگرافیک پخش شد. جالب است بدانید در سال ۱۹۶۰، ژاک پیکارد و ستوان دان والش به عنوان اولین انسان‌ها موفق شدند به کف عمیق‌ترین نقطه اقیانوس دست پیدا کنند.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

3. موج‌سواری بر بزرگترین موج دنیا

در سال ۲۰۱۷، رودریگو کوکسا، موج‌سوار معروف برزیلی توانست بر بزرگترین موج دنیا غلبه کند. این موج چیزی حدود ۲۴ متر ارتفاع داشت و یک سال بعد انجمن جهانی موج‌سواران رکورد این موج‌سوار برزیلی را به رسمیت شناخت. این رکورد در کتاب‌ رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.

جالب است بدانید بزرگترین موج دنیا در ساحل Nazare در پرتقال شکل گرفته بود. این منطقه به داشتن موج‌های بزرگ و خروشان معروف است.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

۴. طی مسافتی بیشتر از ۱۳۸ هزار کیلومتر با پای برهنه

ولادمیر نِسیم، پیرمرد ۶۹ ساله‌ اهل روسیه است که چیزی حدود ۲۲ سال از عمر خود را با پای برهنه گذرانده است. او مدعی است چیزی بیشتر از ۱۳۸ هزار کیلومتر را با پای پیاده طی کرده و در مسیر خود از بیشتر از ۱۲۰ کشور گذشته است.

ولادمیر مدعی است پیاده‌روی باعث می‌شود زمین را حس کند و ارتباط خوبی با مادر طبیعت برقرار نماید. جالب است بدانید ولادمیر در مسافرت‌‌های خود از قطب‌نما یا نقشه استفاده نمی‌کند و شب‌ها در چادر می‌خوابد. او با این سبک زندگی موفق شده در روز چیزی حدود ۱ دلار خرج کند.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

5. یک ساعت زندگی در بین ۶۳۷ هزار زنبور عسل

در سال ۲۰۱۲ یک مرد شجاع چینی توانست ۵۴ دقیقه را در شرایطی زندگی کند که ۶۳۷ هزار زنبور روی بدن او نشسته بودند. این امر باعث شد رکورد جدیدی در کتاب‌ گینس ثبت شود. جالب است بدانید زنبورهای عسلی که روی بدن ولادمیر نشسته بودند مجموعاً چیزی حدود ۶۷ کیلوگرم وزن داشتند.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

۶. اسکی روی خودرو با سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت

در سال ۱۹۸۵ دو اسکی‌سوار با نام‌های شان کریدلند و کریستن کالور توانستند رکورد جدیدی در اسکی بر روی خودرو را به ثبت برسانند. در آن زمان کریستن با سرعت ۲۴۴ و شان با سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت روی خودرو اسکی کردند. این حرکت ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد اما نیازمند تمرین‌های زیادی است و به همین دلیل از آن زمان تاکنون به‌رغم اینکه اسکی‌سواران زیادی سعی به شکستن این رکورد داشته‌اند اما هیچ کدام موفق نشده‌اند.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

7. قایق‌سواری با سرعت ۵۲۹ کیلومتر در ساعت

کن وارسبی، قایق‌سوار استرالیایی در سال ۱۹۷۶ توانست رکورد سریع‌ترین قایق دنیا را از آن خود کند. این قایق با سرعتی معادل ۵۲۹ کیلومتر در ساعت پهنای موج‌های آبی را پشت سر می‌گذاشت و از آن زمان تاکنون هیچ کسی نتوانسته است این رکورد را جابجا کند.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

۸. بندبازی بدون رعایت نکات ایمنی

فردی ناک، بدل‌کار اهل سویس‌ است که در سال ۲۰۱۱ برای جمع‌آوری پول با یونسکو در پروژه‌ای مخاطره‌انگیز همکاری کرد. او توانست در عرض ۷ روز، ۷ رکورد جدید از خود به جای بگذارد. فردی ناک بندبازی را به سمت مرتفع‌ترین قله آلمان انجام داد بدون اینکه طناب‌های ایمنی به وی متصل شده باشد.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

9. پرش از ارتفاع ۷.۶ کیلومتری بدون چتر نجات

در سال ۲۰۱۷، لوک آیکینز، چترباز موفق آمریکایی از ارتفاع ۷.۶ کیلومتری بالاتر از سطح زمین بدون اینکه چتر نجات داشته باشه بیرون پرید. وی به عنوان اولین کسی شناخته می‌شود که بدون چتر نجات توانسته است به زمین فرود بیاید. ناگفته نماند لوک آیکینز ۴۲ ساله استاد چتربازی است و چیزی بیشتر از ۱۸ هزار بار با چتر از آسمان فرود آمده است.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

۱۰. بانویی با ۵۲ عمل جراحی پلاستیک

گاهی اوقات کارهای عجیب و غریبی هستیم که خانم‌ها برای زیبایی انجام می‌دهند. یکی از این موارد را می‌توان سیندی جکسون نام برد. نام او در کتاب گینس با انجام ۵۲ عمل زیبایی به چشم می‌خورد. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت جایی در بدن سیندی وجود ندارد که عمل زیبایی روی آن انجام نشده باشد. سیندی این عمل‌های زیبایی را زمانی شروع کرد که متوجه شد ارثیه هنگفتی از پدرش به او به ارث رسیده است. سیندی در حال حاضر ۶۱ ساله است و به لطف عمل‌هایی که انجام داده همچنان در اوج زیبایی و جذابیت به سر می‌برد.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

11. مردی که ۶۰ سال است حمام نکرده

برای اینکه کاری مخاطره‌آمیز قلمداد شود حتماً نباید از ارتفاع زیاد به زمین بپرید یا اینکه به اعماق اقیانوس سفر کنید. گاهی اوقات حتی کارهای ساده و معمولی مانند نظافت شخصی نیز اگر به‌موقع انجام نشود خطرهای مختلفی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

در این زمینه می‌توان به فردی با نام عمو حاجی اشاره کرد. وی که دست‌ برقضا ایرانی هم هست چیزی بیشتر از ۶۰ سال می‌شود که حمام نکرده و معتقد است پاکیزگی وی را مریض می‌کند. از قرار معلوم عمو حاجی در دوران جوانی با مشکلاتی روبرو شده و به همین دلیل تصمیم گرفته بقیه عمر خود را در گوشه عزلت به‌سر ببرد.

کار‌های مخاطره‌انگیزی که انسان‌ها انجام داده اند

در این قسمت به پایان فهرست مخاطره‌آمیزترین کارهایی رسیدیم که انسان تاکنون جرأت انجام آن‌ها را به خود داده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اهل ماجراجویی هستید و کارهای خطرناک مختلفی تاکنون انجام داده‌اید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این تجربه‌های مخاطره‌آمیز خود قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زورو

      چرا باید چندش ترینش ایرانی باشه
      .واقعا چرا؟؟

    • راننده تاکسی

      بیا شانسم نداریم!!!
      حتما باید اونکه از همه چرک و کثیف تره ایرانی باشه

    • سیبیل کلفت

      خیلی جالب بودمنم میخوام بیست وسه چهاروکه ردکردم تواین جاده های پرچاله چوله ایران کامیون سواری کنم عاشق اینم که راننده کامیون شم ازاین دستمال حمومای قدیم بندازم سرم توکامیونمم آهنگای فریدون آسرایی وبهنام بانی روبذارم عاشق آهنگ گل هیاهو فریدون آسرایی وقرص قمربانیم سویل خانوم کجایین؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • صبا

        امیدوارم به ارزوت برسی داداش

      • بدون نام

        تو کامیوووون آهنگ فریدون آسرایی گوش میدن آخه؟؟؟ باید جواد یساری و عباس قادری گوش بدی -_-

    • بدون نام

      یعنی چی بدون چتر فرود اومده؟؟!!! چطوری آخه؟!!

      پاسخ ها

      • مهیار

        با لباس بال دار که لباس خفاشی هم بهش میگن

    • بدون نام

      یعنی واسه ایران فقط این مورد بود که بگی؟؟؟‌ حالا هیچی هیچی هم که غی از این پیدا نکردی خب همینم نمیگفتی لاکردار داغونم کردی

    • بدون نام

      مهم اینه که جالب ترینش از ایران بود خخخ

    • بدون نام

      منم یازده ساله دارم پرمخاطره ترین کار دنیا رو انجام میدم
      با یه مرد ازدواج کردم
      این از هر پریدن ارتفاع و کف اقیانوسی پرمخاطره تر هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وااااااااااااای عالی بود دمت گرم

      • بدون نام

        میخواستی ازدواج نمی کردی ! کسی مجبورت کرده بود !!!

    • بدون نام

      وطنم پاره تنم

    • دوست

      فکرنکنم اخریه ایرانی باشه من قبلا دربارش خونده بودم ننوشته بود ایرانیه...

    • بدون نام

      بهش میگن عاماجی .گوشت حیوانات مرده رو خام میخورده .در منطقه ما هستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد بچه فراشبند هستی

    • مصطفی

      18 هزار بار فرود چرت بود یعنی اگه روزی دو بار هم پریده باشه 24 سال طول میکشه

    • محمود

      همه بهشون بر خورده که چرا طرف ایرانیه اصلا باشه چه تاثیری داره اینهمه هندیا کارای عجیب چندش میکنن کسی تا حالا بهشون چیزی گفته راحت بشین باو سخت نگیرید

    • محمد

      فقط عمو حاجی

    • امیر

      قالیشویی شربت اوغلی از همین تریبون استفاده کرده و اعلام میکند حاضر به شستشوی رایگان عمو حاجیست
      در ضمن شعبه دیگری ندارد

    • رویا ساز

      مردم از خنده......عمو حاجی......ایشون تو یکی از روستاهای استان فارسن فک کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج