۷۸۱۵۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیشنهاد شهرداری به کارگردان «سوفی و دیوانه»

مهدی کرم پور کارگردان سینما که این روزها فیلم «سوفی و دیوانه» را روی پرده سینماها دارد، درباره شایعه کمک شهرداری تهران به ساخت این فیلم توضیح داده که این شهرداری به او پیشنهاد داده بود اگر پایان بندی فیلم را تغییر دهد، ۵۰۰ میلیون تومان کمک خواهد کرد اما او این پیشنهاد را نپذیرفته است.

ایلنا: مهدی کرم پور کارگردان سینما که این روزها فیلم «سوفی و دیوانه» را روی پرده سینماها دارد، درباره شایعه کمک شهرداری تهران به ساخت این فیلم توضیح داده که این شهرداری به او پیشنهاد داده بود اگر پایان بندی فیلم را تغییر دهد، ۵۰۰ میلیون تومان کمک خواهد کرد اما او این پیشنهاد را نپذیرفته است.

پیشنهاد شهرداری به کارگردان «سوفی و دیوانه»

مهدی کرم پور در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران بودجه فیلم «سوفی و دیوانه» را تامین کرده گفت: «به هیچ عنوان شهرداری هیچ سفارشی به ما نداده و در موقع ساخت سوفی و دیوانه یک ریال نیز به ما کمک نکرد. حتی جشنواره فیلم شهر که توسط شهرداری برگزار می‌شود این فیلم را نمایش نداد!

شهرداری به من اعلام کرد که اگر پایان فیلم را تغییر بدهم 500 میلیون تومان به من کمک خواهد کرد اما من این کار را نکردم. متروی تهران نیز از ما برای فیلمبرداری در خطوط مترو پول گرفت. حتی بعد از تغییرات در مدیریت شهری تهران نیز ما خواستیم که چند بیلبورد در شهر به تبلیغات این فیلم اختصاص پیدا کند ولی بازهم هیچ کمکی به این فیلم نشد.»

او در ادامه می گوید: «شهرداری تهران در هیچ دوره‌ای کمکی به ساخت و اکران فیلم سوفی و دیوانه نکرده است. متاسفانه مدیریت فرهنگی در شهرداری تهران کاملاً یک مدیریت رانتی است و امکانات و حمایت‌ها از افراد صورت می‌گیرد نه آثار و هیچکدام از این حمایت‌ها نیز هیچ زمانی شفاف اعلام نشده است.

درحالیکه در همه جای دنیا اگر شما فیلمی درباره شهری مانند نیویورک یا پاریس بسازید، شهرداری آن شهرها قواعد روشنی دارند که از همه به صورت شفاف حمایت می‌کنند. زمانی در ایران در منطقه آزاد کیش چنین حمایت‌هایی صورت می‌گرفت و باعث شد جزیره کیش از طریق سینما در دنیا معرفی شود و حتی در جشنواره فیلم کن نیز فیلمی که در کیش ساخته شده بود، نمایش داده شد.

حمایت از فیلم‌هایی که در حاشیه‌شان به شهر می‌پردازند باعث می‌شود که گردشگری در شهر رونق پیدا کند. امروز شهر تهران مکان‌های بسیار دیدنی دارد که متاسفانه حتی برای ساکنان شهر در آن زندگی می‌کنند نیز شناخته شده نیست و اگر این مکان‌ها معرفی شوند، باعث رونق شهر می‌شوند.»

کرم پور در پایان از ساخت فیلم های سینمایی در سایر شهر دنیا مثال می زند و می گوید: «مثلاً در فیلم پل چوبی رستوانی را معرفی کردم که امروز تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین پاتوق‌های شهر شده. اگر رمان‌های فرانسوی قرن هجدهم توانست پاریس را به عنوان شهر عشاق به دنیا جا بزند، فیلم‌سازان ایتالیایی نیز توانسته‌اند شهرهای ایتالیا را به خوبی معرفی کنند، فیلم‌هایی همچون تعطیلات رمی و زیبای بزرگ نمونه این نوع سینماست.

یکی از دلایلی که امروز بیشتر مردم دنیا بدون سفر به شهرهایی همچون پاریس، رم، نیویورک، لندن، این شهرها را می‌شناسند، معرفی خوب این شهرها توسط هنر است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج