جاباما
۷۸۱۷۳۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

کشف ایکاردی، از جنگل و دریا

از تمرین در جنگل و دریا،نوجوانی کشف شده به نام الله‌یار. ستاره استقلال در مسجدسلیمان،با یک گل و یک پاس گل.مائورو ایکاردی آرژانتینی الگویش است،بازیکنی که پای دهه هشتادی‌ها را به تاریخ استقلال باز کرد.

ایران ورزشی: گوآ، هند. جام جهانی نوجوانان. ستاره‌ها گلچین شده‌اند و نام آن‌ها را می‌توانید در جدول گلزن‌ها یا تیم منتخب ببینید. از ایران، تیم دوست داشتنی عباس چمنیان هم چند نام نه چندان شناخته شده میان اسامی به چشم می‌خورد.

طاها شریعتی، یونس دلفی و البته الله‌یار صیادمنش. این آخری را هیچ‌جا ندیده بودیم، از همه گمنام‌تر بود اما در گوآ چشم‌مان به جمالش روشن شد. سانترفورواردی دونده، پرتلاش، انرژیک و البته گلزن.

صیادمنش در هند، ۳ گل به ثمر رساند. اولی مقابل گینه، دومی آلمان و سومی هم مکزیک. تمام این گل‌ها در مرحله گروهی به ثمر رسید. الله‌یار یکی از گل‌های ایران را در روز پیروزی ارزشمند ۴ بر صفر مقابل آلمان وارد دروازه لوکا پلوگمن کرد. دروازه‌بانی که این فصل برای وردربرمن در بوندس‌لیگا بازی می‌کند.

کشف ایکاردی، از جنگل و دریا

رسانه‌های حاضر در هند،الله‌یار را قبل از بازی مقابل اسپانیا با آبل رویز مقایسه کردند. مهاجم بارسلونا که فعلا برای تیم دوم این باشگاه بازی می‌کند. این قیاس، حاصل درخشش صیادمنش بود. او چشم‌ها را خیره کرد و البته نشان داد که یک مهاجم آینده‌دار در راه است. البته با حذف ایران مقابل اسپانیا، الله‌یار نتوانست تعداد گل‌های خود را افزایش بدهد و در جدول گلزن‌ها رتبه بهتری به‌دست بیاورد.

به این نام‌ها توجه کنید. جیان بریستر( انگلیس-لیورپول)، آبل رویز(اسپانیا-بارسلونا)، آمینه گوری(فرانسه-المپیک مارسی)، یان آرپ( آلمان-هامبورگ)،جادون سانچو(انگلیس-دورتموند)،فیلیپ فودن(انگلیس-منچسترسیتی)،سرجیو گومز(اسپانیا-دورتموند) این آخری را دورتموند با رقم 3 میلیون یورو از بارسلونا خریده و روی او سرمایه گذاری کرده است.

این ستاره‌ها بهترین بازیکنان جام جهانی نوجوانان بودند که جملگی قبل از 18 سالگی در لیگ‌های معتبر بازی کرده‌اند. جادون سانچو با درخشش در دورتموند، توسط گرت ساوت‌گیت حتی به تیم ملی انگلیس دعوت شده و قرار است در ترکیب سه‌شیرها بازی هم کند.

یا یان آرپ فصل قبل موفق شد 2 گل برای هامبورگ در بوندس‌لیگا به ثمر برساند. در میان برترین‌های جام جهانی نوجوانان، فقط بازیکنان ایرانی هستند که خوشبخت نشده اند. نمونه‌اش همین الله‌یار صیادمنش که به جای بازی در یک لیگ بزرگ، پیراهن استقلال را در لیگ برتر پوشیده و البته نشان داده چه بازیکن قابلی است.

از جام جهانی نوجوانان شروع کردیم تا به استقلال برسیم. گل و پاس گل صیادمنش مقابل نفت در مسجدسلیمان، بهانه‌ای است تا دربار ه او بنویسیم. مهاجمی اهل آمل با تنها 17 سال سن. او در رده نوجوانان و جوانان عضو پدیده‌ساری بود. با این تیم به عنوان قهرمانی نرسید اما یک بار در مسابقات کشوری سوم شدند و بار دیگر چهارم.

او مهاجم تیمی بود که نه امکانات آنچنانی داشت و نه بودجه‌ای هنگفت و فراوان که توان مقابله با فولاد، سپاهان و خونه به خونه را داشته باشد.

صیادمنش قبل از درخشش در جام جهانی نوجوانان، با سایپا قرارداد بست اما خیلی زود آن را فسخ کرد. چون آرزوهای بزرگی در سر داشت و یکی از آن‌ها پیشنهاد گالاتسرای به او بود. پیشنهادی که البته به نتیجه نرسید تا الله‌یار برای لیگ هجدهم پیراهن استقلال را بپوشد و زیر نظر وینفرد شفر خودی نشان بدهد.

گل زیبای صیادمنش به نفت مسجدسلیمان، حاصل چارچوب‌شناسی و جایگیری ویژه اوست. بازیکنی که فقط چند دقیقه بعد از گلزنی، با دربیلی موفق و پاسی زیبا مهدی قائدی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او با تیزهوشی گل دوم استقلال را وارد دروازه نفت‌مسجدسلیمان کند. صیادمنش این انرژی مضاعف و این دوندگی را از آمل به همراه آورده. خودش می‌گفت: «به جز تمرین بدنسازی، خودم در جنگل و دریا هوازی کار می‌کنم تا بتوانم در زمین بجنگم و مثمرثمر باشم.»

الگوی صیادمنش، مائورو ایکاردی است. مهاجم آرژانتینی اینترمیلان که الله‌یار بازی‌هایش را تماشا می‌کند و از او نکات مثبت را می‌آموزد. برای صیادمنش، روزهای بهتر در راه‌اند، روزهایی سرشار از موفقیت. به شرطی که او به همین روند ادامه بدهد و باز هم در ترکیب استقلال بدرخشد.

صیادمنش فعلا صاحب یک رکورد هم شده و تنها بازیکن دهه هشتادی است که برای استقلال گل زده. از الله‌یارالبته انتظار می‌رود رکوردهای دیگری را نیز جابجا کند و نام خود را بیشتر از حالا سر زبان‌ها بیندازد. توانایی‌اش را دارد، بنابراین منتظر درخشش دوباره او می‌نشینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اس اس

      چشمش،زنین

    • بدون نام

      انگشت منش خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج