جاباما
۷۸۲۴۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اینتل غول‌های جدید Core i۹ را معرفی کرد

همانطور که می دانید، در روز گذشته اینتل اقدام به معرفی ۳ پلتفرم جدید و شارژ آنها با CPUهای جدید کرد؛ پس از معرفی رسمی ۳ پردازنده نسل نهم (WhiskyLake) اینک نوبت به پردازنده های سری Core X رسیده است تا رقبای جدید نسل دوم پردازنده های AMD Threadripper را راهی بازار سازند.

وبسایت سخت افزار: همانطور که می دانید، در روز گذشته اینتل اقدام به معرفی ۳ پلتفرم جدید و شارژ آنها با CPUهای جدید کرد؛ پس از معرفی رسمی ۳ پردازنده نسل نهم (WhiskyLake) اینک نوبت به پردازنده های سری Core X رسیده است تا رقبای جدید نسل دوم پردازنده های AMD Threadripper را راهی بازار سازند. CPUهای جدید Basin Falls، در ۷ مدل معرفی شده و دارای حداقل ۸ و حداکثر ۱۸ هسته هستند.

همچنین امتیازی که اینتل در سری WhiskyLake و Core X های جدید به نسبت رقیب خود حفظ کرده است، توان حرارتی پایین تر و ابعاد Die کوچکتر است. هر چند که قیمت محصولات تازه وارد این شرکت، هنوز مقداری بالاتر از رقیب سرخ خود است.

پردازنده های جدید Core i۹ از توان حرارتی حداکثر ۱۶۵ وات بهره برده و فرکانس بومی DDR۴ در آنها بدون در نظر گرفتن اورکلاک رم، به ۲۶۶۶ مگاهرتز می رسد. پردازنده های Core X تماما از ۶۸ مسیر PCIe ۳.۰ پشتیبانی می کنند که ۴ مسیر بیش از مدل های مشابه از AMD است؛ همچنین ۲۴ خط دیگر نیز توسط چیپست (PCH) های آنها در اختیار سازندگان مادربرد قرار می گیرد.

اینتل غول‌های جدید Core i۹ را معرفی کرد

اینتل غول‌های جدید Core i۹ را معرفی کرد

هر ۳ پلتفرم جدید Intel در برابر آسیب های امنیتی Spectre و Meltdown مصون بوده و بالاخره اینتل هم دست به کار شده و محصولات جدید خود را با رقیب مقایسه کرده است؛ به گفته این شرکت پردازنده Core i۹-۹۹۸۰XE با قیمت ۱۹۷۹ دلار که از ۱۸ هسته و ۳۶ رشته بهره می برد، در آزمایش ها بسیار بهتر از رقبای خود ظاهر شده است؛ این محصول تا ۲۷ درصد در رندرینگ ۳D، تا ۱۰۷ درصد در ویرایش و ساخت ویدئو، و تا ۱۳ درصد در ساخت بازی های کامپیوتری سریع تر است.

وضعیت معماری HCC برای مدل هایی با بیش از ۱۸ هسته و LCC نیز برای مدل هایی با بیش از ۱۰ هسته، مورد استفاده قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج