بنر شگفت‌انگیز شهرداری یزد درباره معماری ایرانی
۷۸۲۴۴۳
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
۲۶۰۱۰ 
شهرداری یزد با نصب بنری در سطح شهر اعلام کرد که استفاده از تزئینات رومی در مهندسی نمای ساختمان‌ موجب صدور حکم تخریب می‌شود!

برترین ها: شهرداری یزد با نصب بنری در سطح شهر اعلام کرد که استفاده از تزئینات رومی در مهندسی نمای ساختمان‌ موجب صدور حکم تخریب می‌شود!

بنر شگفت‌انگیز شهرداری یزد درباره معماری ایرانی

برچسب ها:
انتشار یافته: 139
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
15:42 - 1397/07/17
زنده باد داعش وطنی !!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
معمار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
نادان بي سواد بحث اينه كه يزد شهر تاريخيه و ميخواد بافت سنتيش بهم نريزه و آلودگي بصري بوجود نياد
يعني درباره هر چي تو و امثال تو بايد نظر بدن
ایران عزیزم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
وقتی داعش نبود ما داعش داشتیم وخودمون هم نمیدانستیم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
آقای معمار فقط برای اون نمادها حساسن برای نماد اسلامی نه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
حداقل اسمتو عوض کن مقداد روشن فکر بی سواد خخخخخخخ
بدون نام
United Kingdom
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کشورهای جهان سومی دغدغه فراوون دارند
مثلا اسم مغازه باید فارسی باشه و فونت فارسی و انگلیسی نسبتش ۷۰ درصد به ۳۰درصد باشه
حالا شما برو وسط اروپا و آمریکا با فونت درشت بنویس قهوه خونه مش قنبر اگه فرهنگ و ادبیات غربی مورد تهاجم قرار گرفت
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
عزیز 1608 مساجد و آثار اسلامی یزد سابقه هزار و چند صد ساله داره و جزو هویت شهره. به علاوه نمادهای قدیمی تر هم داره که اونها هم با نمادهای رومی و غربی جور درنمیاد. پس الکی جو نده
زیر خط فقر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
جناب معمار کاملا با نظرتون موافقم.این مردم همون هایی هستند که تا دلار گرون میشه به جای اینکه ناراحت بشن خوشحال میشن و به جای اینکه دلار رو تحریم کنند بدتر هجوم میارن برای خرید و با این کارشون آب به آسیاب دشمن میریزن .این مردم فرق خوب و بد رو تشخیص نمیدن .اگر شهرداری یزد بتونه توی این کار موفق بشه گام بلندی در راستای حفظ بافت تاریخی یزد برداشته.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کار درست و بجاییه. معماری سنی هویت یزده. اگه رومی میخواید برید یه شهر دیگه اما نمیشه چند تا نادان ترکیب شهر رو بهم بزنند. معماری سنتی ضمنا عامل مهم جذب توریست هم هست و باعث رشد و درآمد شهر میشه اگه یه مشت خودخواه نادان گند نزنن بهش
بدون نام
France
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کاربر ۱۶۰۲فکر کنم نادان و بیسواد برازنده تو هست من نمیگم لایکهای مثبت خورده میگن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
آخه «زیر خط فقر» یزد تو ایران بیشترین تعداد زرتشتی رو داره بعد آثار اسلامی جز بافت تاریخی شهره ؟ هرکس هرچی میخواد باید بزنه حالا دوست داره نماد کوروش بزرگ بزنه دوست داره اسلامی شهرداری هم این بنرش فرقی با داعش نداره گل گفتی مقداد
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
واقعا از کم شعوری وبی سوادی وتوهمات امثال تو ست که این فکر قشنگ یزدی های میهن پرست را داعشی بخوانی ننگ برشما
بیشعوری تا چه حد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چقدر بی سواد!!! انگار راجب همه چی باید نظر بدیم!
آخه بی سواد اینکار برای حفظ معماری چندهزار ساله شهر یزده.
واقعا که وارثان چنگیز مغولیم...
!
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
من سازنده تهران هستم
معمار جان شما که ادعای باسوادیت میشه و مثل این تندروها بقیه رو بی سواد و نادان میخوانی اصلا خبر داری به چه هدفی این کارهای کذایی و کاملا غیرتخصصی و اشتباه را انجام میدن؟
تهران یه کمیته نمای مسخره تشکیل دادن تو شهرداریا که میگن نمای ایرانی بیارید. ما نمای ایرانی هم بردیم گفتن نه اینا نمای قدیمیه. معماری جدید ایرانی بیارید.خلاصه منظورشون همون سنگ قبر با 4 تا پنجره بود. کلی رفتیم و اومدیم آخرش مجبور شدیم پول بدیم که نمای مارو که قانونی هم بود تایید کنن.
حالا فهمیدی این مسخره بازیها برای چیه آقای مثلا باسواد مدعی.( دعوای پوله)
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کاربر 16:08 نمادی که شما به عنوان اسلامی عنوان می فرمایید و گویا باهاش مشکل دارید نمادهایی است صد در صد ایرانی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اگه اروپاییها هم مثل مردم ایران(که اغلب ایلیاتی های تازه شهرنسین شده هستند) فتار می کردند الان بافت قدیمی شهرهاشون رو کوبیده بودند و توش ساختمانهای زشت و بی هویت با بدترین مسالح و نکبت ترین سلایق ساخته بودند .چرا دوست ندارید این فرهنگ ایلیاتی با قوانین مهار بشه؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
انگلیسی! کشورهای غربی کشورهای استعماری هستند یعنی تا فیها خالون تو فرهنگشون چپیده شده نباید هم از "قهوه خانه مش قنبر" نگران باشند.تازه "حفظ بافت قدیمی شهر " در یونسکو وسازمانهای غربی اهمیت داره .این عادت جهان سومیه که هر چی از گذشته مونده رو بکوبه و به جاش چیزهای سر هم بندی زشت و بنجل بسازه.زبانتون درازه ولی سواد و شعور هیچ!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
عربی باشه ولی بقیه جاها نه
بدون نام
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
افرین به شهردار یزد ...تقریبا میشه گفت یک انقلاب در یزد به راه انداخت البته چون شهر یزد در میراث جهانی ثبت شد باید این کارها انجام بشه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
احسنت به این میگن نظم در معماری شهر لندن سالیان ساله که تحت پوشش همین نظمه....یزد یکی از شهرهاییه که بافت سنتی اشهنوزبکره و از معماری وحشی و در هم برهم تو اون خبری نیست بافت مدرنش هم در جای دیگری از این شهر تعبیه شده....بسیار عالی
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
توی مناطقی از ایتایلا و فرانسه هم کسی حتی برای تعمیرات باید اجازه بگیره و طرح بده تا بافت تاریخی اون منطقه از شهرشون به هم نخوره اما برای اونها میگیم خوبه برای ما میشه داعش وطنی این هم یزده نماد معماری ایرانی
البتهفکر کنم این طرح باید فقط در بافت قدیمی شهر اجرا بشه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
عزیزان شهر یزد جز میراث جهانی ثبت شده باید ظاهرش اصیل بمونه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
ادم های به اصطلاح هوشیار؟؟
خشت وگل چه ربظی به اسلام و زردشت داره
این طبیعت یزده که تمام ساختمان های قدیمی انجوریه
Iran, Islamic Republic of
15:43 - 1397/07/17
خدا خیرش بده انشالله
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
دمش گرم کار درست و بجاییه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
واقعا کار درستی کرده. هر وقت دیدی یه مشت منافق وطن فروش جیره خور سعودی ریختن و زیر خبری دارن کامنت های منفی و تخریب و عصبانی کننده یا مایوس کننده میزارن بدان و مطمئن باش که قطعا کار درستی انجام شده که این نخاله های کثیف وطن فروش و اربابان پلید سعودی و اسرائیلی شون رو عصبانی کرده
@XX691406
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ببخشید استاد
بدون نام
-
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
چه عجب یک اقدام مفید انجام شد
بدون نام
-
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
نماهای رومی علاوه بر یهم زدن معماری شهرها یک نمای بد ،خسته کننده وبیروحی هست که انرزی منفی به تماشاگر میدهد
Iran, Islamic Republic of
15:44 - 1397/07/17
عربی چطور؟؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
عربا معماری خاصی ندارن اون چیزی هم که شما میبینی معماری ایرانی هست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
بافت یزد اسلامی ایرانیه ووباید حفظ بشه خیلی عقده از اسلام داری
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اقای ۱۶:۲۶ ، میشه بافت اسلامی رو برای ما تعریف کنید؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
واقعا از سطح سواد قل قلی و مثبت دهنده ها تعجب می کنم؛ خیلی از روی دست هم مثبت و منفی میدید دریغ از یه کم فکر.
نکنه فکر می کنید معماری معروف به اسلامی که در مساجد و امثال اون خودشو نشون میده عربیه؟! خیلی جالبه به خدا. عرب رو چه به معماری طاق؟ این چیزی که شما در مساجد و معماری اصیل ایران می بینید هیچ ربطی به اعراب نداره. اولین مساجد در محل آتشکده ها برپا می شد. این نمونه از طرح طاق و شبستان کاملا ایرانیه. اسلوب اون ادامه معماری ساسانی بود. گچ بریها و کاشیها همه برگرفته از فرهنگ ایران و تقدیس آسمان و آب بود. نشانه عروج و به سمت بالا رفتن بود. خدایا اینقدر ادعای ایرانی بودن می کنید شما رو به خدا دو کلمه کتاب بخونید. دو تا عکس نگاه کنید. واقعا دارید به موجودات مایه تاسف و شرمندگی تبدیل میشید
یاد گرفتید تا اسم اسلام میاد یه جبهه بگیرید و همه چیز رو عرب و ایرانی کنید. خیلی خوب اینطور دوست دارید؟ معماری اصیل ایران، ادامه سنتهای محکم معماری گذشته است و البته نشانه ای است از اسلام به سبک ایرانی. خداحافظ شما
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
معماری ایران دو بخشه .اونی که بعد اسلامه خیلی پربارتره و شما نمی تونین بخش بزرگی از تاریخ ایران رو پاک کنید و مثلا اصفهان رو خراب کنید !!!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مردم ایران بیسواد و تاثیرپذیرند .مثلا اگه این سایت چنین تیتری نمی زد تحریک نمی شدند که که همچین کامنتهایی بگذارند!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
همه جای دنیا معماری نمای خونه ها اصولی داره و شما نمی تونین هر چی عشقتون کشید بسازید . قوانینی وجود داره و ایرانی قانون پذیر نیست .در واقع تمدن پذیر نیست. لابد چون اکثر ایرانیها تا همین پنجاه شصت سال پیش ایلیاتی بودند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
آدم کامنت افرادی مثل تو رو با این همه لایک می بینه متوجه میشه چطور نژادپرستها و دیکتاتورها عوام رو دنبال خودشون تهییج می کردند و بزرگترین جنایتها رو می کردند .اگه همین قوانینِ نیم بند هم نباشه شماها چه ها که نمی کنید ...
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
عربی ها چی دارن که معماری داشته باشن؟
Iran, Islamic Republic of
15:45 - 1397/07/17
بسیار کار بجایی بود،چون چند برابر میکشن رو پول خونه از خریدار سوبله چوبله میگیرن
Iran, Islamic Republic of
15:46 - 1397/07/17
باید جایضه بگیره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
عزیزیم دیکته ات افتضاحه
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
جایضه؟؟؟!!!!!! یا جایزه ؟؟؟!!!!:))))))
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
فق منتظرن یکی اشتبآه کنه نظربدن¡
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
سواد مخالف هاش بیشتر نیاز به جایزه!! داره. یه همچین بی سواد هایی راجع به معماری شهری و نما و شهرسازی نظر میدن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
جایضه؟!!؟ یا جایزه
Switzerland
15:46 - 1397/07/17
میخوای همه طرح پرچم داعش و کار کنن واسه ساختموناشون؟
با زیبایی و تمیزی و شیک بودن مشکل دارن مسئولین!!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
من و تو؟توباز اومدي؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
وای خدا بعضیام اگه درباره چیزی که نمی دونن نظر ندن بهشون دور از جون میگن ل.ا.ل
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
یه مشت . .. دوباره شروع به تکرار استفراغ های من و تو شدند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
بی‌سواد!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
با بی هویتی و هردمبیلی و تازه به دوران رسیدگی مشکل داریم!
Iran, Islamic Republic of
15:48 - 1397/07/17
جهان سومی دیگه شاخ ودم نداره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
به سلامت زودتر گورتو گم کن
من
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
تو جهان اولی هستی!!
حتما دیدی که توی پاریس با لباس سرباز ۱۰۰ پیش جلوی در کاشان وایمیستن
اونا باید اونا دررست شن تا ما درست شیم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
جهان سومی اونیه که فکر میکنه هر چی عشقش کشید باید بتونه انجام بده .همه جای دنیا به معماری اصیلشون احترام می گذارند و قوانینی برای حفظ بافت قدیمی شهرها وجود داره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
جهان سوم جاییه که در مورد همه چیز نظر می دهند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
جهان سوم همونجاییه که یه مسئولی هم پیدا میشه به تاریخ مملکت بها بده ملتش شاکی میشن
France
15:48 - 1397/07/17
وای آره خیلی چرتن این تزئینات رومی خیییییلی ...... به قول بزرگمهر حسین پور این نما های رومی به روح آدم تجاوز میکنه
کاش جارو کردن برگ های پاییزی هم ممنوع بشه
خیلی هم عالی:-)
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چشه من عاشق نمای رومیم احساس طراوت و سر زندگی به آدم می ده البته یزد با نمای کویری اش زیباتره و من بادگیر و سقف های دایره شکل و دیوارهای کاهگلی یزد را هم دوست دارم اما نمای رومی هم واقعا زیباست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
حسین پور هم کارش تعدی کردن به روان و شخصیت آدمهاست
Iran, Islamic Republic of
15:48 - 1397/07/17
میخوان نا ایرانی رو از بین ببرن از این به بعد موش وجغد میزاریم جلوی در
Iran, Islamic Republic of
15:50 - 1397/07/17
تو یزد حس سوسیالیستی موج میزنه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
حس سوسيس كالباس؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چه خوب! کاش شمالیها هم یاد می گرفتند و نمی گذاشتند منطقه شون پر بشه از شیروانی چینی و نخل و ستونهای تخت جمشید!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ناسیونالیستی.نه سوسیالیستی!
Iran, Islamic Republic of
15:51 - 1397/07/17
خوب کل شهر یزد جزو آثار ثبت شده در میراث جهانیه. به کار بردن عناصر و المانهایی که با هویت تاریخی این شهر هماهنگ نیست قطعا نادرسته و کار شهرداری یزد هم درسته. دارن از هویت شهرشون دفاع می کنند
پاسخ ها
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
مشکل می دونی چی ؟ از بس که ما مردم به مسئولین کشورمون اعتماد نداریم ، اگه یه بنده خدایی هم بخواد کار درست انجام بده علیه اون جبهه می گیریم
ولی منم فکر می کنم اگه این کار شهرداری در راستای حفظ ظاهر سنتی و زیبای یزد باشه کار بسیار خوبیه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
لیلا خانم حق مطلب رو ادا کردی احسنت
Iran, Islamic Republic of
15:51 - 1397/07/17
زیادی دیگه جوگیر شدن
میخوان بگن خیلی ایرانین
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
نه باید یه شهر باستانی هماهنگ و متناسب باشه.
Iran, Islamic Republic of
15:54 - 1397/07/17
خدايي اگه واقعا نظام دولت مسئولين دقيق بگين از مردم چي ميخوان شايد راحت تر بشه كمك كرد،تورم،گروني،دلار،دارو،ارزش پول ملي،امروزم كارت سوخت،قحطي،قيمت دلار رو رها كنيد قيمت شير،خدايي چي ميخوايد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
میخوان نخاله هایی که مثل شما لیاقت زندگی در ایران رو ندارند هم بتونند اینجا زندگی کنند
بدون نام
-
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
به توچه ربطی داره عزیزم تومگه وکیل مردمی اندازه خودت حرف بزن باشه گلم
Iran, Islamic Republic of
16:00 - 1397/07/17
جمع کنید این مسخره بازیارو...تنها دغدغتون همینه!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
برو بابا، همه چیز رو که دیگه نمیشه به امان خدا رها کرد
Iran, Islamic Republic of
16:01 - 1397/07/17
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مرگ بر شماها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مرگ بر آمریکا و سعودی و اسرائیل و طرفداراشون و مرگ بر منافقا
Leo
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
مرگ بر آمریکاو کاناداو استرلیاو اسرائیلو هم پیمانان اروپاییشون از قبیل انگلیستو فرانسه و... اوه راستی داش یادم میرف عربستانو کشورایه هم پیمان عربیشو کره ش ک با امریکا هم پیمان شدو افغانستان ک مارو تحریم کردو ...
درود ب معماری ایرانی و کشوری ک هشت سال در حال
جنگ بودیم باش و کلی شهید دادیمو الان شدن برادر!و
درود بر بشار اسدعزیز. خخ
Iran, Islamic Republic of
16:02 - 1397/07/17
این سر ستونه که اصیل ایرانیست پس منظورشون چی بوده؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
یه نگاهی به سرستون اصیل ایرانی و فرم شیر بنداز بعد بگو این ایرانیه. هر گردی که گردو نیست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
از کی تابحال سرستون یونانی و رومی شده سر ستون ایرانی؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
16:04 - 1397/07/17
یزد به خاطر اینکه بافت تاریخیش رو حفط کنه این کارو میکنن. فکر کنم کلا ساختمان بیشتر هز دو طبقه هم اجازه ندارن بسازن. اگه اشتباه نکنم. بد نیس که بخوان بافت یه شهر رو توی کل ایران متفاوت نگه دارن. الان میری شمال بد تهران فرقی نداره خونه های جدیدشون. خب آدم دلش میخواد معماری هر شهر طبق بافت خودش باشه. نه؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
خیلی هم منطقی و اصولی.. یه مشت بیسواد نمیفهمن یا یه مشت تخریب چی سعی دارن همه چیز رو خراب کنند تا دلشون خنک شه. نمای شهری یزد رو خراب کنند آمار گردشگر هاش یک سوم میشه
Iran, Islamic Republic of
16:04 - 1397/07/17
شما اول دلیلشو جویا بشو، بعد شروع کن انتقاد کردن.
Iran, Islamic Republic of
16:06 - 1397/07/17
این طرحها که رومی ،اینها نماد اصلیل ایرانیه، نکنه تخت جمشیدم رومیه :)))))
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
تخت جمشید هم یه جورایی الهام گرفته از معماری یونانی و رومیه
Iran, Islamic Republic of
16:09 - 1397/07/17
حالا لحنش کمی خشن است اما کلا همه جای دنیا در شهرهای تاریخی به شدت سعی می کنن معماری سنتی شون حفظ بشود و قوانین سختگیرانه ای دارند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
البته در شهرهای غیر تاریخی هم نمی گذارند هر آدم ازگل و بدسلیقه ای گند بزنه به ظاهر شهر
Iran, Islamic Republic of
16:13 - 1397/07/17
به خاطر این که بافت شهر بهم نریزه این رو گفتن
خیلی از جاهای دنیا همچین قانونی داند
Iran, Islamic Republic of
16:49 - 1397/07/17
قبل از هرگونه قضاوت ... استحظار داشته باشید که شهر یزد جزو شهرهای تاریخی محسوب میشه و دلیل این قانون هم حفظ نمای تاریخی شهر میباشد .
Iran, Islamic Republic of
16:51 - 1397/07/17
مرگ بر انگلیس. مرگ بر اسرائیل. مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
بدون نام
Hong Kong
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
دیوانه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مرگ بر آل سعود
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خدا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
17:11 - 1397/07/17
اتفاقا درست میگه وقتی ما هویت ملی ایرانی داریم چرا باید از هویت بیگانگان استفاده کنیم
Netherlands
17:33 - 1397/07/17
يزد با بافت شهريش يزد هست و توريست داخلي و خارجي جذب ميكنه وگرنه دليلي نداره براي رفتن و اينكه معماري و غذا فرهنگ اون مكان رو نشون ميده كاش اين طرح ممنوعيت فقط براي ساخت معماري رومي نباشه و تمركز بر معماري اصيل ايراني با توجه به اون شهر و فرهنگش اعمال بشه. اون وقت كمتر كشور همسايه ميتونن دزدي اثار و كپي برداري و ادعا داشته باشن.
Iran, Islamic Republic of
18:01 - 1397/07/17
افرین بر حس وطن دوستی و هنر دوستی یزد سرافراز و لعنت بر خودفروخته گان وطنی و مدعیان دروغین کثیف خودشیفته
Armenia
18:04 - 1397/07/17
برای روشن شدن قضیه یه سری به موزه اسلامی از ۱۵۰۰ سال پیش و یک سری هم به موزه ایران باستان و از اشیای سه هزار و دو هزار ساله دیدن کنید و در مورد تکنولوژی آن دوره بدون تعصب قضاوت کنید!
Iran, Islamic Republic of
18:09 - 1397/07/17
اگه اینقدرسخت وجدی دنبال این کارباشین الان ۱دونه افاغنه توکشورباشن موجب بیکاری وفقرجرم وجنایت فسادناامنی ناامیدی نارضایتی بی ابی کم بودجگی ۲۰ملیون پرکردن انگارنه انگارایران وایرانی نابودکردن بی ابی کم بودجگی شدن اینادردجامعس فقط ظاهرببنین ازتوداریم میترکیم نابودمیشیم اینادردملت ومملکت
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
ده میلیون شونزده میلیون خدا وکیلی خسته نشدی؟
Iran, Islamic Republic of
18:31 - 1397/07/17
خداپدرصداوسیمارو بیامرزه...
تازه یه مستند نشون داد که شبکه۴ فرانسه یه گزارش تهیه کرده بود درمورد اینکه عده زیادی ازبازماندگان منافقین تو کشور آلبانی جمع شدن وباچندتاشون مصاحبه کرد. خودشون اعتراف میکردن که هرکدوم بین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ اسم کاربری واکانت تو فضای مجازی دارن و فقط کارشون اینه که تو فضای مجازی به اسم ایرانیها پیام مخالفت بزارن و طوری وانمودکنن که مردم ایران همه بانظام مشکل دارن و ناراصی هستن.
الان میفهمم اینهمه پیام بدون نام تو این سایت ازکجامیاد

تا جون دارم این پیام رو تکرارمیکنم تا بقیه بفهمن اکثر نظرات مخالف این سایت ازکجاارسال میشه. البته اگه ادمین جان ناراحت نشه و سانسور نشم
Iran, Islamic Republic of
19:09 - 1397/07/17
احسن به شهردار با روی کار آمدن طرح جدید بعضی ها که ایرانی هستند و ناخواسته جذب معماری غرب شده اند در شهر مثل بیماری واگیردار شهر را از آن تاریخی بودنش در می آورد و شهر از حالت گردش گری و جذب گردش گر خارج می شود . از لحاظ اقتصادی و مالی که بعضی از مردم یزد توسط گردشگرها در آمد زایی می کنند بعد از گذشت زمان بیکار خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
19:23 - 1397/07/17
هوب چه میشه کرد از اونور دنیا پا میشن میان طرحهای معماری ما را ثبت جهانی میکنن وبه به وچه چه میکنن اونوخ بعضیها اینا مایه عقب موندگی وبی فرهنگی وداعش واین چیزا میدونن اخه احمق عرب وداعش چه ربطی به معماری داره
بعضیها نه که بگی خودشونا ولی روحشونا فروختن
اتفاقا از بد حادثه ومتاسفانه همینان که پاش بیفته فاز اریایی وکورش و... این چیزا را به خودشون گرفتن ولی کاش کورش زنده بود و به یه طریقی ملت را توجیه میکرد
حالا بیایید دوباره زررررر بزنید دلواپس و امل وعقب مونده
نزنم با پشت دستی تو دهنتون که مغز فندقیتون از پس کللتون بزنه بیرون
Iran, Islamic Republic of
19:39 - 1397/07/17
به شما چه که مردم خونشونو چطور درست کنند؟؟ مگه شما میخواین پول بدید؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
20:07 - 1397/07/17
شهر یزد در یونسکو به عنوان یک اثر معماری تاریخی جهانی ثبت شده است. و هر گونه تغییر در این معماری هویت این شهر را از ین می برد. نه تنها در یزد در بسیاری از کشورها مثل ایتالیا و شهر رم به افراد اجازه ی تحریب، تغییر معماری را نمی دهند ولی افراد می توانند داخل بناها را تا حدودی مقاوم سازی و تغییر دهند. و این خود یکی از جاذبه های یک شهر و نشان دهنده ی هویت آن است. آفرین و درود به مسوولین شهر یزد
United States
20:10 - 1397/07/17
فکر نمیکنید بهتر میتونستند بنر بزنند؟! مثلا، شهروندان گرامی، بافت سنتی یزد را با به کار بردن المان های غیر سنتی، از قبیل طرح های رومی از بین نبرید. در حفظ اثار باستانی بکوشیم.
زیرش هم با فونت کوچکتر مینوشتند، در صورت مشاهده، طبق قانون برخورد خواهد شد.
این لحن، این نحوه اطلاع رسانی اشتباه هست چون حالت امری داره.
فرهنگ سازی این مدلی نمیشه!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
نه بعضی وقتا خشونت و زور لازمه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
نه که مردم ما خیلی حرف گوش کنن
Iran, Islamic Republic of
20:13 - 1397/07/17
مگه مجسمه شیر یا هر چیز دیگه خارجیه؟!!!!!
ایرانی ها حق استفاده از مجسمه های که توسط هنر ناب ایرانی درست میشرو ندارن؟!
4 تا که ادعای سوادشون میشه هم اینارو تایید میکنن...
یه ذره مخو بکار بندازید خدا عطا فرموده برای استفاده
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دقیقا عطا نموده برای استفاده پس شما هم سعی کن استفاده کنی
Iran, Islamic Republic of
20:28 - 1397/07/17
هنرزیبا راازهرجایی بایدیادگرفت نمای تخت جمشیدهم یونانیست وفوق العاده زیبا.کاربیخودانجام ندین
Iran, Islamic Republic of
21:53 - 1397/07/17
متاسفانه کامنت های بعضی دوستان واقعا دلسرد کننده بود.من خودم به عنوان یک فوق لیسانس شهرسازی این کارو واقعا گرامی میدارم.یک شهر تاریخی با بنا های منحصر به فرد معماری زیبا و چشم نواز که می تونه باعث شه گردشگر خارجی بیاد درامد زایی شه.بعضی دوستان گفتن داعشی وطنی پس اگه داعشی بودن به این کاراست که خود شهر پاریس و لندن از صد تا داعشیم کارشون بدتره.بهترین کار جلوگیری از ساخته شدن بنا هاییه که به معماری یزد ربط ندارن
Iran, Islamic Republic of
22:19 - 1397/07/17
مگه نمای ساختمان به کسی ربط داره هرکس خونه میسازه خودش میدونه چکار میکنه و اونجوری که دوست داره میسازه نمای معماری ایرانی باستانی خیلی زیباتر از معماری اسلامی هست دیگه حرفاتون خریدارنداره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اونوقت اینا کدومش به نمای رومی ربط داشت؟
Iran, Islamic Republic of
22:38 - 1397/07/17
این که چیز جدیدی نیست! تو اصفهان خیلی وقته این سبک از نما ها رو اجازه ندارن کار کنن. البته اگر هم که کار کردی کسی دستور تخریب نمیده و شهرداری محترم با دریافت جریمه سنگین شما رو مورد بخشش قرار میده.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
بله متاسفانه با پول حلش میکنن خداوکیلی قبول کنید ساختمون بزرگ مثلا با سبک چینی اصلا با معماری اصفهان همخوانی نداره اصلا یه تضاد مزخرفی داره
Iran, Islamic Republic of
23:01 - 1397/07/17
مطلع باشین که در ورودی دوم منطقه توریستی شورابیل اردبیل چراغ هایی با طرح هخامنشی کار کرده بودن بسیار زیبا بود
بعد مدتی دیدم همرو عوض کردن و طرحای عربی اسلامی رو جایگزین کردن که اصلا زیبایی نداره
ابهت سرباز هخامنشی کجا و طرحای عرب کجا
....
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هی میگه عرب هی میگه عرب
خدا سوادت بده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
حالا من با اینکه اینا رو عوض کردن موافق نیستم ولی عزیز من اون طرحا طرحای عربی نیستن یه کم مطالعه کنید معماری اسلامی مال ایرانه معماری عربی رو از کجاتون درمیارید؟
Iran, Islamic Republic of
01:12 - 1397/07/18
آهان
کاش همه جا رو ایرانی بودنتون تعصب داشته باشید
Chile
04:51 - 1397/07/18
ای ول٬ دستش درد نکنه و خدا خیرش بده
Iran, Islamic Republic of
04:51 - 1397/07/18
غلط املایی را درست کنید و تلفظ کلمه های فارس عربی را درست بنویسید .وبعضی ها گویا غیر وطنی هستند ویا سواد فارسی کم دارند
Iran, Islamic Republic of
05:04 - 1397/07/18
کار بسیار خوبی کرده وباید همیجور باشد وباید قالب خشت زنی برداریم وخشت بزنیم واصالت خشتی بودن شهر یزد را نگهداریم به خصوص که یزد آب ندارد
Iran, Islamic Republic of
05:17 - 1397/07/18
بله فرهنگ ساخت وساز وطنی وبومی ما را خراب کردن و مدلهای اروپایی را جایگزین کردن ودارند می کنند ویک عده خیال می کنند این ساختمانهای چند طبقه نشانه ترقی وپیشرفت است که اگر 10 دقیقه برق نباشه نمی شه نفس کشید .ووووو
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1397/07/18
به نظر من طرح درستيه يزد يه شهر تاريخي هست
Iran, Islamic Republic of
10:17 - 1397/07/18
همه جای دنیای بافت و فرهنگ اصیلشونو حفظ کرده و از آن جذب توریست و درآمد میکنند.
Iran, Islamic Republic of
11:30 - 1397/07/18
ولی اگه عربی باشه ممنوع نیست حالا با مجسمه شیر کاری ندارم اونیکه نوشته تزئینات رومی یکی از زیباترین تزئیناته که تو کشورهای دیگه غیر از ایتالیا هم ازش استفاده میشه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
میشه یه نمونه معماری عربی به ما معرفی کنی ما از این جهل و نادانی دربیایم؟اگه منظورت معماری اسلامی هست که اونم مال ایرانیاس
Iran, Islamic Republic of
14:03 - 1397/07/18
بیایید قبول کنیم فرهنگ ایرانی یا اصلا فرهنگ شرقی مفت نمی ارزه
اونا فرهنگشون به ما غالبه
جلوی فرهنگ غالب رو نمیشه گرفت و اصلا چرا باید گرفت؟؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
شما خودت مفت نمی ارزی پاشو ازین مملکت برو جایی که فرهنگش غالبه
بدون نام
Germany
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
اینایی که دم از فرهنگ ایرانی میزنن
میدونن داشته و نداشتشون از غربه
د آخه قربون شکلت تو همین گوشی که باهاش میایی اینجا کامنت میزاری از فرهنگ غرب نشات گرفته دیگه چه حرفی واسه گفتن داری؟
Iran, Islamic Republic of
20:41 - 1397/07/18
سرطان به همه جای زندگی ایرانی ریشه دوانده است .بااین اعتقادات وتخریب بنا ونماها ،بیش از پیش خود را غیر مشروع می کنید
Iran, Islamic Republic of
21:39 - 1397/07/18
بعد میگیم چرا یه شهر مثل دوبی و استانبول نداریم خب اونام اگه قرار بود اینجوری مخالفت کنن با همه چی که الان حال و روز ما رو داشتن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دوبی و استامبول میخوای پاشو برو اونجا. هر کشوری آداب خودش رو داره
نام:
* نظر:
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج