جاباما
۷۸۲۷۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌ الله مکارم‌: مردم و دولت در گرانی سهم دارند

مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت بدون شک در مشکلات گرانی بی تقصیر نیست؛ چراکه بازارهای اولیه، ثانویه و ثالثه درست کرده‌اند که مبادا قیمت دلار از ۱۰ هزار تومن کمتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی یکی از مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با نقل حدیثی اعتقادی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بر اساس این حدیث، درباره ذات خداوند نباید فکر کرد چراکه انسان به‌جایی نمی‌رسد، و هر چه آدمی می‌تواند باید در مورد مصنوعات خدا تفکر کند بهتر است.

وی درباره چرایی قادر نبودن انسان در ارتباط با تفکر در مورد ذات پروردگار گفت: تصور اینکه خداوند مکان و زمان ندارد کار سختی است، علم خداوند نامتناهی بوده و بنده محدود و متناهی چگونه می‌تواند نامتناهی را تصور کند؟ بنابراین امکان برای بنده ندارد که درباره ذات باری‌تعالی فکر کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: ای‌بسا انسان‌هایی که در مورد ذات خداوند فکر می‌کنند، گرفتار تشبیه و تعطیل می‌شوند، هیچ‌کس حتی خود شخص رسول گرامی اسلام (ص) هم نمی‌تواند راجع به ذات پاک خدا فکر کند و تفاوتی میان هیچ‌کس در این زمینه نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به زیبایی درباره ذات پاک خداوند سخن گفته است، افزود: ایشان درعین‌حال که می‌گویند درباره ذات پاک خدا فکر نکن، درباره خلقت طاووس و مورچه‌ها به چه زیبایی صحبت می‌کنند.

وی با بیان مشکلات جاری کشور ابراز کرد: این مشکلات پیچیده هستند، در درجه اول مشکل گرانی وحشتناک در جامعه است که به تعبیر برخی کمر جامعه را شکسته است، عده‌ای برای مخارج درمان و تحصیل مانده‌اند، در اینجا می‌خواهند مشکل را گردن دیگری بیندازند درحالی‌که هم مردم و هم دولت در مشکلات گرانی سهمی دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: معلوم می‌شود دولت در بالا و پایین رفتن بازار ارز نقش دارد، مسئولان باید مشکلات را به مردم صادقانه بگویند، از طرفی می‌بینیم تا دلار بالا می‌رود عده‌ای به‌صف می‌ایستند که ارز و دلار یا طلا خریداری کنند، عده‌ای هم احتکار می‌کنند، سه هزار انبار احتکاری در کشور پیداشده که جای تأمل دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان راه‌های برخورد با محتکران اظهار داشت: دولت باید این کالا‌های احتکاری را آزاد کنند، پلمب فایده‌ای ندارد، حکم شرعی این است درصورتی‌که کالایی احتکار می‌شود، دولت درب انبار‌ها را باز کرده و به قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار دهند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: گاهی عده‌ای مسائل و مشکلات کشور را به گردن خارجی‌ها می‌اندازند درحالی‌که باید مشکل را هرکسی از خودش شروع کند و باید صادقانه با مشکلات برخورد کرد. صادقانه این است که هر‌کس سهم خود را در مشکلات بپذیرد، اگر دنبال سرچشمه‌های مشکلات برویم این مشکلات پیش نمی‌آید، امیدواریم این وضع را پشت سر بگذاریم، و همان‌گونه که در دستورات شرع آمده عیوب خود را بررسی و در رفع آن‌ها تلاش کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      بیچاره مردم ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله خداییش ما مردم هم با رفتارهای غیر منطقی به گرانی ها دامن زدیم اگر مردم المان هم مثل ما رفتار کنند ده روزه اقتصاد المان از هم می پاشه

    • بدون نام

      گرانی بی تدبیری دولت تدبیر هستش

    • بدون نام

      شما خوبی. مقصر ما مردمین که میریم رای میدیم

    • انسان

      بله مقصر اصلی و اول مردم هستند و نظام و دولت و روحانیون کلا مبرا هستند ....باشد که رستگار شویم

    • بدون نام

      آخه مردم بیچاره چرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه مغازه هارو خالی کردند انگار طاعون بهشون زده

    • مش قاسم

      آمریکا. انگلیس اسراییل. دشمن اینا سهم ندارند؟

    • بدون نام

      برای اولین بار با حرفاتون موافقم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اصلی مردمند .از ماست که بر ماست...

    • بدون نام

      خسته نباشی

    • بدون نام

      فقط مذدم و دولت؟

    • علی

      دولت که در این مملکت به اعتراف همه کاره ای نیست مردم هم که همیشه در این موارد مقصر اصلی هستند اصل کاریها هم که همیشه ادای بچه یتیمها را در می آورند

    • محمد

      صحیح میفرمایند.چرادولت نمیگذارددلار پایین بیاید

    • بدون نام

      من معذرت میخوام شما ناراحت نباش

    • بدون نام

      مردم قطعا سهم دارن اونم بخاطر داشتن مسئولین بی عارضه و سکوتمان

    • حسین

      فقط همین؟

    • بدون نام

      گرانی و تورم از نتایج برجام است ، اگر روحانی بجای اینکه چند سال وقت کشور رابگیرد کار می کرد وضع اینطور نمی شد.

    • و

      می گویند در جنگ جهانی دوم خوراک وآذوقه در شهرها کم شد ومردم روستا ها بودن که به داد مردم شهرها رسیدند.یعنی خوراکوآذوقه در روستاها بود .برای جلوگیری از گرانی وتورم باید اقتصاد انحصاری کنونی را از میان برداشت وآن را عمومیت دا دمثالی میزنم که کارشناسان اقتصادی دلسوز ایرانی متوجه شوند .یک واحد 40 هزاری مرغ چرا باید برای یک نفر باشد وتولیدات در روستاها کم .وموارد دیگر .مگر گذشته ها چه می کرده اند که مردم روستا خود اقتصاد خود را کنترل می کرده اند .حالا عده ای می آیند که اصلا افکار وکردارشان ایرانی نیست ومارا وابسته به اجانب کرده اند .کارشناسان مذهبی خوب متوجه باشند .خدا ناکرده مثل دوران مشروطیت نشود .

    • محمد

      تازمانی که سیاست خارجی ما براساس عرف بین الملل نباشدوبراساس منافع ملی ما نباشد اقتصادما درست نخواهد شد..

    • منهی

      اینکه مردم در گرانی سهم دارند تا اندازه ای ضعیف به نظر می رسد .حدود %25 .البته در نخریدن چیزهای غیر ضروری . اما متاسفانه چون اقتصاد اسلامی نبوده ومردم را بیشتر به مصرف کردن تبلیغ می کنند .گرانی می شود .وعجیب است که چرا کارشناسان اقتصاد اسلامی و دیگران متوجه نیستند. در گرانی آنانی سهیم هستند که همه جنس خارجی را وارد مملکت کردن ومتوجه نبودن که یک دفعه تحریم می شویم .وبه معروف مردم را بد عادت کردند .و و و و و و و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج