۷۸۲۷۷۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سرنوشت دانشگاه تهران مستند شد

مهران فیروزبخت با مستند «هشت ریشتر دانشگاه» که روایتی از سرنوشت دانشگاه تهران است، متقاضی حضور در دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شده است.

ایسنا: مهران فیروزبخت با مستند «هشت ریشتر دانشگاه» که روایتی از سرنوشت دانشگاه تهران است، متقاضی حضور در دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شده است.

سرنوشت دانشگاه تهران مستند شد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، فیروزبخت در تازه‌ترین مستندش به روایت تاریخ دانشگاه تهران از ابتدای تاسیس تا به امروز می‌پردازد.

وی درباره‌ی مستند 56 دقیقه‌ای «هشت ریشتر دانشگاه» توضیح داد: در دوره قاجار، ایران قراردادهای مفصلی با کشورهای دیگر امضا می‌کرده که به دلیل عدم آشنایی به مسائل حقوقی همواره دچار زیان می‌شده است. وضعیت پزشکی بسیار نابسامان بوده و بیماری‌های بسیاری چون طاعون، سفلیس، تراخم و کچلی در میان مردم رواج داشته است. مهندسی هم برای ساخت و ساز در کشور وجود نداشته است.

به همین دلایل سه دانشکده حقوق، فنی و پزشکی جزو اولین دانشکده‌هایی هستند که با افتتاح دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شوند و اتفاقاً بیشتر رخدادهای تاریخی هم در همین سه دانشکده به وقوع می‌پیوندد. از سوی دیگر با سفر اولین دانشجویان به خارج از کشور و گرایش آنها به گروه‌های سیاسی نیز باعث اعتراضات زیادی در دانشگاه تهران می‌شود. ضمن اینکه رویدادهایی مثل اعتصابات و اخراج نیز در دانشگاه کم نیست و در نهایت در انقلاب 57 دانشگاه تهران به نوعی پایگاه انقلاب محسوب می‌شود.

فیروزبخت افزود: در مستند «هشت ریشتر دانشگاه» حوادث رخ داده در دانشگاه تهران به عنوان سیاسی‌ترین جغرافیای تاریخ ایران از ابتدا تا امروز روایت می‌شود.

وی در خصوص شیوه روایت اتفاقات اجتماعی در این مستند گفت: تمام تصاویر آرشیوی است و بر مبنای روزنامه‌ها، اسناد، عکس‌ها و فیلم‌های به جا مانده از دوره‌های گذشته شکل گرفته است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده: مهران فیروزبخت، پژوهشگران: ناصر حبیبیان و مهران فیروزبخت، صدابردار: مهدی بهزادپور، نویسنده گفتار متن: ناصر حبیبیان، گویندگان: نصراله مدقالچی، امیر عطرچی، محمدعلی جان‌پناه، فائزه عبدی، دستیار کارگردان: محسن رضایی.

مستند «هشت ریشتر دانشگاه» در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در جشنواره سینماحقیقت رونمایی می‌شود.

مهران فیروزبخت کارگردانی مجموعه «مستند مشاهیر» (10 مستند پرتره از 10 استاد دانشگاه تهران)، «پرواز ژنو- تهران» (درباره مادر روانشناسی ایران، دکتر پریرخ دادستان) و «کوپریتو» (حوادث و اتفاقات اجتماعی و سیاسی پیرامون کبریت در ایران) را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج