جاباما
۷۸۳۰۲۶
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

۳ راهکار برای کاهش قاچاق بنزین و گازوئیل

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی بر لزوم احیای کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق تاکید کرد.

خبرگزاری ایلنا: عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی بر لزوم احیای کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق تاکید کرد.

رضا پدیدار با بیان این مطلب گفت: بر اساس گزارش‌ها از منابع رسمی اعلام شده در دو سه استان مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان آمار سوخت‌گیری ۶۷ هزار کارت سوخت خارج از وضعیت معمولی و به گونه‌ای بوده که شخص در روز چندین بار سوخت‌گیری کرده و طبیعی است این سوخت‌گیری با هدف قاچاق صورت گرفته است.

پس از آن، این ۶۷ هزار کارت سوخت باطل شد و نکته جالب اینکه هیچ اعتراضی نیز در پی نداشت.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه در این شرایط راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از تکرار این وضعیت و افزایش قاچاق سوخت در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر دولت به سوخت یارانه اختصاص می‌دهد و قاچاق در این شرایط به معنای به دست آوردن سودهای میلیاردی از جیب ۸۰ میلیون ایرانی است.

پدیدار با بیان اینکه قاچاق برای برخی تبدیل به شغل شده، میزان درآمد آنها را روزانه حدود ۸۰۰ هزار تومان و بیشتر اعلام کرد و گفت: این مساله در شرایطی که دولت به سوخت یارانه پرداخت می‌کند، خسارت ملی است.

کارشناس حوزه انرژی با اشاره به نرخ فعلی ارز در سامانه سنا و محاسبه نرخ سوخت با قیمت ۹۵ درصد فوب خلیج فارس که قانونی است، گفت: در این شرایط رقم بنزین بالای ۶۰۰۰ هزار تومان می‌شود و قاعدتا در این حالت، قاچاق سوخت صرفه‌ای نخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم احیای سامانه‌های هوشمند سوخت و الزام به استفاده از کارت سوخت به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: این مساله باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی و مصرف بی‌رویه بنزین است. کارت هوشمند سوخت برای مصرف کنندگان می تواند تصویر روشنی از مصرف واقعی ارائه کند و ضروری است تا به افرادی که دارای خودرو و کد ملی و هویت هستند بنزین و سوخت اختصاص یابد.

پایدار سه راهکار برای کاهش قاچاق بنزین و گازوئیل عنوان کرد و گفت: راهکار اول احیای نظام سهمیه‌بندی است و بر این اساس سقفی برای مصرف اعلام شود.

وی افزود: راهکار دوم تعدیل قیمت‌ها و راهکار سوم نرخ ترجیحی برای پرمصرف‌هاست به این صورت که با افزایش مصرف مبلغ بالاتری پرداخت کنند؛ چراکه در غیر این صورت حقوق دیگر افرادی که مصرف سوخت پایین تری دارند از بین می‌رود. البته همه این موارد نیازمند بررسی کارشناسانه دقیق است. نرخ بنزین از مولفه‌های تاثیرگذار بر اقتصاد کشور است و بر این اساس ضروری است به بررسی همه‌جانبه آن پرداخته شود.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران احیای نظام سهمیه‌بندی و دو نرخی شدن سوخت برای پرمصرف‌ها راهکاری برای اجرای قوانین، تعادل در مصرف بنزنین، قطع وابستگی از واردات بنزین و همچنین صادرات و ارزآوری از طریق آن عنوان کرد و گفت:

در حال حاضر ۲۵ میلیون خودرو شخصی و عمومی داریم که ۲۱ میلیون آن شخصی است و اصلاح مصرف بنزین و گازوئیل و هر فرآورده هیدروکربنی دیگر بخصوص در شرایطی که با تحریم‌ها رو به رو هستیم از الزامات امروز اقتصاد کشور است و اولین گام احیای سامانه‌های هوشمند سوخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sudn

      جالبه هر زمان می خوان بنزین را گرون کنن این بحث ها مطرح و سپس فراموش میشه تا دور بعدی زمان افزایش قیمت سوخت....

    • بدون نام

      خاک بر سر کسانی که فقط به فکر گران
      کردن هستن اینها دشمن ملت ایران وانقلاب هستند

    • علی

      باسلام ،مگه این ایده ها در دولت احمدی نژاد اجرایی نبود و اگه مفید بود چرا حذف و اگه هزینه بر بود چرا مجددا تکرار شده،آیا پیشنهاد تکراری ،مطرح کردنش لزومی داشت

    • بدون نام

      سالهاست این سیرک رو داریم افزایش نرخ ارز ، دبه قاچاق سوخت، سهمیه ، دو نرخی ، کارت سوخت ، ازاد شدن بنزین ،....نقطه سر خط. . همه ناشی از فساد و بی لیاقتیه .

    • رحیم

      باز چه خوابی واسه این مردم بیچاره دیدین بس تون نیست این همه ظلم هنوز مردم تو شک تورم و گرانی اند اونوقت شما تو فکر پر کردن خزانه خودتون هستید اخه ظلم و دد منشی هم حدی داره از خدا بترسید از اه این مردم بترسید به خدا این مردم از بد بختی بیت بنزین رو دوششون میگیرن و قایم موشکی دزدانه میفشروشن وگرنه کی خوشش میاد یه پیت ۳۰لیتری برا شندر غازی تالب مرز ببره از کشور های همسایمون یاد بگیرید که چقدر مردم شون تو رفاه اند امروز به بهانه قاچاق بنزین رو گرون میکنند فردا به بهانه دور ریز یا به قول خودشون اصراف نون رو گرون میکنن این خط این نشون

    • رادین

      بنزین رو به قیمت فوب خلیج فارس و دلار پانزده هزاری بفروشید حقوق رو به هم به فوب خلیج فارس میرسونید ؟؟؟؟یا فقط برا بنزنین فوب داریم
      حالا انگار قاچاق نشه میره تو جیب ملت باز میدزدید خودتون و البته ملت بدبخت باید بنزین گرون بخزن تورم حاصل از گرونی بنزینم تحمل کنن

    • بدون نام

      در کل کاری می کنند که سود گران شدن در جیب دولت برود و مردم تاوان بی عرضگی مسئولان را در کنترل مرز بدهند

      یک مرز نشین به خاطر بیکاری اقدام به قاچاق سوخت می کند نهایت 1000 لیتر
      کار بدهید که این تخلف را نکند

      ولی اون قاچاقچیان بزرگتر که با تانکر و خط لوله کشی قاچاق می کنند را چکار می کنید؟

    • بدون نام

      تنها راهش ایجاد کار جهت مناطق مرزی هستش توسعه معادن و پروژه های عمرانی و حذف مالیات ها و پرداخت حقوق بیشتر توی این مناطق

    • بدون نام

      لنج های صیادی بجای اینکه صیادی کنن سوخت خود را به برادران عراقی میفروشن ماهی داخل جنوب شده دست نیافتنی

    • بدون نام

      تو را به خدا دست از سر ملت بردارین.
      انقدر گرانی کشیدیم که دیگه توان بالارفتن بنزین نداریم

    • بدون نام

      تو را به خدا دست از سر ملت بردارین.
      انقدر گرانی کشیدیم که دیگه توان بالارفتن بنزین نداریم

    • عباس گودرزی

      سلام ، طراحی بهانه ساده است .ولی بدانید مردم می فهمند . تمام این نابسامانی ها از زمانی شروع شد که با پیشنهاد رئیس جمهور جهت افزایش قیمت بنزین 1500 تومانی مخالفت گردید .( دولت هم گفت وللش ) . ما ریگی را در آسمان دستگیر می کنیم . اما نمی توانی جلوی قاچاق سوخت را بگیریم ؟ دروغ از این بزرگتر . همه پمپ بنزین ها دوربین دارند ، همه کامیون ها جی پی اس دارند ، همه مرز ها مرزبان دارند ، همه دریا ها گشت دارند ولیب وقتی می گویند وللش ف خوب بهانه نیاز است . ( البته بنده معتقدم برای کلان شهرها که منبع در آمد فراوان دارند و تمام خدمات رفاهی در آنجا متمرکز شده بنزین باید لیتری حداقل 20 هزار تومان فروخته شود و در آمدش خرج زیر ساخت شهرستان های محروم گردد )

    • جواد رضایی

      راهکار چهارم هم هست بجای اینکه مردمو زیر فشار اقتصادی له کنید قیمت دلار بیارید پایین تا قاچاق سوخت نشه

    • عماد

      تیترتون رو عوض کنین سه راهکار برای دست بردن به جیب مردم وافزایش دوباره قیمت ها.

    • بدون نام

      مشکل کار را حل کنید قاچاق کمتر میشه

    • محمد احمدی

      بهترین تجهیزات نظامی رو در سیستان وبلوچستان قرار بدید.مشکل کشور حل میشه

      خداروشکر تجهیزات نظامی خوبی داریم که به نیروها کمک میکنه در راستای کنترل مرز ولی متاسفانه کدوم گوش شنوا.

      راه و شیوه های کاربردی زیادی هس

    • بی نام

      کنترل مرز وجلوگیری از تردد کشنده های با باک دوبل است

    • بدون نام

      دولت دلار را ارزان کند قاچاق تمام میشه

    • ب

      من یک شهروندی استان مرزی هستم مدتی مرز سفت سخت گرفتن که سوخت قاچاق نشه جوانها همه بیکار شدن حدودا چندماهی سخت گرفته بودن دزدی ادم کشی به اوج خود رسید طوری بود عصر به بعد جرعت نمیکردی بری بیرون از خونه از بس دزدی زیاد بود ازیک نظر جوان مردم بیکار بود مرز بسته بود کارخانه نبود شغل گیر نمیومد برای زنده ماندن تلاش میکردن دولت هیچ کاری نمیکرد یعنی شده بود تگزاز .خدارا شکر مدتی مرر باز شده امن وامان شده خب سرگرم هستن بالاخره شغلی دارن حالا دولت میگه قاچاق ولی مجبوره دولت بیاد کارخانه درست کنه مرز ببنده ولی کو گوش شنوا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج