جاباما
۷۸۳۱۵۵
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زاکانی: اصلاحات و اعتدال مقابل مکتب امام هستند

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طی چهل سال گذشته امکانات و اقتضائات کشور در دست پیروان مکتب امام نبوده است، تاکید کرد: برخلاف ظاهر که من و شما باید پاسخگو باشیم، پیروان مکتب امام جانشان را دادند و تمام هزینه‌های این چهل سال گذشته توسط پیروان مکتب امام پرداخت شده است. در جنگ چه کسی سینه در برابر بیگانگان سپر کرد؟

خبرگزاری ایلنا: علیرضا زاکانی در دومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های پیروان مکتب امام گفت: رقبای امام شاید کسانی باشند که پرچم امام را هم بالای سرشان داشته باشند اما ویژگی‌های مکتب امام را قبول نداشته باشند.

وی درباره مخالفان و رقبای مکتب امام در مقام نظر اظهار داشت: چه کسانی که آبشخور فکری‌شان امثال سروش است و چه کسانی که سنت‌گرا و پیرو امثال نصر هستند و چه متحجرهای پیرو شیرازی، همه در این دسته قرار می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نخستین ویژگی‌ای که آنها برنمی‌تابند، مکتبی بودن آن است. جامعیت دین، استمرار ولایت و ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به مردمسالاری و در نهایت اینکه انقلاب زمینه‌ساز ظهور است، از دیگر ویژگی‌های مکتب امام است که مخالفان برنمی‌تابند.

زاکانی با بیان اینکه مکتب امام مورد هجمه سه گروه است و لذا ما در مقام نظر یک مواجهه نظری جدی با آنها داریم، تصریح کرد: در مقام عمل هم مردمسالاری دینی برخواسته از مکتب امام در مقابل سه گروه قد کشیده است. یک گروه کسانی هستند که قائل به جامعه مدنی‌ هستند و تکیه‌گاه‌شان برخی عناصر سکولار است که اصلاحات است. گروه دوم، جریان اعتدال و سازندگی است که به دنبال حکمرانی مطلوب هستند. گروه سوم هم جریانات وابسته به آقای احمدی‌نژاد هستند.

وی با بیان اینکه همه این گروه‌ها در عمل، مردمسالاری دینی را قبول ندارند، تصریح کرد: ما هم در مقام نظر با چالش‌های جدی مواجه هستیم و دیگران احساس می‌کنند که باید چالش ایجاد کنند و هم در مقام عمل این فشارها را به ما اعمال می‌کنند.

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس با بیان اینکه طی چهل سال گذشته امکانات و اقتضائات کشور در دست پیروان مکتب امام نبوده است، خاطرنشان کرد: برخلاف ظاهر که من و شما باید پاسخگو باشیم، پیروان مکتب امام جانشان را دادند و تمام هزینه‌های این چهل سال گذشته توسط پیروان مکتب امام پرداخت شده است. در جنگ چه کسی سینه در برابر بیگانگان سپر کرد؟ در جای جای این مسیر طی شده تا به امروز کدام قشر از جامعه پیشتاز پیروان مکتب امام هزینه پرداخت کرده است.

زاکانی افزود: وقتی به گذشته بر‌می‌گردید می‌‌‌‌بینید که امکانات کشور دست بازرگان و بنی‌‌‌صدر است که اینها مخالفان مکتب امام هستند چون دین و سیاست را از هم جدا می‌‌‌‌بینند. در یک دوره محدودی این امکانات در دست شهید رجایی و باهنر بود که پیروان مکتب امام بودند اما یک ماه و نیم بیشتر زمان نداشتند.

وی با بیان اینکه در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، امکانات در دست مهندس موسوی بود، ابراز داشت: ما در شرایطی که جنگ داشتیم، ناراضی بودیم و از امکانات دولت کم‌‌‌‌بهره بودیم چون جنگ را راس امور نمی‌‌‌دانستند و کار خودشان را می‌‌‌کردند. در زمان آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌‌‌نژاد و روحانی هم آن ویژگی‌‌های مکتب امام در آنها نبود لذا امکانات یا در دست مخالفان مکتب امام یا در دست رقبای مکتب امام است.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: مشکلات کشور قابل حل است اما اراده‌‌ای برای حل آن وجود ندارد. مسیر حل پیشروی ما است اما مسیر را بناست که دیگران به ما دیکته کنند تا این آقایان زیر بار این مسیر بروند.

زاکانی با تاکید بر اینکه نوع مواجهه ما با نیازهای روز کاملا باید شفاف شود، بیان کرد: خدمتی که مردم می‌‌گیرند در دو سطح است؛ یکی سطح خدمت ملموس و دیگری سطح خدمت ناملموس. خدمات ملموس مردم این نیست که امروز در امنیت کامل به سر می‌‌‌برند.

مردم هم نیاز واقعی و هم نیاز حقیقی دارند و هم احساس نیاز کاذب به آنها القا می‌‌‌‌شود. وقتی به مخالفان مکتب امام توجه می‌‌‌کنیم می‌بینیم که دنبال این هستند که خدمت نظام را کم جلوه دهند و خدمات غیرملموس را از یاد مردم ببرند و به ضد خدمت و ضد ارزش تبدیل کنند و درباره نیازها هم بگویند جامعه اسلامی قادر و قابل تکیه برای حل مسائل کشور نیست و ناتوان است.

وی اضافه کرد: آنها فهمی از نیازهای حقیقی ندارند اما نیازهای حقیقی نیازهای تعالی‌‌بخش انسانی است و در نیازهای کاذب هم می‌دمند تا فاصله بین خدمات و نیازها را افزایش دهند و مردم را ناامید کنند. این مسیر دشمن و مخالفان مکتب امام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم مقابل زمین و زمان هستی

    • عبدا...

      آقای زاکانی بابا اینقدر سریع القضاوت نباش چرا که شما نمی توانید قاضی باشید هر چند بحمداله مردم ما آنقدر دارای بلوغ فکری و سیاسی می باشند که علیرغم پاتک تخریبی شما بموقع ضد پاتک بزنند. هر چند که امثال شما ماشااله در توجیه کردن استاد هستید.

    • بدون نام

      یعنی میخوای بگی که شما خیلی خوبید. خودشیفته

    • رضا

      مردم تهران قدر شما رو ندونستن صادقی به دردشون میخوره
      این دفعه از کرج نامزدشید

    • حسین

      عجب ؟

    • رضا آزادی خواه

      تو خوبی زکی جوووون!!!!!!قریون آدم خود شیفته!!!والله

    • بدون نام

      این بنده خدا حالش خوب نیست خیلی ساده بهم کمبود وجود داره

    • روشن بین

      آقای زاکانی اگر چیزی از خودتان و خدماتتون دارید بفرمایید و نمی خواد از رهبری و امام (ره) خرج کنید.

    • بدون نام

      خیلی خیلی خیلی خندیدم

    • بدون نام

      نیاز تعالی بخش انسانی!
      آقای زاکانی ما در قعر هرم مازلو قرار داریم.هنوز گیر دارو و کرایه ماشین و هزینه بیمارستان بچه ایم.البته شکم گرسنه یک توفیق اجباری جهت نیل به ریاضت و تامین نیاز تعالی بخش انسانیه.


      هنوز اراجیف دهه شصت را نشخوار میکنن.الان دیگه زاکانی روبه مکار شده تراز تشخیص منحرفین از خط امام!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج