جاباما
۷۸۳۴۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

عضو اتاق بازرگانی: نرخ دلار زیر ۱۰ هزار تومان است

یک عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر ۱۰ هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر ۱۰ هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.

عباس آرگون در مورد نوسانات اخیر بازار ارز گفت: برای نوسانات اخیر با این دامنه نمی‌توان یک دلیل را برشمرد، از همین روی می‌توان از نقدینگی سرگردان، نااطمینانی مردم نسبت به آینده و تبدیل دارایی به صورت طلا و ارز و نیز عدم حضور فعال دولت در تشدید این شرایط نام برد.

وی ادامه داد: کنترل بازار وظیفه دولت و نهادهای حاکمیتی است، با توجه به اینکه رقم مورد معامله در بازار حجم بالایی را شامل نمی‌شود قابلیت کنترل و مدیریت را دارد و آن در گرو شناخت علل و عوامل و ارایه راهکارهای علمی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته سیاست‌های دوگانه در مورد بازار ارز اعمال شده است. قبلا سعی کردند تا با عرضه بالا، نرخ ارز را سرکوب و اجازه رشد را ندهند و حالا هم که بازار با کمبود عرضه روبه‌رو است، هرچند بخشی از آن مربوط به خروج سرمایه از کشور است. البته این از توان ما و هر کشور خارج است که بتواند نسبت به تمامی تقاضاهای ارزی پاسخ دهد.

آرگون اضافه کرد: بنابراین ما نیازمند آرامش در بازار هستیم و باید امکان‌هایی فراهم شود تا افراد تقاضای ارز خود را به حداقل برسانند و تقاضاهایی مانند ارز مسافرتی یا دانشجویی از طریق کارت‌های اعتباری تامین شود.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نرخ موجود در بازار براساس واقعیت‌های اقتصاد ایران نیست و به نوعی خیلی بالاتر از نرخ واقعی است که به نظرم زیر ۱۰ هزار تومان است و این نرخ موجود حبابی بوده و ریشه در واقعیت اقتصادی کشور ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ

    • بدون نام

      دادش دلار ده تو منی داری انکاری میخوای با دلار جهانگیری عوض کنی ای بلا

    • بدون نام

      شما مسئولین مردم خر گیر اوردین اگه راست میگین چرا خودتون دلاور یازده تومان از مردم میگیرید پس نمیخواهید قیمت بیارید پایین .

    • کامبیز

      فکر کنم خونه عمه من !؟

    • امید

      علت اصلی نوسانات دولت و نقشه های عجیب و غریبه اونه ......واسه مهار نفدینگی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومن قیمت دلار ۱۰ تومنی کمه ......احتمالا عدد ۱۵ میتونه مهارش کنه اما در شرایط تحریم شاید مجبور بشن رو ۲۰ تومن دلار رو بیارن وگرنه در شرایط عادی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار واسه مهار این پول با دلار ۱۵ تومن لازمه

    • بدون نام

      احمدی نژاد هم یه روز میگفت نرخ دلار زیر هزار تومنه

    • بدون نام

      روحانی مردم را در انتخابات ترساند که اگر رییسی رأی بیاورد دلار به ۸۰۰۰ تومان می رسد.حالا خودش دلار و سکه و طلا و همه اجناس را چند برابر کرده و خجالت هم نمی کشد.

    • بی نام

      فقط با امریکا کنار نیایید شما خائنید بر ملت چون میخواهید امریکا با در امدی که از بیت المال بر میدارید نذارت کند تا بر ندارید.وبه شما زور دارد خائن فقط شمایید بس.

    • بدون نام

      سود بانكي بايد در حسابهاي سه تا پنج ساله افزايش پيدا كنه ، اوراق بهادار فروخته بشه و مقداري زمينهاي متعلق به دولت پيش فروش و براي قطعه بندي در اينده اماده شود تا حداقل ٣٠٪؜ از نقدينگي فعال كنترل شود و بعد دولت با تمركز اطلاعاتي رو ي بازار ارز قيمت را ٨٠٠٠ تومن واقعي كند

    • بدون نام

      سلام دولتمردان خودشان مسؤل گرانی آرزو سکه هستند

    • سعید

      برو بابا اصلا دلار 1000 تومن جنس رفته بالا پاینم نمیات. هی میگن دلار دلار. مردم پوکید

    • سعید

      برو بابا اصلا دلار 1000 تومن جنس رفته بالا پاینم نمیات. هی میگن دلار دلار. مردم پوکید

    • بدون نام

      خروج سرمایه از کشور کار مسئولان و آقازاده هاشان است الان هم ادامه داره و فرقی برای آنها نکرده فقط مردم زیر فشار می میرند.

    • بدون نام

      دلاررسید۴۵۰۰دولت ماشاءالله گفت بانکها۱۰۴۵۰میخرن نگذاشتن بیات پایین

    • بدون نام

      دلاررسید۴۵۰۰دولت ماشاءالله گفت بانکها۱۰۴۵۰میخرن نگذاشتن بیات پایین

    • محمد

      عجب!تا حالا که میگوفتید زیر 7000 تومانه چی شد.فقط می دونم دیگه جونی برای مردم نمونده و کسی حرف شما ها رو باور نداره.

    • بدون نام

      بس کنید اینقدر سر مردم زحمتکش وکارگر کلاه نگذارید خودتونید

    • گل یخ

      من نمیدونم این واقعیت اقتصادی که شما حرفشو میزنید چیه و کجاست که ما نمیبینیم واین حباب که میگین کی قراره بترکه اصلا حبابی در کار هست چقدر دروغ بسه دیگه خودتونو گول میزنین یا مردم رو چند روز دلار یه دوسه تومنی ارزون شد دوباره همون اش وهمون کاسه راست میگین واسه اونایی که واقعا نیاز دارن چرا صرافی ها روموظف نمیکنین ارز ده هزار تومنی که میگید بهشون بدن من الان عازم کربلا هستم واسه کرایه توعرااق دلار ازاد خریدم پونزده تومن یا حرف نزنید یا راستشو بگید از صبح قیمت دلار تو هیچ سایتی نیست بعد اخرشب میزنن امروز با فلان نرخ خرید وفروش شد

    • گل یخ

      چطور کنترلش کردین که آب تو دل کسی تکون نخورد ما اصلا احساس نکردیم تازه بحران جدید رو دارین واسمون رقم میزنین اول کارت سوخت رو دوباره علم میکنین بعد چن ماه میگین بنزین آزاد لیتری پنج تومن کارتها هم میرن همون جا که تا الان بودن و دوباره همون سناریو تکراری واسه ملت که هر چی بخوان بخرن.به غیر گرونیهای اخیر دوباره به بهونه گرونی بنزین همه چیز چند برابر میشه والله به خدا مردم ندارن درک کنین

    • شهرام

      جناب مسئول . مردم به مسئولینی میگن با عرضه ، باکفایت ، باسواد و کاربلد که بتونن دلار رو برگردونن به ۴۵۰۰ تومن . اما وقتی شما صحبت ۱۰ هزارتومن میکنید ۲ حالت داره . یا اصلا تحصیل نکردین و پشت میز نشستین و عاجز از اداره مملکتین یا سود خودتون در دلار ۱۰ هزارتومنی است . قضاوت با خودتون و خدا .

    • مجید

      با سلام خوب مردم رو سر کار گذاشتن. احسنت

    • دوست

      راست میگه دلار 10تومنی برای ماست قرارمادلار زیرده تومنی بیاریم توبازار

    • بدون نام

      تراخداآدرس بده من یکم بخرم حاضرم یه شیرینی تپل هم بهت بدم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج