جاباما
۷۸۳۴۱۱
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

ایمانی: اصولگرایان به پاستور می‌روند

شرایط کشور به گونه ای است که هر کسی برای کمک اظهار تمایل کند، مورد استقبال دولت قرار می گیرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دو ماه قبل اعلام کرد «دولت برای حل مشکلات کشور دست همه را به گرمی خواهد فشرد و پذیرای گرفتن یاری از همه جریانات سیاسی است». او اخیرا میزبان چهره های شاخص جریان اصلاحات بود و در چند روز آینده نیز قرار است با اصولگرایان به بحث و تبادل نظر بنشیند.

نامه نیوز: شرایط کشور به گونه ای است که هر کسی برای کمک اظهار تمایل کند، مورد استقبال دولت قرار می گیرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دو ماه قبل اعلام کرد «دولت برای حل مشکلات کشور دست همه را به گرمی خواهد فشرد و پذیرای گرفتن یاری از همه جریانات سیاسی است». او اخیرا میزبان چهره های شاخص جریان اصلاحات بود و در چند روز آینده نیز قرار است با اصولگرایان به بحث و تبادل نظر بنشیند.

ناصر ایمانی گفت: غالب اصولگرایان تمایل دارند از نزدیک با دولت همکاری کنند. اینقدر فضای منفی جناح طرفدار دولت علیه اصولگرایان ساختند که انگار اصولگرایان تمایل دارند دولت هرچه سریع تر از حیض انتفاع ساقط شود. در حالیکه این طور نیست و بارها شخصیت های اصولگرا به این مسئله را گفتند «ما منتقد دولتیم دشمن دولت نیستیم».

وی افزود: حوزه انتقاد و نقادی با حوزه کارشکنی و تخریب متفاوت است. اتفاقا رئیس دولت در چهارسال نخست منتقدان را مخربان تلقی می کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برای چنین تصویرسازی منفی سنگ تمام گذاشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اخیرا آقای روحانی از اصولگرایان دعوت کرد، البته این دعوت باید سالها پیش انجام می شد. حالا به هر تقدیر امروز کشور در شرایط ویژه ای است و همکاری همه جناح ها و جریان ها را می طلبد. مسلما اصولگرایان نیز از همکاری با دولت استقبال می کنند. امیدوارند این جلسات نمایشی و تعارفی نباشد.

وی با بیان اینکه چنین جلساتی باید کاری و کارشناسی باشد و ادامه پیدا کند، ادامه داد: انتظار داریم در جلسه اصولگرایان با رئیس جمهور حرف های خیلی جدی زده شود. اصولگرایان در انتقال مشکلات و راهکارها به رئیس جمهور صراحت از خود نشان دهند و در مقابل رئیس جمهور نیز بیان کند که چه کمکی را از جریان اصولگرا انتظار دارد تا جلسه شکل و قالب شعارگونه نداشته باشد.

ایمانی درباره تنوع حضور سلایق اصولگرا در جلسه مشورتی با رئیس جمهور تأکید کرد: حالا شاید این جلسه براساس دعوت از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی اصولگرا برگزار نشود کما اینکه درباره اصلاح طلبان نیز همین بود. یعنی از چهره های سلایق مختلف در جلسه اصلاح طلبان با رئیس جمهور حضور داشتند و به اسم چهره شاخش فلان حزب افراد دعوت نبودند.

وی افزود: درباره اصولگرایان هم به همین شکل خواهد بود یعنی تحت عنوان جمنا، ایثارگران، جامعه مهندسین و موتلفه دعوت نمی کنند بلکه افراد مختلفی را دعوت می کنند که نمایندگی فکری همه این ها را داشته باشند. البته امکان دارد طیف خاصی همچون جبهه پایداری را دعوت نکنند که اصلا اهمیت هم ندارد. معتقدم کسانی به عمد دارند جبهه پایداری را در میان اصولگرایان بزرگنمایی می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: پایداری نیز یکی از سلایق اصولگراست که تفکر خاص خود را دارد، حالا اگر به جلسه رئیس جمهور دعوت نشود، صلمه ای به اصل مسئله وارد نمی کند. یعنی کسانی که در جلسه با رئیس جمهور حضور پیدا می کنند عمده شخصیت های جریان اصولگرایی هستند.

وی افزود: تصور می کنم در این مقطع زمانی و شرایطی که کشور دارد، دولت نیازمند برگزاری یک جلسه جدی با اصولگرایان است و احتمالا نوع دعوت طوری خواهد بود که غاطبه سلایق اصولگرایی در آن حضور داشته باشند تا جلسه شکل نمایشی پیدا نکند. در مجموع وزن جلسه اصولگرایان با رئیس جمهور هموزن جلسه اصلاح طلبان با رئیس جمهور خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمی دونیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را

    • کامبیز

      سروته یک کرباسند بی عرضه ومفتخور

    • بدون نام

      دوحزب درست کردیدپدرمردموددآوردیددست برداریددیگه

    • بی نام

      بنظر میرسد هیچیک از جناح ها نه واقعیت های موجود جامعه را آنطور که آحاد مردم حس و لمس می کنند شاخت دارند و نه نماینده واقعی مردم هستند گرد آمدن جناحها بیشتر سهم خواهی است تا بیان مشگلات و رفع مشگل رئیس محترم جمهور بهتر است میان مردم آید الام آنها را توجه کند وگرنه با این جناح و آن جناج نشستن دولت واکسینه نخواهد شد چون مردم بیش از هر زمان دیگر در فقر هستند و دنبال رهایی از این معضل

    • بدون نام

      چه غلطی میخاد بکنه

    • بدون نام

      شما اگر توان داشتید تو اون 8 سال دولت قبل کار می کردید , روحانی باید جواب میداد ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان , تو این مدت دولت روحانی فقط تیترهای کیهان و وطن امروز رو ببینید معلوم میشه که واقعا نظرتون خیر بوده یا نبوده ففط تخریب پشت تخریب , خجالت هم خوب چیزیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر شرق و اعتماد رو هم باید میخوندی.

    • بدون نام

      شما منتقد نیستید الان هم اگر بتوانید دولت را برکنار می کنید!

    • آ زاد

      چه فرقی میکنه ؟حالا هم کشور دست اصولگرایان تندرو می باشد که،به این وضع اسفبار افتادیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج