۷۸۳۵۷۰
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

رشد بدهی بزرگترین بدهکار بانکی کشور

در حالی دولت به اذعان مسئولان بزرگترین بدهکار بانکی محسوب می‌شود که این بدهی رو به رشد آن به شبکه بانکی اکنون از حدود ۲۸۰ هزار تومان هم عبور کرده است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی دولت به اذعان مسئولان بزرگترین بدهکار بانکی محسوب می‌شود که این بدهی رو به رشد آن به شبکه بانکی اکنون از حدود ۲۸۰ هزار تومان هم عبور کرده است.

بدهی دولت به شبکه بانکی طی سال‌های گذشته همواره رو به رشد حرکت کرده است و با وجود طرح‌هایی که برای تسویه بخشی از این بدهی در حدود دو سال گذشته مصوب شد، همچنان رقم آن رو به افزایش است؛ به طوری که آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد.

بدهی بخش دولتی در مرداد ماه سال جاری تا ۲۸۷ هزار میلیارد تومان ثبت شده که از این رقم ۲۵۴ هزار میلیارد تومان مربوط به دولت و ۳۲ هزار میلیارد تومان دیگر به شرکت‌ها و موسسات دولتی اختصاص دارد. بدهی بخش دولتی به شبکه بانکی در مرداد ماه سال جاری در قیاس با همین ماه در سال گذشته تا ۲۴ درصد و نسبت به اسفند ماه ۱۱.۱ درصد رشد دارد.

بودجه ۱۳۹۵ محلی بود که دولت توانست بعد از رایزنی‌هایی با مجلس تبصره‌ای را مصوب کند که از محل آن بخشی از بدهی آن به بانک‌ها تسویه شود. طبق تبصره (۳۵) قانون بودجه قرار شد تا بخشی از بدهی دولت به بانک‌ها از محل منابع ۴۵ هزار میلیاردی ناشی از تسعیر نرخ ارز تسویه شود.

آخرین گزارشی که در این رابطه در سال گذشته اعلام شد از این حکایت داشت که حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان از این محل برای تسویه بدهی دولت به بانک‌ها و البته به طور خاص بانک‌هایی که به بانک مرکزی بدهکار بودند، صرف شد.

این در حالی است که دولت حجم بدهی که در صورت‌های مالی بانک‌ها ثبت شده را قبول ندارد و همواره تاکید کرده است که با انجام حسابرسی و مشخص شدن رقم واقعی نسبت به تسویه آن اقدام خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      تو کشور ما جالبه که برای جلب توجه همیشه مقایسه ها بر اساس دلار به میان می آید مثلا می گوییم چرا پراید فرقونی باید ۳۰میلیون باشد در جواب با محاسبه بر نرخ دلار توجیه می کنند که تازه ارزان هم هستش یا نرخ بنزین را اینطور محاسبه می کنند بدون توجه به اینکه میزان در آمد متوسط افراد اون کشور را در نظر بگیرند!!!!حالا چرا بدهی دولت را اینگونه بزرگ می کنند ۲۸میلیارد دلار می شود قیمت یک جنگنده اف _۳۵حدود ۴۰۷هزار میلیارد دلار هستش خوب در مقایسه ما هم این عددی نیست !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازمانی که دولت بدهکاربانک است اوضاع دلاردرست نمی شود

      • محمدرضا بختیار

        من تصحیح می کنم هزار را اضافه تایپ کردم ۴۰۷ میلیارد دلارهستش

    • اقتصاد دان

      این همه بدهی دولتی را بانکها جزء منابعشان حساب میکنند و همان نقدینگی است که کارشناسان دولتی علت تورم الکی میدانند و در واقع وجود خارجی ندارد.

    • بی نام

      دولت بدهی خود به بانک مرکزی را با مانورهای اقتصادی قادر است بپردازد اگر نمی پردازد می خواهد ریا نشود قصد قربت دارد

    • بدون نام

      ۲۸۰ هزار تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یکی دوتا حرکت دیگه تو بازار سکه و ارز انجام بده هم وردم مات میشن هم بدهی دولت راحت صاف میشه نگران نباش

    • دیگه تمومه ماجرا

      پس خودتون هم قبول داریدکه خصوصا خودتون قیمت سکه وطلاوارز روبردید بالا که بقول خودتون طبق قاننی که تصویب کردید چاله چوله بدهی دولت به بانکهارو پرکنید

    • فضولی موقوف

      ..... لقت با این تیتر زدنت نکبت

    • بدون نام

      دلار رو گرون کردید که به چند هدف برسید ، یکیش بدهیهای دولت بود دیگه ! حالا هی قسم حضرت عباس بخورید که این پول به دولت نرسیده ؟ خودتونید ! مردم رو چی فرض کردید ؟

    • بدون نام

      بدهی رو به رشد آن به شبکه بانکی اکنون از حدود ۲۸۰ هزار تومان هم عبور کرده است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بیسوادها

    • بدون نام

      این بدهی رو به رشد آن به شبکه بانکی اکنون از حدود ۲۸۰ هزار تومان هم عبور کرده است..........................فقط همینقدر ؟ ؟؟!! اگر بخاطر همین میلغ کمه که دست دولت تو جیب مردمه من امروز از جیب خودم پرداخت کنم دست گدایی دولت یکدفعه قطع بشه وملت هم احساس امنیت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج