جاباما
۷۸۳۶۳۰
۱۳ نظر
۵۰۱۲
۱۳ نظر
۵۰۱۲
پ

گلپایگانی: نباید در بیت‌المال اسراف شود

محمدی گلپایگانی، با اشاره به اینکه امروز دیگر روز اسراف در بیت‌المال نیست، افزود: در پذیرایی‌ها، رفت‌وآمدها، در همه‌چیز باید با کمال صرفه‌جویی رفتار کرد، حتی یک چوب‌کبریت نباید اضافه مصرف شود و با کمال خست برنامه‌ها را اجرا کرد و نباید اسراف در بیت‌المال صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: لازم است تا همه‌ مبلغان، دانشگاهیان و نویسندگان در حربه‌ تبلیغاتی دشمن فعال باشند و به معنای واقعی مشارکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در نشست شورای اداری استان و آیین معارفه امام جمعه جدید ایلام، اظهار کرد: بنده حامل سلام گرم مقام معظم رهبری به مردم ایلام هستم و باید بگویم که عنوان معارفه موضوعیت ندارد و تودیع هم نیست و فقط سربازی سنگری را ترک کرده و سربازی دیگر جای ایشان را گرفته است.

وی گفت: لطفی، بیش از ۱۷ سال در منصب نماز جمعه خدمت داشتند و حقا و انصافاً همواره با دفتر ارتباط نزدیک داشتند و هرگاه از ایشان سؤال می‌کردیم که نماز جمعه استان چگونه است، هیچ‌وقت نکته منفی از زبان ایشان نشنیدیم.

محمدی گلپایگانی، تصریح کرد: استان ایلام، دیار مردم غیوری است که در دوران دفاع مقدس ما می‌دیدیم که مردم این استان، به شهرها و کوه‌ها پناه برده بودند اما اجازه ندادند که دشمنان بتوانند به اهداف پلید خودشان برسند و تعداد شهدای این دیار سه هزار نفر بوده است و این ایثارگری و شهادت است که کشور را نگاه داشته است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ثابت رهبر انقلاب دیدار با خانواده‌های شهداست، در طول هفته و در هر سفری به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند، کسانی که شهید شده‌اند، بُرده‌اند و نه مرده‌اند، مردم استان ایلام وفاداری خود را نسبت به رهبرشان و نظام ثابت کرده‌اند، مردم ایلام استقبال بی‌نظیری در سال ۶۹ زیر باران شدید از مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان داشتند.

وی، با بیان اینکه میزبانی از زائران سیدالشهدا (ع) یکی از افتخارات بسیار بزرگ مردم ایلام است، گفت: اکنون در آستانه ایام اربعین حسینی قرار داریم و همواره مردم استان از زوار حسینی به‌صورت بی‌نظیری استقبال کرده‌اند، امروز هم مردم ایلام با روی خوش با زوار برخورد کنند که اربعین حسینی یک اجتماع بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: در اربعین حسینی ۲۰ میلیون نفر زائر جمع می‌شوند و آن‌هم به‌صورت پیاده‌روی، مسیر را موکب به موکب طی می‌کنند و پذیرایی می‌شوند، بدون اینکه کسی آسیب ببیند، امروز دنیا حیرت‌زده از این اجتماع بزرگ است و امید است که امسال بهتر از سالهای گذشته این مراسم برگزار شود.

وی، با بیان اینکه مردم ایران اسلامی دل‌باخته اهل‌بیت (ع) هستند، ابراز کرد: دشمنان بر این نکته اذعان دارند که اگر بخواهیم اسلام را از مردم ایران بگیریم باید محرم را از آن‌ها بگیریم و باید این پیاده‌روی اربعین هرسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به نقش مردم ایلام در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، گفت: این مردم سزاوار خدمات بیش از این هستند، همه مسئولان در منصبشان تلاش می‌کنند اما باید بیش از این باشد، شب و روز برای مردم باید کار کرد، وای بر آن مسئولی که با سهل‌انگاری با ارباب‌رجوع برخورد کند، وای به حال مسئولی که در وقت اداری به کار غیر اداری بپردازد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شب و روز ندارند و تا ساعت مختلف شب پیگیر هستند، یادآور شد: همین چند شب گذشته که خبر مختصری گفته شد، رهبر معظم انقلاب تا ساعت‌های طولانی شب با حضور روسای قوا و برخی دیگر تا ساعت دیروقت شب، درباره این‌که چه باید انجام شود که این وضعیت نابسامان اقتصادی به سامان شود، با مسئولان دیدار داشتند.

محمدی گلپایگانی، با اشاره به اینکه امروز دیگر روز اسراف در بیت‌المال نیست، افزود: در پذیرایی‌ها، رفت‌وآمدها، در همه‌چیز باید با کمال صرفه‌جویی رفتار کرد، حتی یک چوب‌کبریت نباید اضافه مصرف شود و با کمال خست برنامه‌ها را اجرا کرد و نباید اسراف در بیت‌المال صورت گیرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، یادآور شد: خدمات ارزشمند جناب آقای لطفی که در این مدت زحمت کشیدند قابل‌تقدیر است، حالا که استعفا نمودند و این روال طبیعی است که هر از چند گاهی مسئولان انجام می‌دهند و جابجا می‌شوند، از جناب لطفی تقدیر می‌کنم و توفیق ایشان را در سنگر دیگر خواستارم.

محمدی گلپایگانی گفت: امیدواریم در جلسه دیگری که در استان حضور یافتم بهتر از این شاهد پیشرفت استان باشیم و آقای استاندار هم که آماده خدمت هستند و آقای کریمی تبار هم در اجرای مسئولیت‌ها ان‌شاءالله موفق باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سفر مقام معظم رهبری به این استان، اولین سفر رهبری به استان‌ها بوده است و این معنی را دارد که هنوز دوران اول سفرهای استانی رهبری تمام نشده است و استان‌هایی هستند که رهبری هنوز به آن‌ها سفر نداشته‌اند و لازم است که همه ما دسته‌جمعی حضرت آقا را دعا کنیم.

محمدی گلپایگانی همچنین در مصلای امام خمینی(ره) و پیش از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به نقش‌آفرینی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: استقلال بزرگترین ثمره‌ی انقلاب اسلامی است و رسالت بزرگ روحانیون، دانشگاهیان و مبلغان این است که شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بازگو کنند.

وی با اشاره به اجتماع ۱۲۰ هزار نفری بسیجیان در تهران و تجمع ۷ هزار نفری این عزیزان در سراسر کشور گفت: امروز دشمن در تمام عرصه‌ها شکست خورده اما در حربه‌ی تبلیغات و فضای مجازی فعال است و مغز جوانان را بمباران می‌کند و با القای شبهه به عقاید جوانان و خانواده‌ها حمله می‌کند که این رویه مسئولیت روحانیون و مبلغان، دانشگاهیان و ائمه جمعه و مخصوصا خانواده‌ها را بیشتر می‌کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی، گفت: ساخت مصلای امام خمینی و دیگر خدمات ارزنده در کارنامه وی ثبت شده است و جای تقدیر دارد.

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: آقای لطفی استعفا دادند و آقای کریمی‌تبار که از فرزندان این آب و خاک است از این به بعد در این کسوت مهم انجام وظیفه خواهند کرد و امیدواریم شاهد باشکوه‌ترشدن نماز جمعه در استان ایلام باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیت المال کجابود خوردن تموم شد

    • mehdi...3424

      دزدی چطور

    • تبریز

      مگه بیت المالی هم مونده ؟!

    • GOGOGOGO

      مگه چیز دیگری تا پایان ریا ست جمهوری روحانی میماند.
      حقوقهای آن چنانی هواپیمای اختصاص ماموریتهای بدون نتیجه به خارج از کشور.خلاصه کلی درد سر مثل اینکه بیت المال تمام شده حال سراغ مردم آمدن و بنزین را میخواهند ۵ برابر کنند
      جالب اینجاست شب عید که میخواهند حقوق کارمندان و کارگران را اضافه کنند میگویند به هول و قوه الاهی تورم ۱۳ درصد است.شما بگوئید مردم به این دولت بی تدبیر چه بگویند.

    • آ زاد

      حاجی کدوم بیت المال؟دیگه چیزی نمونده ...

    • ا

      نظر نمی دهم زیرا شهامت انتشار ونمایش آنرا ندارید

    • بدون نام

      واقعا؟

    • بدون نام

      مگر اسراف هم می شود

    • آرین

      مامیگیم نمیشه شمام اگه کسی پرسید بگیدکه نمیشه داداش نمیشه.اخه مگه داریم مگه میشه که بشه؟

    • @@@@

      کو گوش شنوا ؟!!!!

    • بدون نام

      اسراف؟؟؟نباید یه ریالش هم خورده بشه

    • بدون نام

      منظور همون اختلاسه

    • بی نام

      این حرفها و نصايح را در جلسات خصوصی با متولیآن و مسیولین به آنها بگویید ما از اندک وسایل بیت خودمان هم بسختی استفاده می کنیم البته اگر دولت دست در جیبمان نکند چیزی بماند تا چه رسد به بیت المال که دستمان نمی رسد انشالله اگر حضرات چیزی باقی گذارند برای نسل های آینده خوبست همه پیش خور شده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج