۷۸۳۷۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تلاش پلاتینی برای اثبات قربانی‌شدن در توطئه فیفا

رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا در تلاش است تا در دادگاه اثبات کند که قربانی توطئه فیفا شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل پلاتینی درخواستی به دادگاهی در فرانسه ارائه داده که در آن اعلام کرده او قربانی پرونده توطئه فیفا شد تا برای همیشه از فوتبال حذف شود.

میشل پلاتینی که در سال ۲۰۱۵ میلادی نامزدی خود برای پست ریاست فیفا اعلام کرده بود در پایان همان سال به اتهام رشوه از سوی کمیته اخلاق فیفا محروم شد. اتهام پلاتینی دریافت مبلغ ۲ میلیون یورو از سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا در سال ۲۰۱۱ میلادی است اما رئیس پیشین یوفا اعلام کرد پرداخت این مبلغ بر مبنای قانونی صورت گرفت.

در نتیجه کمیته اخلاق فیفا رای به محرومیت ۸ ساله میشل پلاتینی از فعالیت در فوتبال داد که نیمی از آن گذشت. پس از برکناری میشل پلاتینی و سپ بلاتر از مقام‌های ریاست یوفا و فیفا، الکساندر چفرین و جیانی اینفانتینو عهده‌دار این سمت‌ها شدند. پس از آن دادگاهی در سوئیس اتهام‌های وارده به میشل پلاتینی را رد کرد اما محرومیت او از سوی کمیته اخلاق فیفا تعلیق نشد.

حالا میشل پلاتینی می‌خواهد بداند که چگونه اخبار مربوط به انتقال مبلغ ۲ میلیون یورو از سوی بلاتر به حساب او در یوفا و فیفا منتشر یافته است. رئیس پیشین یوفا معتقد است این کار در راستای استراتژی غیرممکن‌کردن حضورش در انتخابات ریاست فیفا انجام شد.

ویلیام بورودن درباره بررسی پرونده میشل پلاتینی در دادگاهی در فرانسه می‌گوید: دادگاه تحقیقات خود را آغاز کرده است و تحلیل روی پرونده میشل پلاتینی انجام می‌شود. پرداخت‌های پولی بلاتر به پلاتینی منظم و شفاف بود. در حالی که برخی از کارمندان رسمی فیفا وانمود کردند این پرداخت‌ها غیرمنصفانه و پنهانی هستند. نشانه‌های جدی توطئه برای حذف میشل پلاتینی از فوتبال وجود دارند.

وی افزود: مارسلو ویلیگرا، رئیس پیشین بخش حقوقی و دومینیسو اسکاله، رئیس پیشین بخش حسابرسی فیفا در توطئه علیه میشل پلاتینی نقش داشتند و باید نام آنها بیشتر شنیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج