۷۸۴۱۵۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
پ

۹ هزار تومان؛ سود برای هر لیتر سوخت قاچاق!

قاچاقچیان بنزین در حالی از فضای بحرانی حاکم بر اقتصاد کشور برای انتقال منابع ملی به آن سوی مرزها در قالب گالن های سوخت استفاده می کنند که روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود و هر لیتر سوخت رقمی بالغ بر ۹ هزار تومان حاشیه سود را در پی دارد.

جیب نیوز: قاچاقچیان بنزین در حالی از فضای بحرانی حاکم بر اقتصاد کشور برای انتقال منابع ملی به آن سوی مرزها در قالب گالن های سوخت استفاده می کنند که روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود و هر لیتر سوخت رقمی بالغ بر ۹ هزار تومان حاشیه سود را در پی دارد.

در سال جاری با وجود افزایش قابل توجه ظرفیت تولید سوخت به خصوص بنزین در داخل کشور، مصرف این کالای به طرز عجیبی بالا رفته در این راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تابستان امسال اعلام کرد مصرف بنزین کل کشور در روز ۳۱ تیرماه با ثبت رکوردی بی‌سابقه به ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید ،البته این رکورد بی سابقه در ماه پایانی تابستان نیز مجددا به ثبت رسید.

اما واکاوی ها از افزایش مصرف سوخت در ماههای اخیر ، دلیلی جز رونق گرفتن قاچاق را بدست نمی دهد.

در همین زمینه در ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ خبری مبنی بر کشف ۱۵ هزار و ۲۴۵ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲۵۷ میلیون و ۱۴۸ هزار ریال در مرزهای خراسان رضوی در رسانه ها منتشر شد.

البته این خبر تنها یک نمونه از قاچاق بنزین است که از طریق خبرگزاری ها مخابره می شود.

۱۹ شهریور جانشین فرمانده ناجا از افزایش سه برابری کشف قاچاق سوخت به خارج از کشور خبر داد. سردار اسکندر مؤمنی بیان کرد: کشفیات کالای قاچاق افزایش قابل توجهی داشته است و در پنج ماه نخست ارزش ریالی کالاهای قاچاق ۷۵ درصد افزایش یافته است. قاچاق شامل ورود و هم خروج مانند سوخت . از جمله بنزین است. به گفته وی کشفیات قاچاق سوخت سه برابر شده است.

همچنین عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران از قاچاق روزانه دستکم ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبرداد.

اما آنچه که در اینجا حائز اهمیت است ، حاشیه سودی است که در از قاچاق سوخت عاید قاچاقچیان بنزین می شود.

گزارش ها نشان می دهد ، روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود که هر لیتر بنزین رقمی بالغ بر ۹ هزار تومان حاشیه سود را در پی دارد.

به عبارتی سوداگران سوخت قاچاق روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر بنزین و کسب سود ۸ تا ۱۴ برابری،منابع ملی را به آن سوی مرزها می‌برند ، رقمی هنگفت که به دلیل عدم تدبیر مناسب جهت جلوگیری از قاچاق سوخت عاید سوداگران می شود.

در حالیکه ایران دومین کشور دارای سوخت ارزان پس از ونوزوئلاست مدتهاست کارشناسان راهکاری مانند افزایش قیمت بنزین را جهت جلوگیری از مصرف بی رویه و همچنین قاچاق سوخت ارایه می دهند.

اما از سوی دیگر به دلیل شرایط بحران اقتصادی که در حال حاضر بر کشور حکمفرماست بسیاری دیگر احیاء مجدد کارت سوخت جهت مدیریت مصرف را پیشنهاد می کنند که با توجه به وضعیت فعلی کشور به نظر می رسد راه دوم مطلوب تر باشد.

در همین راستا عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این گزارش بوی خون میده یعنی چی اخه به فرض گرون کردین یا سهمیه خوب بی کارر مناطق مرزی چیکار میکنین این یه شغل حساب میشه وباعث ارامش شده

    • بدون نام

      خوبه هر ساله واسه گرون کردن یه بهانه هست در مورد حقوق ها چی ایا حقوق کم عامل رشوه و اختلاس نیست؟!

    • بدون نام

      بابا اگر اورزه داريد جلو قاچاق رو بگيريد فقط زورتان ب گروني ميرسه
      ...

    • دل خون

      چرا مرزها کنترل نميشود که سوخت قاچاق ميشه یعنی اینقدر کشور بی در و دیوار هست که هر کسی بیاد و برود و هر کاری دلش بخواد انجام بدهد خدایا خودت بدادمان برس!!!

    • رحیم

      فایده ای نداره مرغ شما یک پا داره تا بنزین رو گرون نکنید ولکن نیستید همه میدونن قاچاق بنزین بهانست قاچاق بنزین از طریق باک لضافه و کول بری مثل یک لیوان در مقابل یک تانکر است در ضمن مردم پول ندارن که این کارها رو میکنن شما فقط دارین صورت مسله رو پاک میکنید اصل مسله بی پولی مردم هست.

    • تبریز

      ۱۰۰۰ تومان بنزین + ۹۰۰۰ تومان سود میشه ۱۰۰۰۰ تومان قاچاقچیان اونطرف مرز هم حداقل ۵۰۰۰ تومان سود کنن میشه ۱۵۰۰۰ تومان. مصرف کننده هم باید ۳۰۰۰ تومان کمتر از نرخ کشور خود بخرد میشه ۱۸۰۰۰ تومان!!!!! کدوم کشور همسایه ایران بنزین ۱۸۰۰۰ تومانی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟

    • شادمهری

      تعداد زیادی از جوانان و بازنشستگان با خودرو مسافرکشی میکنند و پول بخور و نمیری برای زندگی درمی آورند. با افزایش قیمت بنزین این طبقه دچار مشکل میشوند و به گدایی می افتند. برای مبارزه با قاچاق سوخت باید راهکاری غیر از افزایش قیمت اندیشید

    • مهران

      حرف شما کاملادرست ولی پول ایران ارزش نداره شمابجای این حرفایکم اقتصادکشورو درست کنیین دلار رو بیارین پایین پایین یک لیترقاچاق نمیشه قیمت بنزین توکشورپاکستان عوض نشده قیمت چندسال پیش هست بلکه پول ایران بی ارزشه . امیدوارم مسولیین درک کنند

    • بدون نام

      این یعنی چی حالا یعنی سوخت رو گران کنیم تا قاچاق نشه.نه عزیز.نظارتت رو بیشتر کن دوربین های امنیتی بزار.حکم قاچاق سوخت رو اشد مجازات کن.سوخت قاچاق نمیشه.بی عرضگی دلیلی برای افزایش قیمت نیست

    • بلوچ

      دولت بیادشرایط حداقل امکانات وکار روبرای ما مرز نشینا فراهم بکنه ماهم قول میدیم سوختو قاچاق نکنیم

    • بدون نام

      خراب کردن همیشه آسان ولی ساختن بسیار سخت است.
      سامانه کارت سوخت با زحمات زیادی راه اندازی شد ولی به راحتی با یک دستور کنار گذاشته شد.
      این است تدبیر واقعا

    • بدون نام

      این بی عرضگی شما مسولین هست که سوخت قاچاق میشه چرا بانردم صادق نیستید آن مرزنشین از بدبختتی داره این کار را میکنه نفرین این مردم مظلوم دیریازود دامن همه را خواهد گرفت برای گران کردن سوخت راهی جزء دروغگوی ندارید بس کنید مردم شماهارا خوب شناخته اند

    • خوزستان

      ای وای...میخوای گرونش کنین...دیگه الکی دنبال بهونه نگردین..

    • armin

      اینهمه راجب سوخت حرف میزنین که گرونش کنین؟تا زمانی که گرون نشه تو فضای مجازی پست میزارین دگ

    • بدون نام

      من میخام بدونم وقتی یه آدم نمیتونه از مرز رد بشه چطور این همه سوخت از کشور قاچاق میشه ...

    • اجمد

      شماها که میگید یه مورچه هم از مرز نمی تونه بره چطوری 20میلیون لیتر بنزین بخ خارج قاچاق میشه...

    • علی اکبر

      سلام خوب دولت رسما خودس بفروشه و ایِن را خیلی هوا هوا نکنیم معنی این قاچاق امنیت مرزها را زیر سوال می بره

    • بدون نام

      آیا یک روزه به این آمار رسیدید که هر روز 20 میلیون لیتر قاچاق میشود ؟ یا اینکه کم کم به این آمار وحشتناک رسید ؟ البته فرض رو بر صحیح بودن این ارقام میزاریم .
      چرا تابحال چاره ای اندیشیده نشد ؟ چرا گذاشتید به همچین وضعی برسیم ؟ چرا مردم عادی باید متضرر این جریانات باشند ؟ آیا این همه فشار کم نیست که این گونه فشارها هم باید به مردم سربار شود ؟ آیا این وضع مدیریت درست است ؟ آیا بود و نبود همچین مدیرانی فرقی به حال مملکت دارند یا فقط سمت اشغال میکنند و پول مردم را به جیب میزنند ؟

    • بدون نام

      خوب مرزروکنترل کنیدچجوری قاچاق میشه مگه بال دارن

    • بدون نام

      قاچاق رو بهانه میکنن تا بنزین رو گرون کنن یعنی اینها نمیتونن جلوی قاچاق رو بگیرند؟!

    • بدون نام

      قصدشان از انتشار این نوع اخبار سهمیه بندی و گران کردن قیمت بنزین و فشار روی مردم و در نتیجه ناراضی کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، طرف حرفم اون خائنینی و منافقینی است که در دل دولت و حکومت نفوذ کردند

    • علب

      قصدشان از انتشار این نوع اخبار سهمیه بندی و گران کردن قیمت بنزین و فشار روی مردم و در نتیجه ناراضی کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، طرف حرفم اون خائنینی و منافقینی است که در دل دولت و حکومت نفوذ کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج