جاباما
۷۸۵۲۰۴
۲ نظر
۵۰۳۹
۲ نظر
۵۰۳۹
پ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

پیشنهاد تولید انبوه لباس‌ها و وسایل «شهرزاد»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ارتباط مستقیمی میان صنعت فیلم‌سازی با صنعت اسباب‌بازی در کشور‌های پیشرو در ساخت اسباب‌بازی وجود دارد، گفت: واردات بی‌رویه و قاچاق یکی از عامل بی‌رغبتی کودکان به اسباب‌بازی‌های داخلی است.

بانی فیلم: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ارتباط مستقیمی میان صنعت فیلم‌سازی با صنعت اسباب‌بازی در کشورهای پیشرو در ساخت اسباب‌بازی وجود دارد، گفت: واردات بی‌رویه و قاچاق یکی از عامل بی‌رغبتی کودکان به اسباب‌بازی‌های داخلی است.

پیشنهاد تولید انبوه لباس‌ها و وسایل «شهرزاد»

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اینکه تنها ۳۰درصد اسباب‌بازی‌های موجود در بازار ایرانی هستند درحالی که باید به اسباب‌بازی به چشم صنعت فرهنگ‌ساز نگریست، گفت: متاسفانه باوجود داشتن ظرفیت‌های و شخصیت‌های داستانی جذاب در تاریخ و قصص ایرانی اما عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های آن‌ها ساخته نشده یا هرگز به تولید انبوه نرسیدند و فقط اسباب‌بازی‌های شخصیت‌های کارتون و فیلم‌های خارجی به صورت انبوه وارد می‌شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه مستقیم شخصیت‌های کارتونی، فیلم‌ها، سریال‌ها و شخصیت‌های جذاب تلویزیونی با تولید اسباب‌بازی، افزود: در کشورهای موفق و پیشرو در ساخت اسباب‌بازی ارتباط مستقیمی میان صنعت فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی وجود دارد و به محض ساخت انیمیشنی جذاب و پربیننده عروسک‌ها و بازی‌های مرتبط با آن حتی لباس و کیف و کفش آن نیز به بازار می‌آید.

وی ادامه داد: مسئولان در ایران از کشورهای موفق در این زمینه الگوبرداری نکردند تا جایی که عروسک‌هایی مانند کلاه‌قرمزی و پسرخاله نیز که چندین دهه است مخاطبان بسیاری دارند هیچگاه به تولید انبوه نرسیدند و عروسک‌هایی مانند دارا و سارا به دلیل گرانی و نداشتن جذابیت‌های لازم در مقابل مشابه خارجی‌شان از گردونه رقابت حذف شدند.

سعیدی همچنین با اشاره به افتتاح نخستین نمایشگاه اسباب‌بازی در تهران این اقدام را فرصتی برای ایجاد فضای رقابتی و رونق تولیدات داخلی این مهم در سال حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: خرید و نمایش پی در پی سریال و فیلم‌های خارجی نیز پشتیبانی برای واردات شخصیت این فیلم‌ها و استقبال مخاطب ایرانی از آن‌ها شد و این مسئله را باید ضعف مدیریتی دانست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید واردات بی‌رویه و قاچاق را باید عامل دیگر بی‌رغبتی کودکان ایرانی به اسباب‌بازی‌های داخلی دانست و اضافه کرد: حمایت از تولیدکنندگان نوپا و جوانان خلاق و با استعداد در این زمینه باید در کنار فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است حتی می‌توان عروسک‌ شخصیت‌های پرطرفدار، وسایل، لباس و زیورالات سریال پربیننده‌ای همچون «شهرزاد» را باوجود آنکه در ژانر بزرگسال است به تولید انبوه رساند چراکه به احتمال بالا مورد استقبال مخاطب قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوب

    • جعفر نبیلی

      ...
      هر چرت و پرتی به ذهنتون میرسه به زبان نیاورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج