۷۸۵۴۵۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

خلعتبری: یک روز مانده به جام‌جهانی خط خوردم

محمدرضا خلعتبری با توپ پر برگشته! رد پایش در موفقیت‌های اخیر تیم صدرنشین پدیده مشهد شاهد این ادعاست.

فرهیختگان: محمدرضا خلعتبری با توپ پر برگشته! رد پایش در موفقیت‌های اخیر تیم صدرنشین پدیده مشهد شاهد این ادعاست. او امسال به اندازه‌ای درخشیده که حتی اگر هر شخصی جز کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران بود، می‌شد دوباره خلعتبری را با لباس تیم‌ملی ایران تصور کرد!

پدیده مشهد و موفقیت‌هایش، اوضاع و احوال تیم‌ملی ایران و حاشیه‌های همیشگی‌اش و پرسپولیس و شانس قهرمانی‌اش در آسیا باعث شد به سراغ بازیکن شمالی و موفق پدیده و اسبق سرخ‌پوشان تهرانی برویم. گفت‌وگو با محمدرضا خلعتبری در ادامه می‌خوانید.

از پدیده شروع کنیم. به نظر می‌رسد روند خوب‌تان با یحیی همچنان ادامه دارد.

شرایط تیمی شرایط بدی نیست. تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم. آماده می‌شویم برای یک بازی سخت مقابل فولاد که کادرفنی و بازیکنان خوبی دارد و در بازی قبل در جام‌حذفی نیز ما را اذیت کرد. با این حال بازی در مشهد برگزار می‌شود و با حمایت هواداران می‌رویم برای کسب سه امتیاز، چون اگر بخواهیم بین مدعیان بمانیم باید این بازی خانگی را هم ببریم. هرچند می‌دانیم کار سختی داریم.

رمز موفقیت‌های امسال پدیده در چیست؟ هم در جام‌حذفی و هم در لیگ عالی عمل کردید. هرچند می‌دانیم مشکلات مالی اذیت‌تان می‌کند!

ان‌شاءالله این روندمان باقی بماند. از لحاظ شرایط تیمی، جفت و جور هستیم اما همان‌طور که گفتید شرایط مالی برای‌مان آزار‌دهنده است. تیمی که صدرنشین است و تنها نماینده استان به‌شمار می‌رود نباید چنین مشکلی داشته باشد. اگر کمی مسئولان استان به فکر باشند قطعا روزهای سخت‌مان هم به پایان می‌رسد.

به دفعات از شهردار مشهد به خاطر کمک‌های مالی و پاداش‌هایی که برای اعضای تیم در چند نوبت در نظر گرفتند، تشکر کردم و ممنون ایشان هستیم.

نظرت درباره پدیده‌تایم چیست؟ در چند بازی در دقایق پایانی گل‌های پیروزی را زده‌اید.

مهم این است که ببریم، حالا چه در دقیقه ۹۲ گل بزنیم یا دقایق ابتدایی! هرچند خواسته‌مان برای پیروزی باعث می‌شود تا هر لحظه از بازی برای پیروزی تلاش کنیم.

اعتصاب‌تان برای تمرین کردن به‌خاطر مشکلات مالی به پایان رسید؟

فعلا که تمرین می‌کنیم و مشکل خاصی نیست.

چند وقتی افت کرده بودی و از خلعتبری آماده خبری نبود اما امسال دوباره با قدرت بازگشتی و هم خوب گل می‌زنی و هم در روند مثبت پدیده نقش زیادی را ایفا می‌کنی.

در پدیده راحت هستم. از وقتی آقا یحیی آمده شرایط خوبی داریم و تمرینات مطلوبی را پشت‌سر می‌گذاریم. در تیم گل‌محمدی آزادی عملم بیشتر است و ضمن درخدمت تیم بودنم‌، راحت می‌توانم بازی کنم.

ان‌شاءالله بتوانیم این روند تیمی را هم حفظ کنیم و نتایج خوب‌مان را تا نیم‌فصل ادامه دهیم و همچنان در بین مدعیان باقی بمانیم و در نیم‌فصل هم با تقویت تیم، در ادامه فصل بتوانیم به کارهای بزرگ فکر کنیم.

به تیم‌ملی هنوز فکر می‌کنی یا در لیست سیاه کی‌روش مانده‌ای؟!

همه بازیکنان به تیم‌ملی فکر می‌کنند اما تا وقتی کی‌روش هست اصلا به هیچ چیز فکر نمی‌کنم و فقط به موفقیت باشگاهم فکر می‌کنم.

چرا بازیکنانی مثل تو در گذشته و امروز در لیست سیاه قرار گرفته‌اند؟

وقتی یک روز قبل از اعزام به جام‌جهانی برزیل مرا خط می‌زنند، یعنی این مشکل فنی نیست! این نظر کی‌روش بود و من هم بعد از آن مصاحبه‌ای نکردم اما در ادامه دیگر دعوت نشدم. الان سیدجلال یا شجاع از بهترین مدافعان ایران هستند و شکی در این موضوع نیست.

رحمتی همچنین، او از دوستان خوب من است یا هادی عقیلی و رحمان احمدی. رحمان تیم‌ملی را به جام‌جهانی ‌برد اما در جام‌جهانی یک نفر دیگر درون دروازه ایستاد! این نظر سرمربی است و نمی‌شود کار دیگری کرد. با این حال امیدوارم تحت هر شرایطی تیم‌ملی موفق باشد.

البته قضیه خودت را به خاطر یک عکس جنجالی توجیه کردند و در آن مقطع گفتند به‌خاطر عکسی که در اردوی اتریش با یک شخص هم‌ نامت منتشر شد، تیم‌ملی را برای همیشه از دست دادی!

اصلا چنین چیزی نیست و آن را قبول ندارم و همه اینها حرف و حدیث بود و آن عکس ربطی به خط خوردن من از تیم‌ملی نداشت.

درباره توهین مک‌ در‌موت، دستیار کی‌روش به حمید استیلی چه نظری داری؟

واقعا متاسفم یکی مثل مک درموت به حمید استیلی که یکی از مفاخر فوتبال ایران محسوب می‌شود این‌چنین توهین می‌کند. البته او مقصر نیست و معتقدم مک درموت حرف‌های فرد دیگری را انتقال می‌دهد.

وقتی کی‌روش هرچه می‌گوید و همه می‌گویند چشم، همین می‌شود! به‌نظرم این حرف‌ها برای مک درموت نیست و قطعا او حرف‌های دیگران را انتقال می‌دهد!

یعنی حرف‌های کی‌روش را انتقال می‌دهد؟

من این‌طور نمی‌گویم اما حتما قبلا با هم صحبت کرده‌اند که این حرف‌ها بیرون آمده است. قبل از آن هم کی‌روش با اسدی، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال درگیر شده بود. مگر اسدی آدم کوچکی است که هرکسی بخواهد این رفتارها را با او کند؟! یا سایر افرادی که کی‌روش با آنها درگیر شد را ببینید.

گویا یک تست معرفت‌شناسی برای کی‌روش به این شکل در تیم‌ملی وجود دارد!

در هر صورت مجبورند این صحبت‌ها را مطرح کنند. بازیکنان هم بنده‌خداها مجبور هستند. فردا هر فرد دیگری سرمربی شود هم از او حمایت می‌کنند. بازیکنان مربی خود را دوست دارند و به‌نوعی می‌خواهند به وی ابراز علاقه کنند.

درست می‌گویی و منظور من هم بازیکنان نبود. با این حال یک موضوعی عجیب است و آن اینکه چرا از بین تیم‌های صدرنشین بازیکنی به تیم‌ملی دعوت نمی‌شود؟ یا مثلا سعید آقایی و عزت‌الله پورقاز تحت هر شرایطی به تیم‌ملی دعوت می‌شدند، اما از زمانی که قلعه‌نویی به سپاهان آمده آنها هم دیگر رنگ اردو را ندیدند!

در هر صورت کی‌روش سرمربی تیم‌ملی است و نمی‌توان در این زمینه خرده‌ای به او گرفت. هرچند هر فردی که به تیم‌ملی دعوت می‌شود قطعا بازیکن قابل و شایسته‌ای به‌شمار می‌رود و نمی‌توان گفت حقش نیست به تیم‌ملی دعوت شود.

نتایجی که کی‌روش گرفته مورد حمایت همه بوده و از لحاظ فنی نمی‌توان به او ایراد گرفت اما نمی‌توان پذیرفت که دستیارش به استیلی توهین کند یا خودش با اسدی درگیر شود. شما سرمربی تیم‌ملی هستی، کارت را انجام بده و چه کاری به مسائل دیگر داری؟ اتفاقا او همین حالا هم حمایت خیلی‌ها را به همراه خود دارد.

آخرین سوال؛ پرسپولیس می‌تواند به فینال آسیا برسد؟

ان‌شاءالله. از صمیم قلب می‌خواهم این اتفاق بیفتد تا مردم هم خوشحال شوند، ضمن اینکه امیدوارم جام قهرمانی آسیا نیز بعد از سال‌ها به نمایندگان ایران برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جبار افروزه

      حالا کی
      روش بی خیال مربی کار بلدی نیست میشه به برانکو سفارش کنین تو پرس پولیس قبولش کنه بسه دیگه بابا چقدر الکی یکی بزرگ میکنید حتما با این وضعیت نیم فصل میره بارسا اگه کیروش بزاره

    • بدون نام

      تو اخه درحد توپ جمع کنهای کیروش هم نیستی ، راست میگید دوران قبل کیروش باند بازی زیاد بود همتون هم گربه رقصونی میکردید والان همه تلاش میکنن برای تیم ملی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج