۷۸۵۸۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نوشته مارتین تایلر برای دیدار چلسی - یونایتد

نگاهی آماری به دیدار هفته آینده چلسی و منچستریونایتد نوشتۀ مارتین تایلر.

وبسایت نود: مارتین تایلر گزارشگر مشهور انگلیسی، در ستون هفتگی خود در اسکای، به سوالات آماری کاربران پاسخ داده است. اکثر سوالات این هفته مربوط به دیدار چلسی و منچستریونایتد است که شاید نقطه عطفی در کارنامه مربیگری ژوزه مورینیو برای سال های پیش رو باشد. این سوالات و پاسخ های تایلر را مرور می کنیم:

عملکرد ژوزه مورینیو تا به اینجای کار در مقایسه با شروع او در چلسی چقدر متفاوت بوده است؟

مورینیو اکنون ۸۴ مسابقه است که در لیگ برتر روی نیمکت یونایتد نشسته است، آمارها نشان می دهند عملکرد او در مقایسه با ۸۴ بازی ابتدایی اش در لیگ جزیره روی نیمکت چلسی، خیلی ضعیف تر بوده است. در این ۸۴ بازی، او در چلسی ۶۴ برد کسب کرد ولی در یونایتد ۴۷ برد بدست آورده است، ۱۳ تساوی و ۷ شکست در چلسی،

در مقایسه با ۲۲ تساوی و ۱۵ باخت در یونایتد. ۱۳۵ گل زده و ۷۱ گل خورده در الدترافورد و ۱۵۷ گل زده و ۴۱ گل خورده در چلسی. ۱۶۳ امتیاز در الدترافورد در مقایسه با ۲۰۵ امتیاز در چلسی. او در یونایتد در این مدت از ۳۷ بازیکن استفاده کرده ولی در چلسی از ۴۴ بازیکن استفاده کرده بود. در تمامی موارد تیم چلسی مورینیو بهتر از تیم فعلی او در یونایتد بوده است. او طی همین ۸۴ بازی، دو بار هم در چلسی قهرمان لیگ شد.

نوشته مارتین تایلر برای دیدار چلسی - یونایتد

آیا شکست ناپذیر بودن بعد از هشت هفته در لیگ برتر، به معنای احتمای زیادی برای قهرمانی تیم تان است؟

در تاریخ لیگ برتر، تنها ۱۰ تیم از میان ۳۶ تیمی که در هشت هفته ابتدایی شکست نخوردند، موفق شدند در نهایت قهرمان لیگ شوند. منچسترسیتی در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸، چلسی ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵، من یونایتد ۱۹۹۷، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۱، آرسنال ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴.

در فصل های زیادی هم بوده که چند تیم همزمان با هم در هشت هفته ابتدایی لیگ شکستی نپذیرفتند ولی فقط یکی می توانستند قهرمان شوند: مثل فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ که نیوکاسل، سیتی و یونایتد همگی در هشت هفته نخست شکست نخوردند. این فصل هم فعلاً سیتی، لیورپول و چلسی شکستی را تجربه نکرده اند.

اما در عین حال جالب است بدانید که اکثریت تیم های قهرمان در لیگ برتر (۱۶ از ۲۶) تا به اینجای فصل یک باخت را داشته اند. اولین تیمی هم که در هشت بازی نخست در لیگ برتر شکست نخورد، ایپسویچ بود ولی ان ها فصل را با رتبه شانزدهم به پایان رساندند.

نوشته مارتین تایلر برای دیدار چلسی - یونایتد

چند بار چلسی در لیگ برتر از نظر گلزنی بهتر از یونایتد کار کرده است؟

در این فصل چلسی پنج گل بیشتر از منچستریونایتد به ثمر رسانده است. در تاریخ لیگ برتر، پیش از بازنشستگی فرگوسن، تنها چلسی در طی ۲۱ فصل، سه بار موفق شد بیشتر از یونایتد گلزنی کند. اما بعد از بازنشستگی فرگی در سال ۲۰۱۳، در طی پنج فصل اخیر، چلسی چهار بار بیشتر از یونایتد در طول فصل گلزنی کرده است، در ۵ سال اخیر تنها در فصل گذشته بود که یونایتد شش گل بیشتر از چلسی زد و این تیم را از نظر گلزنی پشت سر گذاشت.

بیشترین گلی که چلسی در یک فصل زد فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بود که آن ها ۱۰۳ گل زدند. فصل ۹۵-۹۶ چلسی کمترین گل زده را در تاریخ لیگ برتر داشت و تنها ۴۶ گل زد. یونایتد فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ تحت نظر فن خال کمترین میزان گل خود را در تاریخ لیگ به ثبت رساند: ۴۹ گل. بیشترینش نیز برای یونایتد فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ بود که آن ها ۹۷ گل زدند.

نوشته مارتین تایلر برای دیدار چلسی - یونایتد

آیا این بدترین شروع تاریخ منچستریونایتد در لیگ برتر است؟

یونایتد اکنون بعد از هشت هفته با ۱۳ امتیاز هشتم است، آن ها در زمان حضور مویس نیز بعد از هشت هفته هشتم بودند، اما آن جا ۱۱ امتیاز داشتند و ۳ برد کسب کرده بودند. فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ یونایتد در نازل ترین رتبه اش در تاریخ لیگ برتر بعد از هفته هشتم بود و در نهایت هم در لیگ به رتبه هفتم رسید.

یونایتد در فصل بعد از آن نیز با حضور فن خال بعد از هشت هفته، ۱۲ امتیاز کسب کرده بود که یک امتیاز کمتر از فصل جاری است ولی آن ها در آن فصل در این مقطع در رده ششم حضور داشتند. جالب است بدانید که با وجود ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر، یونایتد تنها ۴ بار تا پایان هفته هشتم صدرنشین لیگ بوده است.

نوشته مارتین تایلر برای دیدار چلسی - یونایتد

آمار ژوزه مورینیو در مقابل تیم های سابقش چطور بوده است؟

در ابتدای دوران حرفه ایش، مورینیو عملکردی خارق العاده در مقابل تیم های سابقش داشت: او در دوران حضورش در پرتغال، ۱۳ بازی در مقابل تیم های سابقش شکست نخورد. اما بعد از آن اوضاع خیلی خوب برای او پیش نرفت. از جمله تحمل ۴ شکست مقابل چلسی در شش بازی روی نیمکت یونایتد.

که شامل باخت تلخ ۴-۰ در استمفوردبریج در سال ۲۰۱۶ و همینطور شکست در فینال جام حذفی فصل گذشته بود. تنها بردهای او در مقابل چلسی در دوران حضورش در یونایتد پیروزی های لیگ برتری در الدترافورد بوده است. بعد از ترک پرتغال، مورینیو در تقابل با تیم های سابقش ۹ برد، ۱ تساوی و ۷ باخت را تجربه کرده است.

نوشته مارتین تایلر برای دیدار چلسی - یونایتد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج