۷۸۵۹۰۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

نگاهی به تقابل‌هایی دایی و استقلال

جدال دایی و استقلال جذاب‌ترین تقابل این هفته از رقابت‌های لیگ برتر است.

وب‌سایت نود: در حساس‌ترین بازی این هفته از رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه سایپا پذیرای استقلال تهران است. این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که علی دایی مهاجم اسبق پرسپولیس روی نیمکت سایپا حضور دارد. سایپایی‌های در حالی پذیرای استقلال تهران هستند که در این فصل نتایج قابل قبولی گرفته‌اند و با کسب ۱۴ امتیاز در رده‌ی پنجم جدول رده بندی قرار دارند و با تیم صدرنشین لیگ برتر فقط ۳ امتیاز اختلاف دارند.

استقلالی‌ها هم که از آسیا حذف شده‌اند بعد از دو برد خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان به مصاف استقلال تهران می‌روند. دایی چه در دوران بازی و چه در دوران مربیگری روزهای تلخ و شیرینی مقابل استقلال داشته. آقای گل فوتبال جهان در گلزنی به باشگاه استقلال ناکام بوده و فقط یکبار با لباس تیم بانک تجارت موفق شده به استقلال گلزنی کند. به بهانه‌ی تقابل سایپا و استقلال، روزهای خاطره‌انگیز علی دایی مقابل باشگاه استقلال را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

موفق در قهرمانی با دو پیروزی دلچسب

علی دایی اولین تجربه‌ی مربیگری خود را در لیگ ششم پشت سر گذاشت. او که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دیگر به تیم ملی دعوت نشد، برای ادامه‌ی فوتبال خود باشگاه سایپا را انتخاب کرد. آن فصل هدایت سایپا را ورنر لورانت آلمانی بر عهده داشت.

بعد از اینکه لورانت در اوایل فصل باشگاه سایپا را ترک کرد، علی دایی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد تا کار خود را به عنوان مربی بازیکن در ادامه‌ی لیگ ششم در باشگاه سایپا ادامه دهد. سایپا در آن فصل همراه با استقلال تهران که عبدالصمد مرفاوی را روی نیمکت خود می‌دید، برای قهرمانی رقابت شانه به شانه‌ای داشت.

نگاهی به تقابل‌هایی دایی و استقلال

سایپایی‌ها که بازی رفت را از استقلال برده بودند در هفته‌ی ما قبل پایانی لیگ برتر باید به مصاف استقلال می‌رفتند. دو تیم در حالی مقابل هم قرار گرفتند که استقلال تهران صدرنشین لیگ برتر بود و اگر بازی را نمی‌باختند در هفته‌ی پایانی سرنوشت قهرمانی دست خودشان بود.

شاگردان مرفاوی بازی را خوب شروع کردند و موفق شدند با پیروزی یک بر صفر در نیمه اول به رختکن بروند. همه چیز برای استقلالی‌ها خوب پبش می‌رفت که محسن خلیلی مهاجم گلزن سایپا با درخشش خود سرنوشت قهرمانی را عوض کرد. خلیلی ابتدا در دقیقه ۷۴ بازی را به تساوی کشاند.

بعد از گل خلیلی علی دایی سرمربی سایپا به عنوان بازیکن به زمین آمد و سایپایی‌ها در دقیقه ۷۷ باز هم توسط خلیلی به گل رسیدند و بازی را از استقلال تهران در نهایت با نتیجه‌ی ۲ بر یک بردند و صدرنشین لیگ برتر شدند.

شاگردان دایی در تیم سایپا بعد از صدرنشینی در بازی هفته‌ی پایانی خود مقابل مس کرمان با ۲ گل به پیروزی رسیدند و برای اولین و آخرین بار قهرمان لیگ برتر شدند. علی دایی در روزی که همراه با سایپا به عنوان مربی بازیکن قهرمان لیگ برتر شد، گل دوم سایپا را به ثمر رسانده بود و با گلزنی برای همیشه از بازی فوتبال خداحافظی کرد.

از گل نزدن در دربی تا اولین برد با پرسپولیس

علی دایی که بدون شک یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است هیچ وقت با لباس تیم پرسپولیس موفق نشد در دربی به استقلال تهران گل بزند. او به عنوان سرمربی در اولین تجربه‌ای که همراه با سرخپوشان پایتخت مقابل استقلال تهران قرار گرفت، روز فراموش نشدنی‌ای را پشت سر گذاشت.

نگاهی به تقابل‌هایی دایی و استقلال

دو تیم پرطرفدار پایتخت در حالی به مصاف هم می‌رفتند که ۶ بازی پشت سر هم آن‌ها یک بر یک شده بود. در آن بازی استقلالی‌ها با گل فرهاد مجیدی از پرسپولیس پیش افتادند اما این شاگردان علی دایی بودند که با یک بازگشت رویایی ابتدا با گلزنی زنده‌یاد هادی نوروزی کار را به تساوی کشیدند و بعد از آن هم با شلیک تماشایی کریمی باقری کاپیتان شناخته شده‌ی خود از سد استقلال گذشتند و پیروز دربی شدند.

دایی بعد از آن برد مقابل استقلال در دربی بزرگ ایران دیگر به عنوان مربی پرسپولیس نتوانست مقابل استقلال به پیروزی برسد و در ۴ بازی دیگر پرسپولیس با استقلال ۲ باخت و ۲ مساوی را پشت سر گذاشت.

از روزهای خوب با سایپا تا شکستن رکورد استقلال

علی دایی هر چه قدر در امر گلزنی به استقلال ناکام بود، در مربیگری مقابل این تیم همراه با سایپا روزهای خوبی را پشت سر گذاشت. سایپا همراه با دایی در ۶ بازی‌ای که در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفت هیچ باختی را تجربه نکرد و ۴ برد و ۲ تساوی مقابل این تیم بدست آورد.

نگاهی به تقابل‌هایی دایی و استقلال

بعد از امیر قلعه‌نویی که پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر است، هیچ سرمربی‌ای به اندازه‌ی علی دایی در لیگ برتر استقلال تهران را نبرده است. بعد از رفتن دایی از سایپا، این تیم در ۹ بازی‌ای که مقابل استقلال تهران در لیگ برتر قرار گرفت ۸ باخت و یک تساوی کسب کرد و بدون دایی مقابل استقلال روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت.

دایی با برگشت دوباره به سایپا، فصل گذشته یک برد و یک تساوی مقابل استقلال کسب کرد. در بازی برگشت فصل گذشته‌ی استقلال و سایپا که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و سایپایی‌ها با گلزنی رضا اسدی کار را به تساوی کشیدند، رکورد گل نخوردن سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال در لیگ برتر شکسته شد. آن بازی تنها تقابل وینفرد شفر آلمانی با علی دایی در لیگ برتر بود.

جدال در لیگ قبل از جام حذفی به یاد قهرمانی دایی

دو تیم سایپا و استقلال در حالی روز جمعه به مصاف هم می‌روند که کمتر از یکماه دیگر هم باید از مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام حذفی رو در روی هم قرار بگیرند. دایی از جدال با استقلال در جام حذفی خاطره‌ای خوب دارد. استقلال و نفت تهران در فصل ۹۶- ۱۳۹۵ در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند که بازی جذابی هم شد.

شاگردان علی دایی در تیم نفت موفق شدند آن بازی را با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ با گلی که محمد قاضی در دقیقه‌ی ۱۰۸ از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساند، به پیروزی برسند و در نهایت هم بعد از حذف استقلال از جام حذفی، با پیروزی مقابل تراکتورسازی در بازی پایانی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شوند. قهرمانی‌ای که اولین و آخرین افتخار نفت تهران در فوتبال ایران بود.

آمار بهتر استقلال در تقابل با دایی

علی دایی تا به حال ۱۹ بار در لیگ برتر با تیم‌های مختلف مقابل استقلال تهران قرار گرفته است. در تقابل‌های دایی با استقلال آمار استقلالی‌ها بهتر است. آبی‌پوشان پایتخت در تقابل با دایی در لیگ برتر ۶ برد بدست آورده‌اند، ۵ بار هم علی دایی از سد استقلال گذشته و ۸ تقابل استقلال با دایی به تساوی انجامیده است.

نگاهی به تقابل‌هایی دایی و استقلال

در این ۱۹ بازی استقلال ۱۷ گل به تیم‌های دایی زده است که به طور میانگین ۰،۸۹ گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های دایی هم ۱۶ گل به استقلال زده‌اند که به طور میانگین ۰،۸۴ گل زده در هر بازی می‌شود.

دایی در لیگ یا تیم های راه آهن، نفت تهران و صبا نتوانست استقلال را شکست دهد. استقلال تهران اگر بتواند از سد سایپا بگذرد با این تیم هم امتیاز می‌شود. شاگردان علی دایی در تیم سایپا هم اگر بتوانند در بازی روز جمعه میهمان خود را از پیش روی بردارند، خود را در جمع مدعیان لیگ برتر نگه می‌دارند و این شانس را هم دارند تا اختلاف امتیازی خود با صدر جدول رده بندی را هم کمتر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      بازی که سایپا و استقلال در مسیر قهرمانی بودن رو یادمه و اطمینان دارم که گل اول رو سید جلال حسینی روی ضربه سر به استقلال زد نه محسن خلیلی در ضمن گلی که استقلال در نیمه اول بازی زد کاملا تصادفی و روی اشتباه بچه گانه دروازه بان سایپا که اگه اشتباه نگم میثاق معمارزاده بود لطفا با تحقیقات بیشتری اخبار رو ارسال کنید

    • زارعی

      علی‌دایی‌همشبه‌برنده‌است

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      آره همیشه برنده اس . فقط تا عمر بازیگریش گل نده ب استقلال این اسطورتون. البته ادم خوبیه و من ک استقلالی ام قبولش دارم نون حلال خوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج