۷۸۶۱۱
۴۳ نظر
۵۰۰۶
۴۳ نظر
۵۰۰۶
پ

زنان مجرد دیگر استخدام نمی شوند؟

در هفته جاری قرار است طرحی در مجلس بررسی و تصویب شود که براساس دو ماده آن زنان مجرد به انتهای لیست استخدام ها می روند.

زنان مجرد دیگر استخدام نمی شوند؟
روزنامه هفت صبح: شمارش معکوس ۵۰ نماینده مجلس برای استخدام نشدن زنان مجرد.

- در هفته جاری قرار است طرحی در مجلس بررسی و تصویب شود که براساس دو ماده آن زنان مجرد به انتهای لیست استخدام ها می روند.

- نگرانی های مربوط به پیر شدن جمعیت ایران این روزها منجر به جدی شدن تصویب دو ماده انتقادبرانگیز شده است ...

- آیا این طرح ۵۰ ماده ای و ۵۰ امضایی به تصویب می رسد؟

این هفته برای زنان مجرد، هفته سرنوشت سازی است. قرار است طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و تصویب شود که دو ماده از آن دختران و زنان را برای گرفتن شغل به انتهای لیست می برد و مجردها هم از یافتن کار محروم می شوند. طرحی که به امضای ۵۰ نماینده رسیده و بنا به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با توجه به نظر موافق کمیسیون های مختلف مجلس در خصوص طرح تعالی خانواده و جمعیت، دیگر نیازی نیست به کمیسیون های دیگری برای بررسی ارسال شود.

این طرح مدتی مسکوت بود و این روزها با جریان یافتن دوباره آن، صدای اعتراض مخالفانش بیشتر از قبل به گوش می رسد. اعضای فراکسیون زنان و برخی کارشناسان معتقدند که طرح مذکور، اشتغال زنان را با مشکلات جدی روبرو می کند و مفاد آن در جهت تشدید و تقویت تبعیض علیه دختران و زنان است اما مفاد این دو ماده انتقادبرانگیز چه چیزهایی است؟

براساس ماده ۹، در کلیه بخش های دولتی و غیردولتی اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند است. به کارگیری یا استخدام افراد مجرد واجد شرایط در صورت عدم وجود متقاضیان متاهل واجد شرایط بلامانع است. همچنین در ماده ۱۰ آمده است: «پنج سال پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمین مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، ممنوع است. تنها در صورت نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط با تایید بالاترین مقام دستگاه، جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.»

کمیسیون فرهنگی مصر است

تا همین چند ماه پیش - یعنی مرداد ماه که اوج اعتراضات به این طرح بود - وقتی با برخی اعضای فراکسیون زنان مجلس صحبت می کردیم، می گفتند جای هیچ نگرانی نیست چون این بحث هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده است. مثلا شهر میرگلوبیات، نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس در این زمینه به مهر گفته بود که وقتی می گوییم تنها متاهل ها می توانند عضو هیات علمی شوند و برای مجردها چنین امتیازی ممنوع است. باید زنان مجردی را هم که امکان ازدواج ندارند در نظر بگیریم، باید متاهل ها در اولویت باشند نه اینکه منعی برای مجردها وجود داشته باشد؛ البته این موضوع هنوز در صحن نیامده و جای نگرانی چندانی وجود ندارد.

حالا اما حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی ۵۰ ماده از طرح تعالی خانواده و جمعیت در این کمیسیون خبر می دهد و می گوید که در هفته جاری بررسی این ۵۰ ماده به اتمام می رسد و برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال می شود. سالک در مورد شرط سنی که در این طرح برای استفاده جوانان از تسهیلات و سیاست های تشویقی گذاشته شده، می گوید؛ با توجه به اینکه گذاشتن شرط سنی برای مردان ۲۵ سال و برای زنان ۲۳ سال محدودیت هایی را برای آنان ایجاد می کرد بر همین اساس در این سنین تغییراتی ایجاد و اصلاح شد به طوری که سه سال از سن مرد و زن کاسته شده است. منتقدان این طرح اما می گویند چنین تصمیمی به عنوان طرحی برای خانه نشین کردن زنان شمرده می شود و احتمال بروز عواقبی مانند ازدواج های صوری، افسردگی و بروز آسیب های اجتماعی گوناگون، به حاشیه رانده شدن و مهاجرت افراد مجرد به زنان و دختران تحصیلکرده را به دنبال دارد.

در همین زمینه لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی و فراکسیون زنان مجلس گفته است؛ در شرایط که عرف نیست دختران بروند خواستگاری و مجبور به تجرد هستند، اگر امکان اشتغال را هم از آنها بگیریم دیگر چه چیزی برایشان باقی می ماند؟ به نظر ما هم چنین کاری با شایسته سالاری منافات دارد و نباید صرفا براساس جنسیت افراد امتیازاتی را برایشان قائل شد بلکه باید به توان و تخصص آنها اهمیت داد.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون زنان مجلس درباره این تبعیض نسبت به دختران اعتراضی داشته است، می گوید: «فراکسیونز نان وارد عمل نشد چون ما در کمیسیون فرهنگی نسبت به این مسئله واکنش نشان دادیم و خواستیم که با دقت بیشتری این مساتئل در نظر گرفته و بازبینی و اصلاح شود.»

او درباره مواد ۹ و ۱۰ این طرح نیز می گوید: «نظر طراحان این بوده که برای بالا بردن آمار ازدواج بهتر است فرصت های شغلی بیشتری در اختیار مردان قرار داده شودو به این ترتیب زمینه ازدواج فراهم شود. به عقیده آنها این کار به نفع زنان هم است و باعث می شود فرصت های ازدواج برای آنها هم بیشتر شود و آسیب کمتری ببینند. ضمن اینکه استدلال کرده اند می تواند انگیزه ای باشد که افراد متاهل شوند تا بتوانند به استخدام دربیایند.»

توران ولی مراد، دبیر ائتلاف اسلامی زنان نیز یکی از منتقدان این طرح است که در وبلاگ خود نوشته است: «کیست که نداند تحصیل و اشتغال و ازدواج و فرزندآوری همه انتخاب است که به خود فرد بستگی دارد. این حق طبیعی یک انسان است که خود انتخاب کند آنچه را که می خواهد و آنچه را که نمی خواهد. طرح مزبور برای دستیابی به هدف ازدیاد جمعیت فرصت و حق انتخاب شغل دختران و مجردین را محدود و محصور می کند. داشتن شغل حق مسلم هر فرد است. آیا کسی هست که اجازه تبعیض و اهانت به دختران به جرم دختر بودن را ندهد و از حق انسانی دختران و مجردها دفاع کند؟»

ولی مراد در ادامه می گوید: «مردم، مجلسیان و دولتیان را انتخاب نمی کنند تا برای خود قیم گرفته باشند. وظیفه مجلسیان و دولتیان خدمت رسانی، توسعه امکانات و ایجاد فرصت ها برای مردم است. فرق است بین قیم و خدمتگزار که قیم حق انتخاب را به خود می دهد و خدمتگزار در خدمت انتخاب های مردم است. هر امری با احترام به حفظ و تقویت حق انتخاب باشد مبتنی بر کرامت انسانی انسان هاست و هر آنچه حق انتخاب باشد مبتنی بر کرامت انسانی انسان هاست وهر آنچه حق انتخاب را محدود محصور می کند مبتنی بر خوار و خفیف کردن و تحقیر یک انسان است و اهانت آمیز.»

ولی مراد می گوید قانون اساسی سیاستگذاران، قانونگذاران و مجریان را به رفع تبعیض علیه زنان و زمینه سازی و ایجاد امکانات جهت رشد و تعالی و تقویت جایگاه انسانی آحاد ملت موظف کرده است؛ اما این طرح در جهت تشدید و تقویت تبعیض علیه دختران و زنان است.

طرح جمعیت از کجا آمد؟

سال گذشته برخی سیاست های جمعیتی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید اما این مصوبات به دلیل اینکه نیاز به قانونگذاری داشت به مجلس آمد و البته مدتی در کمیسیون فرهنگی مسکوت باقی ماند. ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل، محرومیت مجردها از عضویت در هیات علمی، تاکید بر رشد کیفی جمعیت بخشی و ... بخشی از پیشنهادات طرح ۵۰ ماده ای مجلس برای رشد جمعیت و تعالی خانواده بود.

یکی از سیاست های تشویقی در این طرح برای تشویق به ازدواج و فرزندآوری ماده ۹ است که براساس آن در کلیه بخش های دولتی و غیر دولتی اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند است. البته به کارگیری یا استخدام افراد مجرد واجد شرایط در صورت نبود وجود متقاضیان متاهل واجد شرایط بلامانع است. همینطور مشاغلی از قبیل پزشکی، پرستاری، معلمی که به لحاظ ویژگی تفکیک جنسیتی وجود بانوان را در اولویت قرار می دهند از شمول این ماده مستثنا هستند و در صورت نیاز به اشتغال بانوان، اولویت به ترتیب با زنان دارای فرزند و سپس با زنان متاهل فاقد فرزند است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راحله

      سلام
      من با اینکه متاهل و دارای فرزند هستم اما به نظرم با تصویب این طرح ایران صد گام به طرف قهقرا برخواد داشت. مگر ما هم جزو وهابیها و سلفیها هستیم که اینگونه رفتار کنیم؟آقایانی که این طرح را پیشنهد کرده اند یا ایرانی نیستند یا به کل ایرانی بودن را ترک کرده اند چرا که در ایران عزیز ما از دوره باستان زن ارج و احترام داشته و مسئولیتهای حساس را بر عهده می گرفته. من به شخصه برای مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی دچار تردید بودم که در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح تردید را به کل کنار میگذارم و جایی میروم که زن بودن ننگ نباشد.

    • unk

      man kamelan ba in tarh mokhalefam be jaye un vaze eghtesadi ro dorost konand motmaen bashid kasi az ezdevaj va bachedar shodan badesh nemiyad

    • بنده خدا

      نمایندگان همه مشکلاتو حل کردن آخریش هم انشااله حل میشه.مشکل ازدواج نیست جناب نماینده.مشکل بچه دار شدن است. مشکل اقتصاداست و پول است و حوصله. با این مشکلات اگه ازدواجی هم باشه چرا باید بچه دار شد.

    • سعید

      فکر میکنید این طرح جواب میده

    • زهراجون

      خیلی مسخره است !
      یعنی خیلی خیلی ....
      شاید یکی نخواد ازدواج کنه ! نباید استقلال مالی داشته باشه ؟شما تو همه مسائل خصوصی ملتتون باید دخالت داشته باشید؟!

    • یه دختر مجرد بدبخت

      چه طرح مسخره و مزخرفی واقعا اگه نماینده ها همچین طرحی رو تصویب کنن دیگه تاآخر عمرم هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم...مزخرف های بی فکر ازشون متنفرم

    • بدون نام

      اعضا کمسیون فرهنگی ظاهرا در جامعه ای به غیر از جامعه ما زندگی میکنن . بجای حل مشکلات اقتصادی میخوان شرایط جوری پیش ببرن که دختران مجرد بیشتر در معرض ضربه باشن .
      حالا به فرض من دختر بالای 30 که خواطر خواه ندارم بابام هم نتونسه مخارج و جهیزیم تامین کنه . برا رفع احتیاجات چکار کنم حداقل الان دلم خوشه کار دارم بیمه دارم نیاز نیست برا رفع مایحتاجم دست دازکنم

    • یک مادر

      بهتر است مجلس طرحی تصیب کند که در آن قید شود زنان برای برخوداری از حقوق اساسی خود حتماباید مادر شوند رسالت انسانی زن فقط به دنیا آوردن بچه است بچه ای که حضانتش هم به مادر نمی رسد مادری که برای مسجد رفتن باید اجازه پدر داشته باشد خوب است طرحی تصویب شود که مانند کشور دوست و برادر عربستان زنان برای هر کاری اجازه کتبی قیم را باید داشته باشند مضافا اینکه قید گرد تحصیلات برای زنان مفید نیست رانندگی زنان باعث ترافیک می شود جهت ازدیاد هر چه سریعتر جمعیت حداقل هر مرد تا 28 سالگی 2 همسر اختیار کند جهت رفاه مردان مهریه پرداخت نگردد حساب بانکی با نام زنان افتتاح نشود

      پاسخ ها

      • یه مادر دیگه

        مادر عزیز احتمالا این نظری که نوشتی جنبه مزاح و مسخره دارد . منم یک مادر هستم و یه بچه هم خدا بهمون داده با این وجود تو مخارج زندگی کم میاریم . اقتصاد کشور درست بشه ، اشتغالزایی رونق پیدا کنه دیگه همچین مصوبات تاسف باری پیشنهاد نمیشه .الان موندم به تو منفی بدم یا مثبت .

      • بنی

        گل گفتی به قرآن درود به شرفت

    • siin

      مواظب باشن یه وقت طرحی در مورد تخصص یا تجربه و صلاحیت بررسی نکنن ها... من موندم این افکار از کجا به ذهن اینا خطور میکنه..انگار دخترها مقصرن که مجرد میمونن...باید از این به بعد بیفتن دنبال شکار شوهر!
      باعث تاسفه!

    • mary

      بسیار تحقیر آمیز و مسخره است!!!!!!!!!!
      یه دفعه بگید دخترا برن بمیرن!

      پاسخ ها

      • دختر مجرد

        دقیقا" من هم میخواستم همین رو بگم رسما" باید بریم بمیریم

    • بدون نام

      گندشو درآوردن. خجالت هم خوب چیزیه.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بسلامتی داریم به دوران جاهلیت اعراب نزدیک میشیم.

    • حمیدرضا

      مسخره س
      ما هی از نبود آزادی در عربستان سعودی میگیم اونوقت مسئولان طرحهایی رو در مجلس بررسی میکنن که شبیه به قوانین کشور متحجر عربستانه
      اولا به جای این طرحهای احمقانه مشکلات اقتصادی رو حل کنید آقایان به ظاهر مسئول ،دوما مگه شما افراد عادی رو هم در دستگاههای دولتی استخدام میکنید ؟
      خودم به شخصه در آزمون استخدامی وزارت نیرو شرکت کردم با گوشهای خودم از مراقب جلسه ی آزمون شنیدم خطاب به ما گفت : " حسابی سر کارید " من کنجکاو شدم گفتم چطور ؟ اونم در کمال صداقت گفت این آزمون ها فرمالیته هست و برای کسب درآمد سازمان ها برگزار میشه وگرنه هیچ گونه استخدامی در کار نیست در بیشتر آزمون های استخدامی

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        مجله واقعا واست متاسفم که قسمت اصلی حرفم رو سانسور کردی

    • بهار

      من میخوام به اونی که این ایده به ذهنش رسیده فحش بدم، ابله، نادان، پست، دون الشان، جیگر و... هر چی بگم کمه، یعنی ازتون متنفرم... اگه این قانون تصویب بشه حتما از ایران میرم!

      پاسخ ها

      • رضا

        خب برو.ا نه نرو کم میشیم

    • فریبا

      بعضی وقتها از بعضی حرفها اونقدر عصبانی می شوم که نمی دونم باید چیکار بکنم کاش قبل از اینکه یه چیزی بگید در موردش خوب فکر کنید که مورد مسخره واقع نشید تمام مشکلات کشور ما حل شده فقط مونده همین موضوع واقعا متاسفم

    • رضا

      جاي بسي تاسف است در جائي كه روز به روز امار طلاق در جامعه بيشتر و بيشتر مي شود ، چنين تصميم مسخره اي را مي گيرند ، دختري كه با نجابت مي خواهد كار كند تا حتي بار خانواده اش را به دوش بكشد بايد چكار كند ، رسماً اقايان دختران مجرد را براي امرا معاش به روسپي گري وا مي دارند.

    • بدون نام

      هر دم از اين باغ بري ميرسد
      تازه تر از تازه تري ميرسد
      اصلاً كو كار ؟تازه در اين جامعه دخترها موفق تر هستند تا پسرها ، حال يه دختري دلش نمي خواهد ازدواج كند يا اصلاً برايش پيش نيامده حالا بايد بره چكار كنه؟اين اقايان خودشان دختر ندارند اگر هم دارند ازدواج هاي سياسي باعث ميشه كه دخترشون رو دستشون نمونه بعدش هم جيب اين اقايان اونقدر عميق كه دخترانشان در صورت تجرد هم نيازي به كار كردن ندارند البته اگر در ايران ماندگار شوند.

    • لیلا

      با سلام
      من با نظر اونهایی که میگن وضع اقتصادی رو درست کنید موافقم. گناه دختر مجردی که نه پدر داره و نه مادر و خودش باید جهازشو تهیه کنه چیه؟! باید بره تو یه شرکت خصوصی با هزار تا گرگ در کمین استخدام بشه؟!! اونهم با حقوق 200 هزار تومن؟!!!
      گناه دختر مجردی که شرایط ازدواج نداره چیه؟!! باید بره.....
      بجای این کارها شرایط اقتصادی رو درست کنید و بیکاری رو رفع

    • مدافع حقوق مردان

      وقتی کار و موقعیت شغلی کمه، باید هم همچین کارهایی کرد. من همین الان تو سازمان خودمون دارم میبینم که زنای مجرد هستن که فقط برای تفریح و اینکه حوصله اشون سر نره میان سر کار، و هر هفته یه لباس جدید، یه کفش جدید و کل پولشونو حیف و میل میکنن . حتی خانومهای متاهل هم وقتی باهاشون صحبت میکنی میگن این پول مال منه، خرج خونه رو مرد باید بده. پس جوگیر نشین و عاقلانه نظر بدین

      پاسخ ها

      • e

        بله کاملا با نظر شما موافقم..من با اینکه زن هستم این پیشنهاد را قبول دارم و به نظرم کاری عادلانه است..چون در اصل این مرد هست که باید بیرون از خونه کار کنه و خرج زندگی رو بده ...خیلی از مردان هستند که به خاطر بی کاری نمی توانند ازدواج کنند درست نیست این همه مرد بی کار داشته باشیم اونوقت خانم ها جای اونها رو اشغال کنند . این کاملا بی انصافیه...اولویت باید با مردان "(چه مجرد و چه متاهل ) باشه و سپس با خانم های متاهل( چون اکثر دخترهای مجرد سر و گوششون می جنبه!!!).پس بهتره اینقدر جبهه نگیرید و عادلانه قضاوت کنید...یاد گرفتید به همه چیز اعتراض کنید.کمی منطقی باشید بد نیست !!!

      • یک مرد د د

        واقعا براتون متاسفم با این طرز فکرتون.
        احتمالا نماینده هایی که به این فکر افتدن از جنس شماها بودن.
        به جای این طرز فکر 1400 سال پیشتون بهتره اصولی فکر کنید.
        نماینده ها و شماها بهتره به فکر اشتغال و فراهم کردن زمینه کار برای جوانان باشید.
        نماینده ها بهتره جلوی اختلاس و .... بگیرن که جوانان مجبور به پس دادن کارهای مسئولان بی فکر نباشند.
        پس نظرتون رو برای خودتون نگه دارید.

      • مدافع حقوق مردان

        قابل توجه مرددد عزیز که هنوز اسمتم نمیتونی تایپ کنی، اولا این که اول برو یاد بگیر اسمتو تایپ کنی بعد بیا نظر بده. ثانیا شما جزو همون افرادی هستی که فقط نوک دماغتو میبینی و سریع جو میگیردت و نظر بیخود میدی. اگه یه نگاه به آمار بیکاری خانوما و آقایون بندازی حرف زدنت هم اصلاح میشه. پس معلومه که شما مال 1400 سال پیش هستی.

      • ناشناس س س

        مدافع حقوق مردان شما هم بهتره به مثبت و منفی هاتون یه نگاه بندازید که همه رو مثل هم میبینید.
        واقعا برای طرز فکرت متاسفم

    • بدون نام

      دست نماینده های نماهای ملت درد نکنه!!!!!!!!!!خیلی فکر کردن تا این طرح قشنگو دادن واقعا!!!!!!!!!!!زن بودن اینجا یعنی خوردن شراب، زن بودن اینجا یعنی تجاوز به عنف، زن بودن یعنی همه گناهایی که یه آدم می تونه بکنه،زن یعنی گناه

    • پرند

      واقعا تاسف باره!!! کسانی که دم از پیروی از اسلام و سیره نبوی می زنند، یه همچین طرح هایی ارائه میدهند!
      باید به آقایون یادآوری کنم که پیغمبر ما همان مردیست که از یک بانوی عطار خواست که در یکی از جنگهایش به عنوان پرستار برای مراقبت از بیماران در خدمت مسلمین باشد.
      ولی امروز بعد از 1400 سال، هنوز مردها بر اساس تحجر ذاتی خود، سعی دارند که زنان را در پستوی خانه ها حبس کرده و خود حکمرانی کنند.
      مخصوصا زنان تحصیلکرده و مجرد را که طبق آمار به علت فراغت از بار زندگی مشترک و دردسرهای معمول آقایان، پیشرفت بیشتر و راندمان کاری بالاتری دارند.
      فراموش نکنید که شما به عنوان وکلای ملت باید در دیار باقی برای همه خیانتهایی که بر اساس جهل خود به ملت کرده اید، پاسخ دهید.

      پاسخ ها

      • ناشناس س س

        پرند جان بهتره جای دوری نرید و به فرهنگ 2500 ساله خودمون اشاره کنید که خیلی پیشتر از اینا بوده.
        زمانی که کورش قانون مرخصی زایمان رو تصویب کرد که الان تو کل جهان داره استفاده میشه و یه افتخار بزرگیه برای ما ایرانی ها.

    • دختر متاهل

      به نظر من که خیلی خوبه من کاملا موافقم ...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خرت از پل رد شده معلومه باید همچین حرفی بزنی

    • دختر

      مسخره اس.ههه مشکلات حل شده فقط این مساله مونده. شرایط ازدواج رو فراهم کنید چشم ازدواج میکنیم. تو این اوضاع کدوم پسری حاضره زن بگیره. همه دخترای مجرد که خودشون دوست ندارن مجرد بمونن شما بگین چیکار کنیم. بریم خواستگاری پسرا خوبه؟

    • ایرانی

      واقعا مسخرست

    • زهرا خانوم

      این مسوولایی که همچین طرحی میدن ونگران مجردموندن دخترا هستن. به این هم فکرکنن که خیلی از دخترهای مجرد،تو همین محیط کار،کلی خواستگارخوب پیدا میکنن ومیتونن یه ازدواج خوب داشته باشن.فکرمیکنن باخونه نشین کردنشون کاری از پیش میبرن؟واقعا که...

    • کاربر

      تو این اوضاع کدوم پسری حاضره زن بگیره , دستاشون همه رو +بره برای اعلام آمادگی و خوشحالیه دولتمردان

    • محمد

      سلام . باسمه تعالی از کارا نه خوشحال بشید نه ناراحت وقتی نماینده بیکار باشه باید یک طرحی برای رفع بیکاری بتراشد . سی سال است قانون تصویب می کنند کی اجراکرده دوتا بچه مدرسه بودند یکی شان گفت پدر تو چه کاره است گفت نماینده وقانون گزار دیگری گفت پدر من پاسبان است پنج ریال می گیرد وقانون بابای توراندیده باطل می کند . این روش در زمان طاعوت بود نه حالایاعلی مدد.

    • آگرین

      من یک دختر مجرد ایرانی هستم 27 سال دارم .دکترای ادبیات و 5 ساله شاغل هستم. وقتی این مطلب رو خوندم به حال دو خواهر دیگه ام که هردو فوق لیسانس حسابداری دارند و...مجرد و بیکارند غصه خوردم و دلم سوخت ... من خودم با وجود زیبایی و شغل و مدرک تحصیلی بالا هنوز فرصت ازدواج برام پیش نیومده و حالا چطور انتظار میره برای دو تا خواهر بیکارم این اتفاق بیفته.... بی نهایت متاسفم برای افرادی که چنین طرحی رو ارائه دادند... به نظر من بهتره برند بمیرند ...چون اگر این طرح تصویب شه .بلافاصله از ایران به یه کشور اروپایی مهاجرت خواهیم کرد که لااقل به همون اندازه که برای یک مرد ارزش قائلند برای زن هم همینطور و ارزش رو در انسانیت میبینند نه در جنسیت و حقوق برابر و یکسان است.خدا به راه راست شما رو هدایت کنه و نابود بشه مجلسی که این طرحهای چرندی که لایق دخترای خودشون هست رو میدند.

    • زری

      ایشالله اونهایی که این طرح را دادند بروند بمیرند. نمی دانم اینها چطور رفتند شدند نماینده ما. واقعا احمقند
      تغصیر ما دختر ها است که هر چه حقوق ما را ضایع می کنند صدامون در نمی آیید. اینها می خواهند بگویند دخترهای مجرد باید بشاند زن فاسد و اینطوری امرار معاش کنند .
      من امسال می خواستم امتحان دکترا بدهم ولی تا من دکترام را تمام کنم دیگه نمی توانم استخدام شوم برای رفتن به خارج شک داشتم الان دیگه شکم یرطرف شد ایران کم کم داره بسمت بربریت می رود

    • سمیرا

      الهی بمیرن با این طرحشون.لیسانسمون گرفیتم کار پیدانشد فوق گرفتیم که پیدا شه یه کاری. حالا اینو ا زکجاشون دراوردن بی منطقا.باید مجردا رو به استخدام دربیارن. متاهلا بشینن خونشون بچه داری شون کنن و جمعیتو زیاد کنن

    • میترا

      دخترها اصلا ناراحت نباشید با این کار به ما خانمها لطف کردند
      چون این کار نقض حقوق بشر شمرده می شود ما دخترهای ایرانی می توانیم با همین بهانه که حق کار کردن و داشتن شغل را از ما گرفتند براحتی به یکی از کشورهای اروپایی و یا کانادا و امریکا برویم آنوقت آقایان می مانند و خودشان هم بروند بچه بیاورند تا جمعیت زیاد شود
      واقعا طرح خوبی بود از حماقت اونهایی که این طرح را دادند ممنونم

    • سیما

      واقعآشرافت ندارن که این حرفو می زنن مردا هم زن شاغل می گیرن پس من که انقدر زحمت کشیدم از کجابیارم زندگی کنم وقتی کسی بهم کار نمیده و باهام ازدواج نمیکنه خداازتون نگذره که زندگیمون رو تباه کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج