۷۸۶۲۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

زلزله نهاوند را لرزاند

فرماندار شهرستان نهاوند درباره وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتری در نهاوند گفت: پس از این اتفاق تیم های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار شهرستان نهاوند درباره وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتری در نهاوند گفت: پس از این اتفاق تیم های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

‌مراد ناصری ‌افزود: این زمین لرزه در ساعت ۱۸ و ۴۴ دقیقه و با بزرگی ۴.۱ ریشتر روز ۵ شنبه نهاوند را لرزاند که بر اساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون تلفات جانی از زمین لرزه گزارش نشده است، عنوان کرد: پس از بررسی ها تکمیلی در صورت بروز هرگونه خسارت اطلاع‌رسانی لازم انجام می شود و در مورد بافت فرسوده شهری و برخی نقاط روستایی باید بگویم هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده به دستمان نرسیده است.

وی ضمن اعلام آماده باش کامل ستاد بحران در نهاوند بیان کرد: از همان لحظات اولیه تمامی اعضای ستاد بحران در فرمانداری حضور داشته و تشکیل جلسه داده وگزارشات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه این زمین لرزه خانه های روستایی اطراف نهاوند را لرزاند و تا کنون هیچ خسارت جانی نداشته است، گفت: در بعضی از نقاط روستایی وشهری هم اگر خسارت مالی داشته باشیم اطلاع رسانی خواهد شد.

درخواست فرماندار نهاوند از مردم‌

‌شب گذشته فرماندار شهرستان نهاوند از مردم خواست آرامش خود را حفظ کرده و با توجه به شرایط مطلوب آب و هوا‌ هوشیار باشند و ساعاتی از شب را در بیرون از منزل سپری کنند.

به گزارش ایسنا،‌مراد ناصری در جلسه ستاد بحران در فرمانداری نهاوند، با اعلام نشست اضطراری و تشکیل تیم مدیریت بحران، اظهار کرد: خوشبختانه زمین لرزه نهاوند خسارت جانی نداشته و در مورد بافت فرسوده شهری و برخی نقاط روستایی هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده اعلام نشده است.

وی با تاکید بر آماده باش کامل ستاد بحران در نهاوند گفت: از همان لحظات اولیه تمامی اعضای ستاد بحران در فرمانداری حضور داشته و تشکیل جلسه داده و در صورت بروز خسارات مالی منعکس خواهد شد.

فرماندار شهرستان نهاوند اعلام کرد: نهاوند در آماده باش کامل است و تمام دستگاه های خدمات رسان با تمام امکانات بسیج شده اند.

وی د ر زمان مخابره این خبر گفت: تا کنون خسارتی از زلزله ‌گزارش نشده است‌.

جانمایی ۴ منطقه اردوگاهی برای اسکان اضطراری در نهاوند

فرماندار شهرستان نهاوند هم چنین با بیان اینکه شهرستان نهاوند در آرامش کامل است، گفت: گزارشی از ایجاد خسارت دریافت نشده است.

به گزارش ایسنا، ‌ناصری افزود: خوشبختانه بنا بر گزارشات جمع آوری شده از تیم های ارزیاب و همچنین دهیاران سطح شهرستان در مناطق شهری و روستایی هیچ گونه خسارت جانی وارد نشده است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت بحران در مواقع بروز بلایایی طبیعی، عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل در راستای مدیریت حوادث خودجوش بودن مدیران و اعضای ستاد بحران است.

وی بیان کرد: زلزله ۴.۱ ریشتری شب گذشته که روی گسل اصلی نهاوند که از بروجرد تا کنگاور است به مدت ۳ ثانیه طول کشید، تلنگری برای ستاد بحران است، بنابراین باید مصوب شود تا جلسات این ستاد در ماه هفته ای دو مرتبه در ساعات غیر اداری و دور از انتظار برگزار شود.

ناصری با بیان اینکه مسئولان و خبرنگاران در آرام کردن مردم باید نقش و وظیفه خود را ایفا کنند، گفت: بنا به گزارش های پلیس ترافیک قابل توجهی در شهرستان وجود ندارد که این نشان از مدیریت بحران شهروندان دارد. ‌

وی با اشاره به جانمایی ۴ منطقه اردوگاهی برای اسکان اضطراری در مواقع بحران، گفت: در ۴ بخش مرکزی، خزل، فیروزان و زرین دشت و همچنین منطقه شهری نیز محلی برای استقرار چادر از قبل مهیا شده است.

فرماندار نهاوند افزود: بنا به گزارش هلال احمر نیز انبار اقلام ضروری شهرستان پر است و هیچ گونه مشکلی در بحث تامین وجود ندارد، همچنان که شهرستان ها و استان های معین شهرستان نهاوند نیز در این زمینه آماده هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن نیز خسارتی وارد نشده است.

ناصری با اشاره به اینکه مدیران بحران امشب در آماده باش کامل باشند، گفت: وظیفه ما ایجاد آرامش و همچنین خدمت رسانی به مردم است، بنابراین مسئولان باید قبل از وقوع حوادث به دنبال رفع کمبود ها و نواقص باشند.

گفتنی است؛ نهاوند با همجواری ۴ گسل زلزله از نقاط زلزله خیز کشور و با سابقه در این مورد است و دارای ۱۷۲ هکتاربافت فرسوده بوده که عمده این بافت در مرکز شهر و مناطق روستایی است.

زلزله اول در ساعت ۱۸:۳ پنج شنبه ۲۶ مهر با قدرت ۲.۲ ریشتر نهاوند را لرزاند و زلزله دوم با قدرت ۴.۱ در ساعت ۱۸:۴۴ نهاوند را لرزاند که مرکز آن در ۵ کیلومتری نهاوند بین روستای عشوند و بانسره بوده است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج