۷۸۶۴۱۳
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

صادقی: فراکسیون امید تاکنون چه کرده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به دولتمردان می‌گویم چرا مردم را در خواب نگاه می‌دارید؟ باید هشدار دهیم که روزهای سختی را پیش‌رو داریم. در ماه‌های پیش‌رو با کسری بودجه کم سابقه مواجه هستیم و باید ببینیم نظام چگونه با این شرایط مواجه می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به دولتمردان می‌گویم چرا مردم را در خواب نگاه می‌دارید؟ باید هشدار دهیم که روزهای سختی را پیش‌رو داریم. در ماه‌های پیش‌رو با کسری بودجه کم سابقه مواجه هستیم و باید ببینیم نظام چگونه با این شرایط مواجه می‌شود.

محمود صادقی صبح امروز طی سخنانی در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران با یادآوری برخی اخبار حوادث اجتماعی در ماه‌های گذشته اظهار کرد: اینها اخباری است که برای ما عادی شده است. واقعا مسئله روز ما چیست؟ آیا مسئله ما این است که سهمیه این حزب و آن شخص در شورای عالی چقدر است؟

چرا از مسائل جامعه غافل شدیم؟ ما چقدر به دردهای مردم توجه داشتیم؟ فراکسیون امید چه می‌کند؟ ما دیگر به این مسائل فکر هم نمی‌کنیم. سوسیال دموکراسی چیست؟ عدالت اجتماعی در کجای معادلات ما قرار گرفته است؟

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلس مسائل اجتماعی را تهیه کرده که تکان‌ دهنده است. اصلاح‌طلبان نیاز مبرم در بازنگری راهبردها دارند. ما از دردهای بدنه جامعه روزبه‌روز بی‌اطلاع تر شدیم. متاسفانه شکل‌گیری نظام طبقاتی ما را از مسائل روز غافل کرده است.

صادقی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی گفت: به نظر می‌آید با اجبار شرایط و غفلت در سیاست‌ها، گرفتار معضلات عمیقی شدیم. خبری دیروز از قول آقای مصباحی‌مقدم منتشر شده بود که گفته بودند ایران عضو هفت کشور قدرتمند است. ما افق ١٤٠٤ را دیدیم که الان می خواهیم ١٤٤٠ را محقق کنیم؟

وی افزود : باید در اصلاح‌طلبی این کارشناسی انجام شود تا در مجلس این مباحث را دنبال کنیم. ما به مردم قول دادیم و با رای آنان وارد مجلس شدیم. ما غافل هستیم که شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» شعاری واقعی است و در جامعه وجود دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: جوانی که کار ندارد، برای پیدا کردن شغل پایین که حتی کارگری شهرداری باشد هم دست به دامن می‌شود، در چنین شرایطی به نظر باید بازنگری اساسی داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه نتوانستیم کنش فعالی در فضای بین‌الملل داشته باشیم که دچار این وضعیت شدیم، اظهار کرد: به دولتمردان می‌گویم چرا مردم را در خواب نگه می‌دارید؟ باید هشدار دهیم که روزهای سختی را پیش‌رو داریم. در ماه‌های پیش‌رو با کسری بودجه کم سابقه مواجه هستیم و باید ببینیم نظام چگونه با این شرایط مواجه می‌شود. آیا همه بار به دوش مردم است یا دولت هم به مردم کمک می‌کند؟

وی به تلاش ایران برای پیوستن به FATF اشاره کرد و گفت: درخصوص FATF باید بگویم، روزنامه کیهان مثل زمان توافق برجام در حال شیطنت رسانه‌ای است تا بگوید که اصلاح‌طلبان با پیوستن به استانداردهای جهانی گفته‌اند که مشکلات حل می‌شود. در حالی که ما گفتیم جزئی از مشکلات می‌تواند حل شود اما آنان این موضوع را عامدانه تبلیغ می‌کنند، پس در دام کیهان نیفتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به رییس مجلس در سفر به مسکو گفتند اگر استانداردها در کشورتان اجرا نشود، نمی‌توانیم با شما تجارت کنیم. قبل از تصویب CFT دو ساعت مقامات سیاسی و امنیتی در این خصوص توضیح دادند و بعد عده‌ای دوباره در مجلس تبلیغات کردند.کنوانسیون مریدا در مجلس قبل تصویب شد و صدایی هم از آن درنیامد که به مراتب موارد گسترده‌تری را دربرمی‌گرفت. اما حالا فشار آورده‌اند که اگر تصمیمی گرفته می‌شود، هزینه‌هایش به دوش یک گروه باشد.

صادقی در پایان گفت: ما نیاز به همبستگی اجتماعی داریم و باید همه به میدان بیایند. جبهه ملی هم باید بتواند کنگره برگزار کند. باید به بلوغ برسیم و مسائل را حل کنیم. ایستا و راکد نمی‌توان به مسائل نگاه کرد. نباید ابزاری هم به این مسائل نگاه کنیم. امیدواریم عمق استراتژی خودمان را به جای سواحل مدیترانه در جامعه خودمان جست وجو کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راه حل کشوردموکراتیک است ولاغیر

    • بی نام

      کی این دوره مجلس تموم میشه دیگه اینو نبینیم

    • ایرانــــــــدوست

      جناب آقای صادقی نماینده پارلمانی ایران عزیز :سلام
      لطف بفرمایید ڪه خرما خورده نمیتونه منع خرما ڪند
      شماخودتان ڪه در لیست امید وبا رای مردم تهران بالا رفتید برای مردم چه ڪردید غیر از اینترنت بازی وتوییتر بازی
      ڪاش اینقدر ڪه در نت بودید به فڪر مردم هم بدودید
      ڪاش مردم هم برای شما اهمیت داشتند وبه رای مردم احترام میڱذاشتید نه فقط حرف وحرف وحرف

    • مجتهد

      هیچ

    • جرج سروس

      نکنه تو هم میل ریاست جمهوری به سرت زده

    • بدون نام

      بادقت نظرچندین ساله میتوان گفت نمایندگانی که نگران وضع نظام کشور ومردمند واستقلال رای دارند به تعداد انگشتان دست نیستند اما از اینکه مردم پس از 13 آبان چگونه در فشارومنگنه قرار میگیرند و عدم اگاه کردن ملت ازطرف نظام دولت به کجامی انجامد باید گفت طبق معمول" سر خم می سلامت شکند اگر سبویی "

    • بدون نام

      اونهایی که عمق استراتژیک رو به مدیترانه رسوندن کارشون رو درست انجام میدن و دادن،اما اونهایی که با گول زدن مردم رای آوردن هیچ کاری بلد نیستن.

    • 1234

      اول از خودت بپرس چیکار کردی مگه شما کاری جز گیر دادن به توالت حرم مطهر رضوی داری یا توییت گذاشتن تو وقت اداری مجلس

    • مجتهد

      واقعا هیچ .....

    • بدون نام

      حرف های صادقی منطقی است ولی در اجرا ما هزاران مشکل داریم که بعید است لابی ها بگزارند اصلاحی انجام شود

    • سهیل

      چی شد چی شد این آقای صادقی بود این حرفها رازد الحمدالله خودش یواش یواش به هوش می آید امیدوارم سیاست بازی وجناح بازی را کنار گذاشته ودغدغه مردم ورهبری را دنبال کند رویکد جدید این نماینده را به فال نیک می گیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج