جاباما
۷۸۶۵۰۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فریادی که این بار باید در گلو می‌ماند

وقتی محمدحسین زاهدی فر سوت بلندی کشید و با دست نقطه پنالتی را نشان داد، کارگردان تلویزیونی به سرعت چهره دایی را به تصویر کشید، سرمربی همیشه معترض سایپا که طبق معمول علیه تصمیم داور بود.

ورزش سه: وقتی محمدحسین زاهدی فر سوت بلندی کشید و با دست نقطه پنالتی را نشان داد، کارگردان تلویزیونی به سرعت چهره دایی را به تصویر کشید، سرمربی همیشه معترض سایپا که طبق معمول علیه تصمیم داور بود.

علی دایی بازی امروز مقابل استقلال را با خوش و بش گرم با مهدی رحمتی و بیژن طاهری آغاز کرد. او درست مثل سال گذشته که علی منصوریان را در ورزشگاه تختی برده بود، با اعتماد به نفس به سمت نیمکت رفت و با سوت آغاز بازی ذکری زیر لب گفت. این امیدواری بعد از گل دیدنی و از روی حرکت انفرادی علی دشتی در نیمکت این تیم نیز افزایش یافت.

استقلال اما در روزی که وینفرد شفر را به دلیل محرومیت روی نیمکت نداشت با خونسردی و در ادامه با در اختیار گرفتن مالکیت زمین و توپ جریان بازی را به سود خود تغییر داد و حملات پردامنه‌ای را روی دروازه گلر جوان نارنجی پوشان شکل داد و در نهایت به نتیجه دست یافت.

*اولین اشتباه علی دایی در تحقق این شکست اما شاید جایی بود که در انتخاب زمین میزبانی تصمیم درستی را اتخاذ نکرد. علیرغم اینکه سایپای علی دایی را تیمی متکی بر قدرت فیزیکی و توپ‌های بلند می‌دانند اما حضور بازیکنان جوان و تکنیکی در جمع نارنجی‌پوشان باعث می‌شود تا آنها روی زمین نیز نمایش موفقی از حیث فردی برای شکل‌گیری موقعیت شکل دهند.

عبدالله ناصری، آرش رضاوند، مهدی ترابی، علی دشتی و دیگر ستاره‌های جوان و تکنیکی سایپا شاید اگر در استادیوم آزادی برابر استقلال قرار می‌گرفتند با سود بردن از این توانایی خود شرایط سخت‌تری‌را برای آبی‌پوشان رقم می‌زدند. چمن نامناسب استادیوم تختی در دقایق ابتدایی با توجه به انرژی بازیکنان سد سختی برای آنها نبود اما رفته رفته باعث شد تا آنها با از دست دادن انرژی توانایی سابق را برای این نمایش از دست بدهند.

علی دایی در فصل گذشته و برابر استقلال در استادیوم آزادی بهترین سود را از این مساله برده بود و عملکرد تیمی تیمش فراتر از نمایش امروز مقابل شاگردان وینفرد شفر در تختی بود.

فریادی که این بار باید در گلو می‌ماند

*نکته بعدی در این شکست شاید به اعتراضات سریالی علی دایی بازگردد؛ مردی که همواره داور را علیه تیم خود می‌بیند و این رویه چند فصل اخیر او بوده است. اعتراضات دامنه دار به عملکرد داوری جزیی جدایی ناپذیر در کنار دستورات تاکتیکی‌اش از محوطه فنی بوده است.

سرمربی سایپا که دوران مربیگری را از این تیم و در فصل ششم با قهرمانی استارت زده بود، در بازگشت به جمع نارنجی‌پوشان همچنان همان ژن اعتراضی خود نسبت به تصمیمات را به همراه دارد. اتفاقی که شاید در بازی امروز برخلاف نیمکت مخالف که با غیبت وینفرد شفر روز آرامی را پشت سر می‌گذاشت باعث استرس در بین شاگردانش نیز شده بود.

مهمترین بخش اعتراضی او مربوط به صحنه پنالتی علیه تیمش بود؛ جایی که به گواه سعید مظفری زاده، کارشناس داوری نیز زاهدی فر تصمیم درستی اتخاذ کرده بود و خطای ساموئل سارفو کاملا روی صیادمنش صحیح بود. با این حال علی دایی ثانیه‌هایی زیاد نسبت به اعلام این خطا معترض بود و با حضور در کنار داور چهارم و ناظر بازی مدعی بود این تصمیم به اشتباه علیه تیمش اعلام شده است.

سرمربی سایپا در پایان بازی البته با حضور در نشست خبری در واکنش به دلیل اعتراضش به این صحنه مدعی شده بود از اینکه داور بازی با ادله عجیب به دنبال القای درستی تصمیمش بود گفته بود که زاهدی فر به داور چهارم اعلام کرده در این صحنه خطای هند سارفو را پنالتی اعلام کرده اما در پایان بازی مدعی شده این بازیکن با تکل خود صیادمنش را متوقف کرده و به این جهت پنالتی اعلام کرده است.

با این حال بخش بعدی اعتراض علی دایی نسبت به عملکرد داور بوشهری به عدم اخراج طارق همام مربوط بود. سرمربی سایپا معتقد بود هافبک عراقی باید از سوی زاهدی فر با اخراج مواجه می‌شد اما نگاهی دوباره به این بازی نشان می‌دهد که هافبک عراقی علیرغم تعدد خطاها اما در شدت این عمل شرایطی برای داور شکل نداد که با اخراج مواجه شود.

فریادی که این بار باید در گلو می‌ماند

*علی دایی اما در تعویض‌های تیمش نیز می‌توانست تصمیم بهتری اتخاذ کند. سرمربی سایپا که خود در نشست خبری معترف بود هم او و هم داور بازی باید با مشاهده دوباره بازی به اشتباهات خود در این شکست پی ببرند، شاید بعد از مشاهده مجدد تلاش شاگردانش در این جدال به این نکته برسد که شاید با تعویض مهدی ترابی به عنوان چهره اصلی تیمش که باعث نگرانی در اردوی رقیب می‌شود تصمیم درستی اتخاذ نکرده باشد.

حتی خروج علی دشتی که با گل دیدنی خود سایپا را پیش انداخته بود و از انگیزه زیادی برای گشودن دروازه سیدحسین حسینی برخودار بود می‌توانست با تصمیم دیگری همراه باشد.

مهدی ترابی به عنوان ستاره نارنجی پوشان که روند صعودی را طی مدت اخیر دنبال کرده، با حفظ توپ و شکل دادن موقعیت برای هم‌تیمی‌هایش نقش پررنگی در جمع سایپا داشت اما در ۲۰ دقیقه پایانی از زمین خارج شد تا حریف با تعداد نفرات بیشتری در زمین نارنجی پوشان حاضر شود.

البته شاید حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی و نمایش ۴۵ دقیقه‌ای او برابر بولیوی نیز به دلیل خستگی در این تصمیم علی دایی برای تعویض او دخیل بوده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      خرفته . زور گو و ننر ولوسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج