۷۸۷۳۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مرور کارنامه پرسپولیس بدون مدافعان کلیدی

پرسپولیس در دو فصل اخیر به ۱۲ ترکیب دفاعی مختلف بازی داده که همه آن‌ها به جز یک ترکیب، سابقه کلین‌شیت دارند. اتفاقی که برانکو را امیدوار می‌کند از السد هم گل نخورند و به فینال آسیا برسند.

وبسایت نود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برانکو در رویارویی با السد، انتخاب چهار بازیکن دفاعی تیمش است. با مصدومیت حسین ماهینی و جدایی صادق محرمی، دست او برای انتخاب مدافعان حسابی خالی شده است. حالا برانکو برای بازی برگشت دو راه پیش روی دارد.

یا اینکه مثل بازی رفت ریسک کند و سیامک نعمتی را در دفاع راست بازی دهد، یا اینکه شجاع را از دروازه خودی دور کند و به سمت راست ببرد تا با حضور انصاری در قلب دفاع، شایان مصلح جای او را در سمت چپ پر کند. از آن‌جایی این انتخاب‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که پرسپولیس در صورت گل نخوردن در این مسابقه، به فینال آسیا می‌رسد و پروفسور باید بهترین راه را پیدا کند.

البته برانکو در این سال‌ها انقدر به خط دفاع پرسپولیس نظم داده که تغییر بازیکن‌ هم تاثیر زیادی در روند تیمش ندارد. به عنوان نمونه سیدجلال در فصل گذشته تا قبل از دربی که در هفته دهم برگزار شد، فقط در یک مسابقه حضور داشت، ولی دروازه پرسپولیس همچنان تهدید نمی‌شد. پرسپولیس با برانکو اصول دفاع کردن را یاد گرفته و با جابجایی بازیکن‌ها، باز هم به راحتی گل نمی‌خورد.

کاری که کی‌روش هم در تیم ملی انجام داده و خط دفاع ایران در این هفت سال حتی بعد از تغییر نسل، باز هم نظم‌اش را از دست نداده است. ساختار نظام‌مند دفاعی پرسپولیس در ۵۲ مسابقه‌ای که از ابتدای فصل قبل تاحالا انجام داده، ۳۳ کلین‌شیت ثبت کرده است و فقط ۲۷ گل خورده است. آن هم در حالی که به ۱۲ ترکیب مختلف دفاعی بازی داده است.

ترکیب‌های دفاعی پرسپولیس در دو فصل اخیر

مرور کارنامه پرسپولیس بدون مدافعان کلیدی

پرتکرار‌ترین ترکیب دفاعی این دو فصل پرسپولیس، ماهینی، حسینی، خلیل‌زاده و انصاری تشکیل دادند. چهار بازیکنی که کنار هم در دو سوم از بازی‌های پرسپولیس کلین‌شیت ثبت کردند.

زمانی که در این ترکیب محرمی جایگزین ماهینی می‌شد باز هم شرایط برای پرسپولیس خوب بود و در نیمی از ده مسابقه‌اش گلی نخورد. همچنین شش ترکیب دفاعی مختلف دیگر هم برای پرسپولیس بازی کردند که آن شش ترکیب هم اصلا گل نخوردند.

در جدول بالا مشخص است که فقط ترکیب محرمی، ربیع‌خواه، خلیل‌زاده و ماهینی در دفاع پرسپولیس سابقه کلین‌شیت ندارند که حالا سه تا از این چهار بازیکن در بازی با السد حضور ندارند و خیال برانکو جمع است که باز هم می‌تواند رنگ کلین‌شیت ببیند. اتفاقی که اگر رخ دهد، پرسپولیس به فینال آسیا می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج