جاباما
۷۸۷۵۲۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

بلاتکلیفی ادامه‌دار دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد

دانشجویان ورودی ۹۷ رشته های پزشکی و پیراپزشکی که بعد از مدت ها استرس کنکور، خوشحال از پذیرش در رشته مورد علاقه خود، یک هفته ای در کلاس های درس شرکت کرده اند، ناگهان می شنوند که در پذیرش آن ها اشتباهی صورت گرفته است.

روزنامه خراسان: دانشجویان ورودی ۹۷ رشته های پزشکی و پیراپزشکی که بعد از مدت ها استرس کنکور، خوشحال از پذیرش در رشته مورد علاقه خود، یک هفته ای در کلاس های درس شرکت کرده اند، ناگهان می شنوند که در پذیرش آن ها اشتباهی صورت گرفته است.

گویا این دانشجویان در هفته دوم مهر ماه ، طبق قانون و دستورالعمل های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، اقدامات مربوط به ثبت نام را انجام داده، شهریه دانشگاه را پرداخت کرده و با دریافت کارت دانشجویی در کلاس ها حاضر شده اند اما هنوز مدت زیادی از شروع تحصیل نگذشته که ۲۳ مهر به آن ها اعلام می شود دیگر دانشجو نیستند! اعتراض آن ها حتی به گوش فرمانداری و امام جمعه شهرهایشان هم می رسد.

گفته می شود این اتفاق در برخی از شهرها از جمله در تهران، یزد، سمنان و شاهرود رخ داده است. یکی از دانشجویان واحد شاهرود که ساکن مشهد است درباره این ماجرا توضیح داد: از ۲۳ مهرماه که کلاس مان را تعطیل کردند و گفتند سیستم اشتباه کرده و دانشجویان واقعی که پذیرفته شده اند کسان دیگری هستند، به دنبال احقاق حق تضییع شده مان هستیم اما هنوز جوابی نگرفته ایم و می خواهیم همگی به تهران برویم شاید به نتیجه برسیم.

وی با بیان این که اتفاق رخ داده بسیاری از این دانشجویان را در شرایط روحی بدی قرار داده است، افزود: ما حتی به امام جمعه مشهد و امام جمعه شاهرود و فرماندار شاهرود نامه نوشتیم و آن ها هم تا حدی که در حیطه وظایفشان بوده اقداماتی انجام دادند اما هنوز پاسخی نگرفته ایم. مادر یکی دیگر از دانشجویان دختر نیز با بیان این که این روزها دخترم حال و روز خوبی ندارد و اصلا از خانه بیرون نمی آید گفت: هیچ کس به ما و مشکلات روحی که برای فرزندمان پیش آمده پاسخی نمی دهد، ما هم امیدمان را از دست داده ایم.

تا این مرحله عزل 7 مسئول

در حالی که به نظر می رسد تجمع دانشجویان مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد و حتی مجلس شورای اسلامی که این روزها در تعطیلی به سر می برد هنوز راه به جایی نبرده اما انگار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را انجام داده تا دانشجویان کمترین آسیب را ببینند، به نحوی که دیروز به نقل از سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خبر رسید به دلیل پذیرش غیرقانونی داوطلبان پزشکی؛ هفت تن از روسا و معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پس از محرز شدن تخلف در پذیرش غیرقانونی داوطلبان پزشکی عزل شدند.

گویا این مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به دستورالعمل های سازمان مرکزی اقدام به ثبت نام داوطلبان گروه پزشکی کرده اند. اما روز شنبه خبری منتشر شد مبنی بر این که بخشنامه ای با موضوع پذیرش مهمانی دایم پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۹۷ گروه پزشکی که در اعلام نتایج ۲۳ مهرماه محل قبولی شان تغییر کرده توسط سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه واحدهای دانشگاهی اعم از واحد مبدأ یا واحد مقصد موظف هستند در هنگام مراجعه پذیرفته شدگان در سامانه منادا برای ثبت درخواست مهمانی دایم پذیرفته شدگان طبق ماده ۱۷ الحاقیه موضوع این بخشنامه اقدام کنند. این خبر در حالی منتشر شده است که گفته می شود افزایش ظرفیت رشته های مذکور در گرو تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش است.

ظرفیت پذیرش دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند

البته این خبر خوش حتی یک روز هم دوام نیاورد و دیروز وزیر بهداشت آب پاکی را روی دست دانشگاه آزاد ریخت و اعلام کرد: ما نمی توانیم مقررات را زیرپا بگذاریم بنابراین ظرفیت پذیرش دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند. قاضی زاده هاشمی در جلسه اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های پزشکی کشور گفت: اتفاق اخیر دانشگاه آزاد در زمینه جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی باعث نخواهد شد وزارت بهداشت مقررات را زیر پا بگذارد، بنابراین ظرفیت‌ها برای پذیرش دانشجو همانی است که در ابتدا به این دانشگاه اعلام شده و قابل تغییر نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دانشگاه پولکی مدرک پولکی این دکترایی که با پول و سهمیه دکتر میشوند هیچ سوادی ندارند .

    • بدون نام

      دانشگاه پولکی مدرک پولکی این دکترایی که با پول و سهمیه دکتر میشوند هیچ سوادی ندارند .

    • بدون نام

      چرابی فکرنظرمیفرستی ایناهم کلی درس خوندن تاقبول شدن ،قبول شدن تواین رشته تودانشگاه آزادهم سخته هرکسی قبول نمیشه

    • بدون نام

      با ول کنیدپزشکی هم شغلی

    • بدون نام

      خيلي جالبه ظرفيت همه رشته ها ميره بالا ولي ظرفيت پزشكي نميره بالا ببينيد مافيا چه قدرتي داره

    • بدون نام

      ظرفیت پزشکی رو ببرن بالا که پزشکی هم میشه مپل بقیه ی رشته های بیکار جامعه

    • بی نام

      اینجوری با زندگی مردم بازی می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج