۷۸۷۶۹۰
۳۳ نظر
۵۰۰۲
۳۳ نظر
۵۰۰۲
پ

آخوندی شهردار تهران می‌شود؟

رفتن افشانی بازنشسته از شهرداری تهران مسجل شد و قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، استثنایی قائل نیست تا جایی که معاون قوانین مجلس هم در نامه‌ای به الویری این موضوع را تاکید کرد، اما مسئله اصلی، بیش از رفتن افشانی، طرح اسامی مختلف برای جانشینی افشانی است؛ از آخوندی تا ابتکار!

خبرگزاری آنا: رفتن افشانی بازنشسته از شهرداری تهران مسجل شد و قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، استثنایی قائل نیست تا جایی که معاون قوانین مجلس هم در نامه‌ای به الویری این موضوع را تاکید کرد، اما مسئله اصلی، بیش از رفتن افشانی، طرح اسامی مختلف برای جانشینی افشانی است؛ از آخوندی تا ابتکار!

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای رسمی و در پاسخ به سؤال رئیس شورای عالی استان‌ها، آب پاکی را روی دست شهردار تهران و تمامی شهرداران بازنشسته ریخت؛ «شهرداران بازنشسته باید استعفاء بدهند».

گرچه پیش از این نیز، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که شهرداران هم مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند، اما اعضای شورای شهر تهران به هر دری زدند تا بگویند، شهردار، «انتخابی» اعضای شورای شهر است و با مسئولان «انتصابی» فرق دارد و مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود؛ نشد که نشد!

محمدعلی افشانی، که حالا ۶۰ ساله است و البته سال‌ها قبل خودش را بازخرید کرده، در حالی به صندلی شهرداری تهران تکیه زده که همزمان با حضورش، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان هم در مجلس کلید خورد؛ البته افشانی زمانی که شهردار شد، مطابق قانون، شهردار تهران همتراز وزرا بود و از این جهت، مشمول قانون منع به‌کارگیری نمی‌شد برای همین هم افشانی در اولین نشست خبری خودش، با قدرت گفته بود که «من شامل این قانون نمی‌شوم و به عنوان شهردار تهران اینجا نشسته‌ام و به سؤالات شما پاسخ می‌دهم.»

نمایندگان مجلس اما توجهی به این حاشیه‌ها نداشتند و در اقدامی جالب، عنوان مشاغل همترازی را از قانون حذف کردند، تا دیگر شهردار تهران معادل وزرا نباشد و قانون منع به‌کارگیری شامل این مسئولیت هم بشود. حالا برای همه مسجل شده که نه تنها افشانی به کرسی شهرداری نمی‌تواند امیدوار باشد که باید تا قبل از ۲۶ آبان کرسی را ول کند و دنبال کارش برود.

سودای دوباره بهشت!

در یک‌سال گذشته، افشانی چهارمین نفری است که به کرسی شهرداری تهران تکیه می‌زند؛ یک سرپرست یک روزه، یک شهردار هفت ماه، یک سرپرست یک ماهه و یک شهردار پنج ماهه، ماحصل ۱۳ ماه حضور اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران است، اما مهمتر از رفتن افشانی، انتخاب جانشین برای تکیه زدن بر کرسی شهرداری تهران است.

اصلاح‌طلبان دیگر فرصت اشتباه ندارند و اگر می‌خواهند سه سال باقی مانده کارشان را به سلامت به سرانجام برسانند، باید شهرداری را انتخاب کنند که نه مثل نجفی به بیماری «مردان سیاست» مبتلا شود، و نه مثل افشانی بازنشسته باشد. برخی‌ها می‌گویند آخوندی ۶۱ ساله بهترین گزینه برای شهرداری است و برخی‌ها می‌گویند، نوبت شهرداری زنان است و چه کسی بهتر از ابتکار!

وزیر مستعفی یا شهردار آینده؟

اسم آخوندی از مدت‌ها پیش به‌عنوان شهردار مطرح بود؛ همان ابتدای کار اعضای شورای شهر دوره پنجم و قبل از اینکه اسم امثال نجفی مطرح شود، اسم آخوندی مطرح بود. البته آن زمان آخوندی دوباره در دولت دوازدهم وزیر شده بود و لباس وزارت را بیشتر از قبای شهرداری، برازنده خودش می‌دانست.

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی، روز گذشته، شنبه بیست و هشتم مهرماه، استعفای خود را در رسانه‌ها منتشر کرد؛ البته تاریخ این استعفا ۱۰ شهریور ماه بود و به نظر می‌رسد تکلیف آخوندی از مدت‌ها قبل مشخص شده بود.

آخوندی که سابقه برخورد تند با مردم و خبرنگاران را در کارنامه خود داشت، این بار همان تندخویی را با لحنی مؤدبانه‌تر به رئیس‌جمهور هم نشان داده و در استعفانامه‌ای بی‌سابقه، حسن روحانی، رئیس جمهوری را ناقض پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی دانسته و نوشته بود: «در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم، این حق شماست که وزیر همراه‌تری را در دولت داشته باشید».

آخوندی که حالا مدعی نظرات رئیس‌جمهور شده، در عرصه اقتصادی وعده‌های سرخرمن بسیاری به مردم داد و هیچ‌وقت نتوانست جامه عمل به این وعده‌ها بپوشاند؛ از مسکن اجتماعی که سال ۷۲ مطرح کرد تا نظریه‌پردازی‌ها و اظهارنظرهای غیرواقعی و غیرمرتبطی که در جلسات مختلف راجع به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت.

همچنین در بخش دیگری از ناکارآمدی عباس آخوندی می‌توان به نارضایتی کامیون‌داران و رانندگان، سقوط هواپیمای آسمان، تصادف قطار مسافربری، عدم تکمیل مسکن مهر، برخورد فیزیکی با خبرنگاران، ارائه نظریه‌های اقتصادی غیرمرتبط و چندین بار استیضاح از عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی اشاره کرد.

وزیر مستعفی راه و شهرسازی در حالی به عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح شده که از پیگیری حادثه آتش‌سوزی کشتی سانچی شانه خالی کرد و فقط برای واردکردن هواپیمای میان‌برد به کشور وعده‌های پوشالی داد.

حال چطور می‌توان بودجه شهرداری را در اختیار وزیری مستعفی گذاشت که مدعی است فقط ۴,۵ میلیون تومان در حساب بانکی خود دارد و به گفته نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس حق واردات تجهیزات قطار تنها به دست فرزندانش است که هیچ وقت نیز رد و تکذیب نشد.

برهمین اساس به نظر می‌رسد شورای شهر تهران باید پیش از جدی شدن این گزینه سوابق کاری، پزشکی و اقتصادی او را بررسی کند تا مانند دو شهردار قبلی به دلایل بیماری و بازنشستگی از انجام مسئولیت شانه خالی نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط مهره های بی ارزش را جابجا کنید یه ذره به فکر رونق مملکت نباشید ها خوب

    • بدون نام

      اخوندی فقط بدردلای دیوارمیخوردبابابسه ددیگه چطوری بگیم بروگمشو؟؟؟؟

    • جوان افسرده

      انگار مال باباشونه مملکت ،(منظورم هردو جناح سیاسی)

    • بدون نام

      تشنگان خدمت به صف بشن هیچکدام عاشق قدرت نیستند

    • بدون نام

      حکایت از در بیرونش می کنن از پنجره میاد همینه .

    • بدون نام

      درحوزه مسکن وراه چه گلی به سرکشورزدند که به پایتخت وپایتخت نشینان بزند؟!

    • علی

      آزموده را آزمودن خطاست،مگه این چند سال وزیر راه نبود که هر چه خاک بود برسر مردم ریخت حالا دلش هوای املاک شهرداری کرد،اگه افشانی ۶۰ساله بازنشسته میشه پس چطور اینکه ۶۱سالش میخواد شهرادار بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منتظر افزایش قیمت مسکن باز باشیم چون ایشون متخصص عدم ساخت ساز هستن

    • بدون نام

      بیچاره تهران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره مملکت که گیر یک سری مدیر گردشی شده.

    • بدون نام

      بیچاره تهران

    • بدون نام

      من حاضرم شبانه روز کار کنم حقوق آخوندی را بدم بره تو خانه بخوابه شهردار نشه

    • خوزستان

      نگاه چهره اش میکنم همش خشم میبینم نه مهربانی این اقا تو حوضه مسکن چیکار کرد جلو مسکن مهر رو گرفت و هیچ جایگزینی برا مسکن مهر نیاورد

    • بدون نام

      بابا بزارید اقلا یه چند روزی بره خونه اش و استراحت کنه.
      آخه چقدر این افراد احساس تکلیف برای خرابکاری میکنند؟

    • بدون نام

      قحط الرجال فامیل بازی ایناکه خودشون بازنسته هستن بااون سابقه سیاهشون

    • بدون نام

      روحانی خودشو مسخره کرده یا مردمو

    • بدون نام

      پست و مقام در این کشور از بین نمی رود، فقط از نورچشمی ای به نورچشمی دیگری منتقل می شود

    • احسان

      سلام، آخوندی بازنشسته است و نمی‌تواند شهردار شود.
      خیالتان راحت خبری نیست

    • بدون نام

      بازی تاکی

    • بدون نام

      اگرمیشدبدنبود

    • بدون نام

      به به هر دم از این باغ بری میخزد آخوندی چرا هر جا تو این چهل سال فقط آخوندی شده کار کشته واچار فرانسه این ملت بقیه یعنی پشم هستن هیچکس کارای نداره فقط همینها هستن بلدن مملکت رو بچرخونن هرچند همش هم گند زدن بابا یکی خارج از اینها رو بیارین اینا تا الان مملکت رو فلج کردن فقط هی جا عوض میکنن چرا

    • بدون نام

      افشانی شصت ساله فامیل گردن کلفت مثل آخوندی شصت ویک ساله نداره که میخان بیرونش کنن چطور اون با شصت سال سن نمیتونه شهردار باشه آخوندی دزد با شصت یک سال سن میتونه شهردار بشه پارتیش کیه بگو دست مارو هم بگیره ماهم گناه داریم بخدا

    • بدون نام

      هرچند که من تهرانی ینستم ولی خدا نکنهگلم

    • بدون نام

      نه اصلا نبای بشه یعنی الکی من با اینا نیستم خخخ

    • امين

      ما جقدر بدبختيم كه گيره اينا افتاديم

    • م ا

      وزارت راه راکه خراب کردومسکن نابود کرد حالا نوبت شهردار خرابه را خرابه تربکنه بابا برو گم شو ...

    • سهیل

      ایشان در وزارت چه گلی برسر مردم زدند که شهر دار شوند البته جناحبازی وسیاسی کاری معجزه می کند که هیچ چیز بعید نیست .

    • بدون نام

      وزارت را خورد سیر نشد آمده شهر را هم بخوره

    • بدون نام

      بابا دست از سر این یک سر دو گوش بردارید . این کارها توهین به شعور این مردم نجیب هست که در تمام مراحل حساس مملکت به داد شما رسیدند . چرا به نظر مردم احترام نمی گذارید؟ این کارهاپالون عوض کردنه .

    • بدون نام

      خدا را شکر که ما تهرانی نیستیم ولی هم وطنان تهرانی عزیز را دوست دارم . پیشاپیش تسلیت .

    • بدون نام

      اگه ابتکارشهردار بشه من خودمو میکشم

    • بدون نام

      این حرف شبیه جوک است.

    • بدون نام

      قبل از اینکه وزیر راه باشه اعلام کرد داراییش 700 میلیارد است میشه قبل از اینکه شهردار بشه بگه داراییش چقدر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج