۷۸۷۸۳۲
۲۸ نظر
۵۰۰۸
۲۸ نظر
۵۰۰۸
پ

بحران اقتصادی، جهانی است نه فقط برای ایران

وضعیت جهان در بعد اقتصادی، به ویژه در کشور‌های نوظهور بحث جدی است و عده‌ای از اقتصاددانان پیش بینی بحران جهانی کرده اند.

خبرگزاری مهر: غلامرضا انصاری، معاون وزارت امور خارجه در پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی گفت: آنچه که امروز بر علیه ایران در حال انجام است، جنگ روانی بر علیه ایران به منظور ایجاد یک شرایط بحرانی است، این در حالی است که اگر وضعیت اقتصادی کشورهای دنیا را مقایسه کنیم، مشخص می شود که جنگ روانی چقدر جدی است، چراکه کشورهای مختلف با بحران های اقتصادی جدی مواجه هستند و کشورهایی که متحدین آمریکا و مورد حمایت نهادهای مالی بین المللی هستند هم، هنوز سر و سامان اقتصادی نیافته اند.

وی افزود: برخی کشورها از جمله آرژانتین، علیرغم ۵۰ میلیارد دلار پولی که از سوی صندوق بین المللی پول به این کشور تزریق شده است، اما هنوز هم بانکها بهره ۶۰ درصد را به پول های مردم پرداخت می کنند، این وضعیت در کشورهای مختلف دنیا چه در آمریکای لاتین، برزیل، کشورهای همسایه ایران، چین، روسیه و ترکیه با چالش های بسیار جدی اقتصادی روبرو هستند، بنابراین وضعیت جهان در بعد اقتصادی، به ویژه در کشورهای نوظهور بحث جدی است و عده ای از اقتصاددانان پیش بینی بحران جهانی کرده اند.

به گفته انصاری، تبلیغاتی که بر علیه ایران است و برخی در داخل به آن دامن می زنند، بخشی از جنگ روانی بر علیه ایران است، این در حالی است که ایران تحریم های خیلی سختی را تحت تحریم های سازمان ملل تجربه کرده است، ضمن اینکه تحریم اتحادیه اروپا و انواع تحریم های آمریکایی را تجربه کرده است، ولی کشور با سرافرازی این دوران را طی کرده است و علیرغم درگیری ایران و غرب، در منطقه بحران خیز خاورمیانه که معمولا کشورها مشکلات خود را از طریق درگیری ها حل و فصل می کنند، کشورمان با تلاش جدی، موفق شده است که برجام را به عنوان یک نتیجه سیاسی برای حل و فصل مسائل خود به کار بگیرد و خروج آمریکا نشان دهنده قدرت ایران در این تفاهم بین المللی بوده است.

وی اظهار داشت: اگر مقایسه ای مختصر بکنیم، همین بس که امروز اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا ایران را به صورت جدی و علنی و مصرانه حمایت می کنند و تصویر روشنی از این پیروزی را در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد شاهد بودیم. این در حالی است که سخنرانی قدرتمند رئیس جمهور ایران و رسواآمیز رئیس جمهور آمریکا، به نفع ایران و بر علیه امریکا آشکار شد.

انصاری گفت: در تلاش های وزارت خارجه در شرایط فعلی، اشارات خوب و روشنی از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور صورت گرفته که بر این اساس وزارت خارجه در حوزه FATF برای روشن شدن موضوع، تلاش گسترده کرد تا نشان دهد که این موضوع می تواند ابزاری برای استفاده دشمنان بر علیه ایران باشد، اما امروز امیدواریم مراحل سختی که طی شده، به سر منزل مقصود برسد، چراکه این ارتباط فعال ایران از موضع سیستم بانکی با جهان را فراهم می کند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: تلاش های گسترده ایران برای همکاری با اروپا و اصرار این اتحادیه برای حفظ برجام، مشخص است ضمن اینکه ایران نیز به تعهدات خود پایبند بوده است و امیدواریم در ابزار ویژه ای که اروپا در حال تهیه دارد، به یک ساز و کار همکاری با اروپا برسیم، قطعا این موکول به منفعت ایران برای حفظ منافع در ماندن در برجام است.

آنچه که ما تا به حال از این تلاش شنیده ایم، به نظر می رسد که ساز و کاری است که امیدواریم تامین کننده منافع ایران برای ماندن در برجام باشد.

معاون اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه هم اکنون امریکا یک جنگ روانی سخت بر علیه ایران آغاز کرده است، گفت: تجارت ترجیحی با همه همسایه ها و موافقتنامه های گمرکی و ترانزیتی در دستور کار است. ضمن اینکه در حوزه ایرانیان خارج از کشور ظرفیت های عظیمی وجود دارد که امیدواریم شرایط بهتری را برای حضور فعال اقتصادی ایرانیان در کشور فراهم کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا دولتها هستند نه ملتهاشون شما از ملت خودتون دزدی میکنید

    • بدون نام

      پس چرا‌ارزش پول کشور بلا زده عراق از ما بیشتر است حرف های بی اساس نزنید

    • بدون نام

      نه دیگه اینقدر !!!

    • بدون نام

      زرت زده...دنیا همه جا خوبه جز کشور ما

    • بدون نام

      اره راست می گوید ارزش پول افغانستان هم امد پایین رب گوجه انجا ۱۹ هزار تومان است خیلی رو دارین

    • بدون نام

      اگر منظورتان از جهانی ترکیه و روسیه است بله.ولی در امریکا نرخ بیکاری به پایین ترین حد در 50 سال اخیر رسیده.

    • بدون نام

      نه بابا

    • بدون نام

      انها حقوق متناسب با تورمشان ميگرن نه ما جرات نداريم ربع كيلوگوشت بخريم ...

    • بدون نام

      همه از سر شکم سیری حرف میزنن ظریف یه چیزی میگه ایشان یه چیزی

    • بدون نام

      چهل ساله بحران دلریم....مگه عمر مردم چند ساله.....البته بحران فقط برا مردم عوامه

    • شهروندایرانی

      آره جون خودت...گم شو بااین چرندیاتون...الان که دیگه کفگیرتون به ته دیگ رسید....وهمه چیز وغارت کردین...ایران کشوری نبودکه ازلحاظ اقتصاد دودبشه بره هوا..بااینهمه ذخایرنفتی وگازومعدن.....کشورایران گنج بودولی دیگه به تاراج رفت ودودشد...یه مشت آدم بیسوادپشت میزا همینو هم داره...

    • بی نام

      انچه‌ مورد اشاره واقع نشد در آمد سرانه کشور های ترکیه و آرژانتین است علاوه بر اینکه ایران منابع و ذخایر ی دارد که منافع آن اگر بدرستی مدیریت شود که نمی شود میتواند سطح زندگی مردم را در همین باصطلاح اوضاع بحرانی اقتصادی بالا نگهداشت مضاف اینکه فساد در دستگاهها ی دولتی و شبه دولتی و رانت و ضعف و نا کار آمدی و ناتوانی مدیران موضوع اصلی شکایت ملت است اگر هر نوع کمبودی برای عموم مردم بود کسی شکایتی نداشت یک عده بدلیل روابط سیاسی منابع و ذخایر کشور را می بلعند تازه دست در جیب قشر ضعیف و آسیب پذیر هم می کنند بیکاری و نبود وضعیت بسامان شبکه های درمانی گرانی باعث فقر وتن فروشی و‌اعضای بدن فروشی شده بعد عده ای بدلیل وابستگی حکومتی در جامعه کورس اشرافیت گذاشته اند وفخر فروشی می کنند

    • خیال پرداز

      عجب آدم بیسوادی که حتی قادر نیست امار کشور های دیگه هم بخونه بعد شروع به چرت و پرت گفتن بپردازه. بیخود نیست همش داریم پس روي میکنیم
      تا زمانی که چنین افراد بی‌کفایتی مشغول کار هستن اوصاع هر روز بدتر از دیروز میشه..

    • بدون نام

      دروغگویی ب این آشکاری.

    • Ali

      یعنی دنیا هم 40 ساله بحران اقتصادی داره ؟؟؟

    • @

      آقای انصاری؟ پس خودتون واقف بر این موضوع هستین که اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار گرفته و شرایطی خوبی نداره! پس چرا اینقد جوسازی میکنید که ما باید با نظام بین المللی همراه بشیم؟ در مورد قضیه fatf میشه به مردم توضیح بدین که کارگروه fatf در مورد تخلفات آشکار آمریکا و عربستانو اسرائیل در حمایت از گروهکهای تروریستی از جمله داعش چه برخوردی رو انجام دادن؟ چرا اینقد لح لح میزنید که ایران عضو fatf بشه؟ شما زمانی باید سندی رو تصویب کنید که کارایی واقعی و بدون منفعت طلبی و صداقت رو در کارش ببینی نه فریب کاری!

    • بدون نام

      نه تقصیر دولت قبله

    • بدون نام

      اینو نگید چی بگید
      پس چرا این همه تبلیغ و وعده دادین
      پس چرا هی میگید این لایحه امضا بشه درست میشه اون‌لایحه امضا بشه درست میشه

      بابا با خودتون چند چندین

    • بدون نام

      جهان قیمتش ثابت اگر ببرن بالا فورا تجمع میشود عذر خواهیی میکنن ولی این بحران چند ماهه پدر ملت در اورده کسی از درد مردم خبر نداره که بدونه چه بامشقت وسیله تهیه میکنن

    • هومن خان

      عروس بلد نیست برقصه میگه اتاق کجه ،،،،ارزش ریال 400درصد تو شش ماه نابود شده میگه جهانی

    • آرش میرمحمدی

      خخخخخخخخخخخخخخخ...

    • بدون نام

      چوپان دروغ گو.بحران اقتصادی فقط در ایرانه

    • بدون نام

      تورو به همون پول هایی که اختلاس میکنید چرت نگید

    • محمدمهدی عسکری

      تیم اقتصادی قوی و جوان به جای کابینه پیر مردا باشه میشه با هر جنگ اقتصادی مقابله کرد.بعله.

    • ف

      چرت نگو

    • بدون نام

      این همه گرانی بد بختی تورم ۲۰۰ درصدی را نمی بینی کوری کوری کوری! کشور دست چه کسانی اداره میشه !

    • بدون نام

      حقوقت چنده اقای معاون ،بیت المال فقط برای شماست
      ……… .

    • بدون نام

      چرت وپرت نگو در مورد کشور خودت صبحت کن جهان دارای اقتصادی پویا وقوی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج