۷۸۷۹۲۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

اسرائیل، اردن را به قطع آب تهدید کرد

وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی دوشنبه شب تهدید کرد، اگر اردن بخواهد مناطق «الباقوره» و «الغمر» به این کشور بازگردد، تل آویو، آب امان را قطع می کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی دوشنبه شب تهدید کرد، اگر اردن بخواهد مناطق «الباقوره» و «الغمر» به این کشور بازگردد، تل آویو، آب امان را قطع می کند.

ˈاوری ارئیل' افزود: اگر پرونده صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی در خصوص مناطق الغمر و الباقوره لغو شود، تل آویو سهم آب امان را از چهار روز در هفته به دو روز کاهش خواهد داد.

ارئیل مدعی شد: بیش از آن که اسرائیل به اردن نیاز داشته باشد، این امان است که نیازمند تل آویو است.

«عبدالله دوم» شاه اردن روز یکشنبه در کاخ سلطنتی و در میان شماری از شخصیت های سیاسی اعلام کرد: مدت معاهده صلحی که در سال ۱۹۹۴ میلادی با اسرائیل برای اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر امضاء شده بود، به پایان رسیده و تل آویو باید این اراضی را به ما برگرداند.

دولت اردن در سال ۱۹۹۴ با رژیم صهیونیستی معاهده صلح موسوم به «وادی عربه» امضا کرد که با وجود عقب ‌نشینی صهیونیست‌ ها از مناطق مورد منازعه، با گذشت ۲۵ سال، هنوز حاکمیت اردن بر تمامی خاک خود ناقص مانده است.

پس از امضای معاهده یاد شده، هنوز منطقه الباقوره در شمال اردن در سیطره رژیم صهیونیستی قرار دارد و این رژیم مدعی مالکیت بر این منطقه و منطقه الغمر واقع در جنوب بحرالمیت است.

در این توافق حق بهره‌ برداری از الغمر با موافقت اردن به مدت ۲۵ سال به رژیم صهیونیستی داده شد که در صورت اتمام این مدت، چنانچه هیچ یک از طرفین خواستار اتمام آن نشود، قرارداد به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

اردن به عنوان دومین کشور عربی پس از مصر، بعد از امضای این معاهده با رژیم صهیونیستی، مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز کرد. همچنین در جنگ ۱۹۶۷ میان امان و تل آویو، رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینی کرانه باختری و قدس شرقی را که تا آن دوره در اختیار اردن بود، به تصرف خود در آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردن پول می خواهد

    • بدون نام

      جنگهای آینده زمین بر سر آب خواهد بود تا خاک

    • خدا

      این صهیونیست های کثیف همینن،اول اجاره میکنه بعد صاحب میشه وصاحب خونه رو بیرون میکنه

    • سهیل

      باید سران خود فروخته اعراب از این تحقیر ذلت بمیرند حالا شاه عبدالله دوم بیاید برای گردش گران صهیونیست در شرق رود اردن ومصر در شرم الشیخ شهر نو وعشرتکده درست کند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج