جاباما
۷۸۸۳۳
۱۷ نظر
۵۰۷۹
۱۷ نظر
۵۰۷۹
پ

مادری کردن برای همسر چه عواقبی دارد؟

احتمالا تا به حال در اطراف‌تان یا در میان فامیل و دوستان ویران شدن زندگی زنانی مهربان را دیده‌اید که تمام مسئولیت‌های خانه را برعهده گرفته‌ بودند؛ به خوبی شوهران‌شان را مانند یک مادر خوب‌تر و خشک می‌کردند اما ناگهان شوهران‌شان به آنها خیانت می‌کنند.

مادری کردن برای همسر چه عواقبی دارد؟
مجله زندگی ایده آل: احتمالا تا به حال در اطراف‌تان یا در میان فامیل و دوستان ویران شدن زندگی زنانی مهربان را دیده‌اید که تمام مسئولیت‌های خانه را برعهده گرفته‌ بودند؛ به خوبی شوهران‌شان را مانند یک مادر خوب‌تر و خشک می‌کردند اما ناگهان شوهران‌شان به آنها خیانت می‌کنند و زندگی آنها رنگ دیگری می‌گیرد؛ در این مواقع همه تعجب می‌کنند که چرا شوهر زن مهربانش را رها کرده و سراغ زنی دیگر رفته‌ است. همه شوهر را فردی بدطینت و بدجنس می‌دانند که هیچ چیز از قدرشناسی و عشق یاد نگرفته‌ است، اما مسئله‌ای که این وسط فراموش می‌شود این است که آن شوهر از زندگی کردن با زنی که همچون مادرش است خسته شده و می‌خواهد با زنی باشد که همسر و معشوقش باشد و نیازهای عاطفی آن حوزه را برطرف کند. اگر شما هم جزو همین دسته از زنان مهربان هستید بهتر است تا دیر نشده به فکر چاره باشید. به خاطر داشته باشید کنار گذاشتن این عادت‌ها چندان هم ساده نیست، اما چنانچه موفق شوید این عادت‌ها را کنار بگذارید، احساس زنانگی بیشتری خواهید کرد و همسرتان نیز به نوعی احساس مردانگی بیشتری خواهد كرد.

با این رفتارها شوهرتان را از دست می‌دهید

۱. انجام کارهای شخصی‌ او و بیش از حد مراقب او بودن: مثل جمع کردن لباس‌های چرک همسرتان، مرتب کردن مکرر کمدهای او و آماده کردن لباس‌های او هر روز صبح

2. دست‌کم گرفتن او و برعهده گرفتن کارهایی که او باید انجام دهد: یادآوری مکرر درباره قرارها، پیدا کردن وسایلی که او اغلب گم می‌کند و...

۳. برعهده گرفتن اکثر مسئولیت‌ها به دلیل اینکه تصور می‌کنید همسرتان از پس آنها بر نمی‌آید: خرید تمامي امور خانه را برعهده گرفتن

4. نکوهش کردن او مانند یک بچه؛ چطور می‌توانی بدون ژاكت بیرون بروی نمی‌بینی هوای بیرون سرد است؟، چندبار باید بگویم قبل از اینكه بخوابیم چراغ‌ها را خاموش كن؟ صورتحساب‌های برق خیلی بالا رفته و...

۵. اصلاح كردن اشتباهات‌شان و امر و نهی كردن به آنها به‌خصوص در جمع مثلا «اگه جای تو بودم الان از سمت چپ رانندگی می‌كردم.»

مادری کردن برای همسر چه عواقبی دارد؟

چرا زن‌ها در حق همسران‌شان مادری می‌كنند؟

احتمالا متنفرید از اینكه بشنوید شما هم در حق مرد زندگی‌تان مادری می‌كردید اما باور كنید تنها شما نیستید كه این كار را انجام می‌دهید؛ دلیل این كار چیست؟ زن‌ها برای مادری كردن آموزش دیده‌ و برای آن نیز پاداش می‌گیرند. وقتی بچه بودید، یگانه الگوی‌تان مادرتان بود و همواره شاهد بودید كه او چگونه از شما، برادر و خواهرهای‌تان حمایت می‌كرد؛ به این ترتیب آموختید چگونه حمایتگر، مهربان و فداكار باشید و به نیازهای دیگران رسیدگی كنید. این موضوع نیز حقیقت دارد كه شاهد بودید چگونه مادرتان به‌ویژه در حق پدرتان مادری می‌كرده است؛ پس بیایید به موضوع این‌طور نگاه كنیم كه اگر شما شاهد بودید به جای اینكه مادرتان به طرزی رمانتیك با پدرتان رفتار كند، همیشه در حق او مادری می‌كرده است، درنتیجه شما هم در كودكی چنین آموختید. پس فکر کردید این همان رفتاری است كه زن‌ها باید با مردها داشته باشند؛ درنتیجه وقتی خودتان بزرگ شدید و ازدواج كردید، عینا همین كار را با همسرتان انجام دادید.

محبت مادرانه عشق و شور و حال را می‌کشد

سریع‌ترین راه ممكن برای كشتن عشق، شور و حال و حرارت یك رابطه، مادری كردن در حق نامزد یا همسرتان است. هرچه با یك مرد بیشتر مانند مادرش رفتار كنید، او نیز به شما بیشتر فرزندگونه پاسخ خواهد داد اما موضوع این‌است كه هیچ مردی مایل نیست همسرش تبدیل به مادردومش شود.

وقتی لیاقت او را زیر سؤال می‌برید

اگر با نامزد یا همسرتان مدام طوری رفتار می‌كنید كه گویی بی‌لیاقت است، متعاقب چنین رفتاری او نیز احساس ناتوانی و بی‌لیاقتی خواهد كرد و درنتیجه اعتماد به‌نفسش پایین آمده و رفتارش نیز بچه‌گانه‌تر می‌‌شود. هنگامی كه یك مرد احساس خوبی نسبت به خودش ندارد، شما را هم كمتر دوست خواهد داشت، زیرا احساس عزت‌ نفس یك مرد بستگی به احساس توانمندی او دارد. هنگامی كه مردی احساس می‌كند كارها را به درستی انجام نمی‌دهد، به سختی می‌تواند با شما یا خودش مهربان باشد. رفتار کردن با مردها مانند پسر بچه‌ها و به رخ كشیدن ضعف‌ها و ناتوانایی‌های آنها روی قابلیت عشق‌ورزی‌شان تأثیر منفی می‌گذارد.

صبر داشته ‌باشید

باید از مادری کردن برای همسرتان دست بردارید اما مسلما این کار خیلی راحت نیست؛ باید قدم به قدم سختی‌های راه را تحمل کنید تا بتوانید زندگی جدیدی را با همسرتان‌ آغاز کنید؛ مثلا چنانچه همسرتان عادت دارد کارهایش را برایش انجام دهید، ممکن است کمی طول بکشد تا خودش را با این رفتار جدید وفق بدهد. در ابتدا امکان دارد برایش مشکل باشد. ممکن است یأس‌ها و سرخوردگی‌هایش را تحمل کنید، چرا که مدتی طول خواهد کشید تا کارهایی را که سال‌ها برای خودش انجام نداده، انجام بدهد. اگر زندگی‌تان گیج‌کننده‌تر و مغشوش‌تر به نظر آمد، تعجب نکنید. احتمال دارد در ابتدا به مهمانی‌ها دیرتر برسید، چراکه او نمی‌تواند کلیدهایش را بیابد اما نگران نباشید به‌تدریج خواهد آموخت. زیرا خواهد دید هر بار که به‌دنبال کلیدهایش می‌گردد و آنها را پیدا نمی‌کند، چقدر سرخورده و مایوس می‌شود، پس یاد می‌گیرد هر شب آنها را در جای مخصوصی بگذارد؛ بگذارید بزرگ شود و یاد بگیرد چگونه از خودش مراقبت کند.

بدون هیچ نشانه‌ای ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد

وقتی در حق مردها مادری می‌كنید، آنها احساس عشق می‌كنند؛ چرا؟ چون مردها در كودكی همواره شاهد بودند كه مادرشان از آنها مراقبت می‌كرده؛ بنابراین برای‌شان عادی است به همسر خود اجازه دهند تا این نقش را ادامه دهد. این موضوع حقیقت دارد. چنانچه مادر همسرتان مدام در حق او مادری كرده باشد، ممكن است در ذهنش مادر، همسر و حمایتگر تداعی بیشتری از كلمات عاشق، معشوق، بهترین دوست یا شریك زندگی داشته باشد. چنانچه همسرتان در كودكی محبت و توجه كافی از جانب مادر خود دریافت نكرده باشد هم با خوشحالی تمام اجازه خواهد داد این كار ناتمام او را برایش به پایان برسانید اما این مرد دیر یا زود به زنی احتیاج پیدا خواهد کرد که مانند یک همسر و معشوق او را دوست داشته‌ باشد پس احتمالا بازنده نهایی شما خواهید بود.

با او مانند یک فرد لایق و قابل اعتماد رفتار کنید

با نامزد یا همسرتان مانند شخصی لایق، دانا، توانا و قابل اعتماد رفتار کنید. اطلاعاتی که خودش بايد به خاطر داشته باشد را به او یادآوری نکنید. سعی نكنيد به جایش فکر کنید یا تقویمش باشید، بلکه به‌گونه‌ای رفتار کنید که دریابد بزرگسالی فهمیده و تواناست که شما همیشه می‌توانید روی او حساب کنید. به خاطر داشته باشید از آنجا که مدت‌ها در حقش مادری می‌کردید و برنامه‌هایش را ترتیب می‌دادید، کمی تنبل شده است. به طرزی ناخودآگاه ممکن است در به خاطر سپردن قرار ملاقات‌ها و مسئولیت‌هایش به شما تکیه کند، بنابراین طبیعی است هنگامی که از این کار دست می‌کشید، بعضی از کارهایش را فراموش کند. مثلا برخی از صورت‌حساب‌ها را نپردازد یا اینکه آشغال‌ها را هر شب دم در نگذارد. در این‌گونه مواقع او را سرزنش و از او انتقاد نکنید، بلکه با یأس او همدردی کرده و به دنبال کار خود بروید.

با او بچگانه حرف نزنید

آنگونه که مادرها با بچه‌های‌شان صحبت می‌کنند با او صحبت نکنید. به خودتان قول بدهید با نامزد یا همسرتان طوری صحبت نکنید كه گویی او یک پسربچه 5ساله است. این به آن معناست که اصلا او را نکوهش نکنید. اشکالی ندارد اگر بگویید از دستش ناراحت و عصبانی هستید، اما این کار را به‌گونه‌ای که یک بزرگسال با بزرگسال دیگر انجام می‌دهد، انجام دهید نه مثل یک مادر عصبانی که از دست پسربچه شیطانش به ستوه آمده است.حرف‌های بچگانه زدن چطور؟ به عقیده من کمی با لحن کودکانه حرف زدن کاملا طبیعی است، چون این راهی است بسیار صحیح برای درمیان گذاشتن احساسات آسیب‌پذیرمان، اما چنانچه با نامزد یا همسرتان حرف‌های بچگانه می‌زنید، این یک مشکل محسوب می‌شود. وقت آن رسیده که رفتاری بالغانه داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه ما زنها از دست شما مردا چیکار کنیم به کجا پناه ببریم. وقتی یه دونه کارو درست انجام نمی دین ما هم باید همه اش مراقب باشیم تا یه دفه خونه رو سرمون خراب نشه. ولی متاسفانه در ایران از همون اول پسرپسر فندعسل می کنن و هیچی بهش یاد نمیدن و بعد هم می گن زن بگیر نا گشنه و بی لباس و بی جای خواب نمونی . اونوقت ما رنها باید یک شخصیت 30 ساله رو درستش کنیم. ای خدا..........

      پاسخ ها

      • مدافع حقوق مردان

        حالا خوبه شما زنا آویزون مردا هستینا، چقدر رو دارین شما زنا. تمام این مشکلاتی که الان گفته شد 100 برابرش رو ما مردا جلوی شما داریم. شما حتی نمیتونی انتخاب کنی کدوم لباستو بپوشی . بیخود نیست دیه شما را نصف کردن.

      • مینو

        مدافع حقوق مردها
        اگر دیه ما خانوما نصف شما آقایونه این دستور دین اسلامه
        شما به نفع خودت بهره برداری نکن
        راست میگی پاشو برو کشوری دیگه ببینم جرات داری چنین چیزایی بگی یا موش میشی؟

    • ساز شسته

      وای از دست این خانما

    • بدون نام

      ممنون جالب بووود

    • بدون نام

      برای همینه که توی جدول مینویسند جنس به ظاهر قوی!!!!! نر در میاید دیگه عزیزم برای اینکه خانمها هم قویند و هم مغزشان بهتر و دقیقتر کار میکند

      پاسخ ها

      • مدافع حقوق مردان

        همون تو جدولهایی مینویسند که طراحش زنه. هیچ کاری تو دنیا نیست که زنا بهتر از مردا انجام بدن. اینو بدون . در ضمن شما با اون مغز نصفه ات فهمیدی زنا قویترن؟ فقط تو زبون درازی قویترین.

    • مینو

      والا چه عرض کنم
      خوب مردها اونم نوع ایرانیش از زن مادری می خواد
      اینکه تقصیر ما خانوما نیست
      از بس این مادرا همش پسراشونو از بچگی لوس می کنن قربون صدقه دست و پای بلوریش میرن
      هیچوقتم وظایفشو در قبال همسر یادش نمیدن
      آقا فکر می کنه زن هم مامان جونشه
      والا ما هم خسته ایم بسکه این شوهر عزیز دردونه رو تر و خشکش کردیم
      من که همیشه احساس می کنم بجای 2 تا بچه 3 تا بچه دارم
      1 روز خونه نباشم و مواظب ان بچه بزرگه نباشم بقول این دوست عزیز کاربر ..خونه خراب میشه !!!!

      پاسخ ها

      • مدافع حقوق مردان

        اینجوریا هم نیست. شما اگه خونه نباشین خونه برای مردا بهشت میشه و شما نمیتونین راحتی کسی رو ببینین. همین کارا رو میکنین که دیگه هیچ پسری حاضر نیست با شماها ازدواج کنه. در ضمن وقتی اینقدر از مرد توقع مالی دارین و مرد باید تا کوچکترین وسیله مورد نیازتون رو از جیب خودش براتون بخره، باید هم بهش خدمت کنین.

      • مینو

        مدافع حقوق مردها
        با کمال احترام به آقایونی که صد البته مثل شما فکر نمی کنند
        باید بگم خونه بدون زن بهشت نیست مگه حالا مدت کوتاهی
        و با تاسف باید بگم شما با این دید تند و حقیر دیدن خانومها ...حتما تو زندگی با همسرتون شکست خوردین یا اصلا کسی حاضر نشده زن شما بشه ..که البته درکتون می کنیم.
        در ضمن ما خانوما اینجا منظورمون مرد واقعی بود توجه کردی؟
        و خدا رو هزاران بار شکر همسر من با نقاط ضعفی که داره باز هم مرد واقعی هست.

    • ناز خوشمل

      اگر شوهری بعد از مدتی مرا مانند مادرش بداند و دنبال دختر دیگری باشد . من گوشمالیش میدم طوری رفتار می کنم غیرتی بشود ان وقت متوجه می شود من همسرش هستم نه مادرش .
      برون بخواهم بروم یک مقدار آرایش بیشتری بکنم دو ریالیش می افتد که من زنش هستم و باید مرا به دید همسرش نگاه کند .

    • Mali

      نه براش مادرى ميكنم نه لوسش ميكنم ميخواد بمونه ميخواد بره اوون بايد دست و پاش واسه من بلرزه نه من ، بخدا راست ميگم حالا شايدم چون سنى ازمون گذشته زياد برام مهم نيست اى بابا!!

    • رسول

      من نمیگما. ...ولی از قدیم میگن زن ناقص العقله .!!!!

    • ماریه

      وای خدا از دست شما ها . این مطلبو گذاشتن که ماها یه چیزی یاد بگیریم و مواظب زندگیمون باشیم . حالا شما ها افتادین به جون هم و هی شخصیت زن و مرد و زیر سوال میبرین. زن و شوهر تو زندگی مکمل همن دیگه این ناقصه واون عاقله نداریم

    • مدافع حقوق مردان

      قابل توجه مینو خانم اولا اینکه خونه بدون زن بهشت میشه یا نمیشه رو باید از یه مرد بپرسی. خودت گفتی خودتم جواب میدی؟ اگه همسر شما میگه بهشت نمیشه بدلیل همون نقاط ضعفیه که گفتی. ثانیا من الان با همسرم خوشبختم و یه دختر و یه پسر دارم و تمام تلاشم اینه که فکر و شعور دخترم مثل آدمایی مثل جنابعالی نشه که فقط مردو به چشم یه حساب بانکی میبینن.

    • رضا

      سلام از نظر من زن و مرد باهم برابرن این بحثا مال قرون وسطی هستش

    • آدم

      حقتونه که هربلایی سرتون بیارن .چون سطح فکری شماها لایق این زندگیاس.شماهارو باید بایه بمب اتمی ریشه کن کرد تا هفت نسل بعدتون هم کشت تا این تفکراتتون ریشه کن بشه وبه نسل های بعدی هم سرایت نکنه.آدم باشین حیوانات.زن و مرد یک جنسیته فقط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج