۷۸۸۶۶۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

توصیه‌های بهداشتی به زائرین اربعین

یک فوق تخصصی بیماری‌های عفونی ضمن ارایه توصیه‌های بهداشتی به زائران عتبات عالیات، بر تزریق واکسن آنفلوآنزا توسط افراد در معرض خطر تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک فوق تخصصی بیماری‌های عفونی ضمن ارایه توصیه‌های بهداشتی به زائران عتبات عالیات، بر تزریق واکسن آنفلوآنزا توسط افراد در معرض خطر تاکید کرد.

دکتر مسعود مردانی اظهار کرد: امسال سفر زائرین اربعین با پاییز و فصل بارش مصادف شده که علاوه بر خطر بروز عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی شامل سرماخوردگی و آنفلوانزا، برخی از نقاط غرب کشور با خطر سیل روبرو هستند. بنابراین هموطنان عزیز باید برخی نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به خطر بروز آنفلوآنزا و سرماخوردگی، زائران سالمند به خصوص در سنین بالای ۶۰ سال یا افراد دچار بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری قلبی، دیابت، بیماران کلیوی یا بیماران سرطانی و بدخیم، افراد پیوند قلب و کلیه و همچنین زنان باردار، حتما پیش از سفر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند؛ چراکه احتمال بروز آنفلوآنزا و عوارض آن در افراد پرخطر بیشتر از حد عادی است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشت فردی و ایمنی سلامت برای جلوگیری از عفونت‌های ویروسی، عنوان کرد: زائرین از دست دادن، بوسیدن و در آغوش کشیدن سایرین به خصوص در مواقعی که نشانه‌های بیماری وجود دارد، جدا خودداری کنند؛ چراکه این ویروس‌ها به سادگی منتقل می‌شوند.

مردانی همچنین به زائران بیمار توصیه کرد که حتما به اندازه سهمیه ۱۰ روز خود دارو داشته باشند و اگر دچار تشدید بیماری و یا سرماخوردگی و آنفلوآنزا شدند، سریعا به متخصصان هلال احمر مراجعه کنند.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی بر ضرورت شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون تاکید کرد و گفت: ثابت شده که شست‌وشوی مرتب دست و صورت باعث قطع شدن زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود. همچنین حتما در مواقع آبریزش بینی و یا سایر ترشحات از دستمال یک بار مصرف استفاده شده و به محض دسترسی به آب، شست‌وشو با آب را مدنظر قرار دهند. در مواقعی که آب در دسترس نداشتند از ژل‌های بهداشتی حاوی الکل برای شست‌وشو استفاده شود.

مردانی با اشاره به بروز عفونت‌های ویروسی دستگاه گوارش به عنوان خطر دیگر در این سفر، اظهار کرد: توصیه می‌شود زوار از فروشندگان دوره‌گرد و افرادی که به صورت غیربهداشتی نسبت به توزیع محصولات غذایی اقدام می‌کنند، جدا خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سال گذشته موارد متعددی از ابتلا به هپاتیت A در بین زائرین وجود داشت، عنوان کرد: این بیماری به دلیل مصرف آب و مواد غذایی آلوده بروز پیدا می‌کند. همچنین عفونت‌های روده‌ای مانند اسهال‌های حاد عفونی و دردهای شدید شکمی نیز به دنبال مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود. بنابراین زوار حتما باید عفونت‌های انگلی و میکروبی روده که از عوارض مصرف آب و غذای آلوده است را مدنظر داشته باشند.

مردانی در پایان با بیان اینکه مسمومیت‌های غذایی نیز از دیگر خطرات تهدیدکننده است، افزود: مسافرین حتما از آب سالم لوله کشی و آب‌های بسته بندی بهداشتی استفاده کنند و از مصرف آب و غذای مشکوک و موادی که سلامت آن احراز نشده، خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام . طبق برخی روایات : زیارت امام حسین (ع) ثواب هزارشهید از شهدای بدر و هزار روزه و هزار صدقه مقبوله و هزار بنده آزاد کردن را دارد و حاجات در نزد قبر امام حسین (ع)مستجاب می شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج