۷۸۸۹۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

منچستریونایتد به دنبال روح گمشده خود

منچستریونایتد برای برنامه‌ای که پیش از دیدار مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا ترتیب داده بود، عنوان «مسابقه‌ای برای یک عمر» را در نظر گرفته بود. این رقابتی است که به بیش از ۴۰ سال پیش برمی‌گردد.

خبرورزشی: منچستریونایتد در زمین خود مقابل غول‌های فوتبال ایتالیا شکست خورد، همان‌طور که در سال ۱۹۸۴ و ۱۹۹۶ این اتفاق افتاده بود. این تیم یونایتد فاصله‌ای کهکشانی با تیمی که باید باشد یا تیم مورد نظر هواداران این تیم، دارد.

رو به اوج، رو به نزول

فرگوسن در دوران حضورش در منچستریونایتد همیشه یوونتوس را به عنوان الگو یا معیار بازیکنان تیم در دهه ۱۹۹۰ تعیین می‌کرد، اما احتمالاً اگر تاریخ‌نویسان فوتبال در آینده بخواهند از برد یک بر صفر یوونتوس مقابل منچستریونایتد بنویسند، خواهند نوشت که منچستریونایتد تیمی ضعیف در این مسابقه بود و دورانی بحرانی را پشت سر می‌گذاست. یوونتوس یک تیم رو به اوج است و منچستریونایتد تیمی که به دنبال روح گمشده خود می‌گردد.

ایرادات و مشکلات در منچستریونایتد زیاد است، اما حل کردن بعضی از آن‌ها به مراتب دشوار‌تر از بقیه است. ژوزه مورینیو بعد از این شکست دوباره لیستی از گلایه‌ها و کمبود‌های تیمش را ردیف کرد، شکستی که پنجمین باخت منچستر در ۱۳ بازی این فصلش بوده، اما واقعیت این است که تیم او خوب نیست و مشکلات مدام جدی و جدی‌تر می‌شوند.

معیار

یوونتوس می‌تواند هنوز هم یک معیار خوب برای منچستریونایتد باشد، چون آن‌ها در حال حاضر دقیقاً در جایگاهی هستند که منچستریونایتد می‌خواهد و باید به آن برسد. مورینیو از هر فرصتی و هر مصاحبه‌ای استفاده می‌کند که بگوید او دارد با یک دست، یا با دست بسته در یونایتد کار می‌کند.

البته به نظر می‌رسد او از دست دیگرش برای نشان دادن سه انگشت خود به هواداران حریف در هر بازی استفاده می‌کند. کاری که مقابل چلسی انجام داد تا کسب سه جام خود با چلسی را به رخ هواداران این تیم بکشد و این بار هم مقابل هواداران یوونتوس دوباره سه انگشت خود را نشان داد تا سه‌گانه قهرمانی که با اینتر به دست آورد را به آن‌ها یادآوری کند.

پول و پول و باز هم پول

مورینیو بعد از بازی گفت: «اگر می‌خواهیم به سطح تیم‌هایی مثل رئال‌مادرید، یوونتوس، بارسلونا یا منچسترسیتی برسیم باید پول خرج کنیم.» او معتقد است بازیکنان بزرگ فوتبال جهان در حال حاضر در انحصار همین تیم‌های بزرگی هستند که او نام برد‌: «ما مجبوریم با آنچه در اختیار داریم کار کنیم.»

مربی پرتغالی با این حرف خود هم به رؤسای باشگاهش کنایه زد و هم بازیکنان تیم خودش را تحقیر کرد. مورینیو با این طرز تفکر و البته با ابزاری که در اختیار دارد بعید است بتواند در این تیم منچستریونایتد به موفقیتی برسد.

فرگوسن

دو دهه پیش وقتی فرگوسن تیم خودش را با یوونتوس مقایسه می‌کرد، به پیشرفت بازیکنانی مثل دیوید بکام، پل اسکولز و رایان گیگز در تیمش نگاه می‌کرد و از روند رو به صعود تیمش اطمینان داشت، اما مورینیو بازیکنانی بدون تمرکز را در اختیار دارد.

شاید کمی زمان لازم باشد تا ثابت شود مشکل این بازیکنان از دست دادن اطمینان‌شان به مربی تیم است یا اینکه واقعاً کیفیت فنی آن‌ها در همین حد است. در حال حاضر به نظر می‌رسد ترکیبی از هر دو مشکل فوق، منچستریونایتد را آزار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج