جاباما
۷۸۹۲۳۸
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

عراق: بخشی از تحریم‌ها علیه ایران نخواهیم بود

عادل عبدالمهدی نخست وزیر جدید عراق بار دیگر بر مخالفت اصولی کشورش با هر گونه تحریم و محاصره اقتصادی از جمله تحریم‌های یکجانبه آمریکا تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: عادل عبدالمهدی نخست وزیر جدید عراق بار دیگر بر مخالفت اصولی کشورش با هر گونه تحریم و محاصره اقتصادی از جمله تحریم‌های یکجانبه آمریکا تاکید کرد.

عبدالمهدی در پایان نخستین جلسه کابینه جدید عراق که برای نخستین بار ظرف ۱۵ سال گذشته خارج از منطقه سبز امنیتی بغداد برگزار شد تاکید کرد که کشورش جزیی از یک نظام تحریمی نخواهد بود.

نخست وزیر عراق درپاسخ به سوالی درخصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: همانطور که در برنامه مدون دولت آمده و روز گذشته در پارلمان گفتم، عراق بخشی از نظام تحریم‌ها نخواهد بود.

وی افزود: عراق خود از تحریم‌ها و بایکوت زیان دیده است و مخالفت ما تحریم‌ها یک مخالف اصولی است.

عبدالمهدی تاکید کرد: عراق همچنین بخشی از حمله و تعدی به هیچ کشوری نخواهد بود. ما می‌خواهیم که عراق از هرگونه دخالت و تاثیرپذیری از امور دیگر کشورها، چه همسایگان و چه هر کشور دیگری، دور بماند.

نخست وزیر عراق گفت: کشورش می‌خواهد از استقلال و منافع خود حراست کند و موضع ما درخصوص تحریم‌ها بر همین مبنا خواهد بود.

عادل عبدالمهدی و ۱۴ وزیر از وزرای پیشنهادی ۲۲ گانه کابینه اش چهارشنبه شب گذشته از پارلمان عراق رای اعتماد گرفتند و دولت جدید این کشور امروز پنجشنبه رسما کار خود را آغاز کرد.

نخست وزیر جدید عراق دراین جلسه یک برنامه مدون پنجساله تحت عنوان رویکرد ۲۰۱۸ - ۲۰۲۲ به پارلمان ارائه کرد که مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

این برنامه شامل رویکرد‌های اصلی عراق در زمینه سیاست خارجی، سیاست‌های داخلی، اقتصاد و نیز محور‌هایی در مورد هر یک از وزارتخانه‌های کشور و در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      ای ول افرین بهش ک از همین الان جلوی امریکا و بر علیه تحریمهای ایران قد علم کرد

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      خود عراق چی دارد که به مادهد کل جنسش خورد و خوراکش وسایل ساخت و سازش برقش گازش حتی ماهی وگوشت از مامیبرند ضرر نکنی به ما سودت پیشکش

      پاسخ ها

      • بینام

        ازمون طرفداری میکنن میگیم نیازی نیست بهمون پشت کنن میگید بفرمایید اینهمه کمک کردیم نمک نشناسی کردن،واقعا فازتون چیه؟؟ماهیت خودتون رو مشخص کنید

    • بدون نام

      بخدا این همه پول بیت المال خرج مردم خودمون میکردید بهتر از این همه پول بیت المال داره خرج کشورهای دیگه میشه بیا اینهم جوابتون داد

      پاسخ ها

      • بینام

        خوبی برادر؟؟؟ایشون در جهت حمایت از ایران گام برداشته شما شاکی؟؟؟؟

    • تهرانی زاده

      طوری میگی همه چیز از ماست انگاری دارن مفتی میبرن ...

      بنده خدا الان تمام کشورهای جهان دارن بازار یابی میکنن که راهی برای صادرات و بازارهای جهانی پیدا کنن و با صادرات چرخ اقتصاد خودشون رو بچرخونن

      اگر عراق از ایران سیمان و فولاد و کاشی و گچ و.... میخره این بسود اون کارگر ایرانی هست که میتونه کار کنه بسود مملکت هست که دلار واردش میشه

      یه مشت بی عقل ک دست راست و چپشون رو بلدنیستن میان نظر میدن...

      اگ عراق همین جنسهای مارو هم نخره و مارو تحریم کنه که دیگه هیچ الحمدلله که با تمام جهان دشمنیم و همسایه هامون رو هم باخودمون دشمن کردیم حد اقل بزارید یه روزنه ای باز باشه وبتونیم ی نفسی بکشیم ....

    • م

      خدا لعنتتون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج