جاباما
۷۸۹۴۴
۲ نظر
۶۶۵۱
۲ نظر
۶۶۵۱
پ

اوقات فراغت به سبک آدم موفق ها

خیلی ها آنقدر به فکر کسب درآمد بیشتر هستند که حتی در تعطیلات آخر هفته هم دست از اضافه کاری برنمی دارند. اگر به زندگی آدم های مشهور و موفق دنیا نگاهی بیندازید، می بینیدزندگی شان در کار و تلاش خلاصه نمی شود.

اوقات فراغت به سبک آدم موفق ها





مجله تندرستی: خیلی ها آنقدر به فکر کسب درآمد بیشتر هستند که حتی در تعطیلات آخر هفته هم دست از اضافه کاری برنمی دارند. اگر به زندگی آدم های مشهور و موفق دنیا نگاهی بیندازید، می بینیدزندگی شان در کار و تلاش خلاصه نمی شود. درست که کار کردن بخش مهمی از زندگی شان است اما این آدم ها از تعطیلات آخر هفته غافل نمی شوندو برای داشتن انرژی بیشتر از فعالیت های مختلف گمک می گیرند. در اینجا فرصت خوبی است تا شما هم شیوه زندگی افراد موفق را یاد بگیرید و از همین هفته تعطیلات آخر هفته بهتری داشته باشید. آدم های موفق این 12 برنامه را حتما در زندگی شان پیاده می کنند.

1- از فناوری دور می شوند

افراد موفق و خوشحال خودشان را به اینترنت و دنیای مجازی معتاد نمی کنند ودر هر شرایط تعادل را در زندگی در نظر می گیرند. پژوهش های اخیر نشان می دهند دوری از فناوری برای مغزتان مفید است و اعصابتان را آرام می کند؛ به ویژه اگر شغل تان طوری است که بخش زیادی از روز را با رایانه و اینترنت کار می کنید، در روز تعطیل دنیای مجازی را تعطیل کنید.حتی تلفن و موبایل هم می توانند آرامش شما را بر هم بزنند و استرس ایجاد کنند.

میتوانید از دیگر اعضای خانواده هم بخواهید که یک روز تعطیل تماس های کاری را کنار بگذارند و برای تفریح و صحبت دسته جمعی وقت بگذارند. چک کردن ایمیل ها، فیس بوک یا دیگر سایت های مجازی را کنار بگذارید و در دنیای واقعی به دنبال دوستان تازه ای باشید تا از زندگی تان بیشتر لذت ببرید.

2- از قبل برنامه ریزی می کنند

وقتی افراد موفق صبح روزهای تعطیل از خواب بیدار می شوند، از قبل برای روزشان برنامه ریزی کرده اند. اینطور نیست که بعد از خوردن صبحانه و کمی کش و قوس تازه به این فکر باشند که آخر هفته چه کار کنند.افراد موفق از قبل می دانند که قرار است روزشان چطور بگذرد. پس شما هم این نکته را به خاطر بسپارید. البته برنامه ریزی بدان معنی نیست که فقط تصمیم بگیرید تلویزیون تماشا کنید یا در صفحه های اینترنت چرخ بزنید.

اوقات فراغت به سبک آدم موفق ها

برای اینکه به سبک زندگی آدم های موفق نزدیک شوید، بهتر است فعالیت های یک روز تعطیل را در سه تا پنج بخش تقسیم کنید. این برنامه های باید تفریحی و لذتبخش باشند تا روز تعطیل شما با روزهای عادیتان فرق داشته باشد. برنامه ریزی به شما کمک می کند تا بخشی از این فعالیت ها را در کنار دوستانی ا افرادی انجام دهید که از بودن در کنارشان لذت می برید. نتایج یک تحقیق روانشناسی نشان می دهد، برنامه ریزی برای انجام فعالیت های شاد حتی از انجام آنها نیز لذتبخش تر است.

۳- مهارت های تازه ای یاد می گیرند

افراد موفق همیشه به دنبال این هستند که در زمینه های مختلف رشد و پیشرفت کنند. برای اینکه شما هم رفتاری مانند آدم های موفق داشته باشید، بدانید تعطیلات آخر هفته باید با روزهای دیگر هفته تان تفاوت داشته باشد، به همین دلیل باید برنامه متفاوتی داشته باشید. بهتر است در روزهای تعطیل کمی برای خودتان وقت بگذارید؛ به فکر یادگیری کارهای تازه ای باشید که از انجام آنها لذت می برید.
اگر به فعالیت های هنری مانند نقاشی، صنایع دستی، موسیقی و ... علاقمندید در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید و در خانه زمانی را به انجام کارهای مورد علاقه تان اختصاص دهید. گلکاری و پرورش گیاهان هم کار لذتبخشی است که برای پر کردن اوقات فراغت صبح روزهای تعطیل مناسب به نظر می رسد. انجام فعالیت های مختلف به شما کمک می کنند مغز و بدنتان را از استرس های معمول رها کنیدو انرژی کافی برای یک هفته پرکار را داشته باشید.کارهای هنری مانند غذای روح هستند و در کاهش تنش های هفتگی تاثیر زیادی دارند.

4- برای عصر روز تعطیل برنامه دارند

افراد موفق سعی می کنند از غم و غصه ها دور بمانند چون حالت هایی از غمگینی انرژی شان را کاهش می دهد. در عصر روزهای تعطیل خیلی از افراد با غم و حالت هایی از افسردگی روبرو می شوندکه شاید انرژی شان را برای شروع یک هفته خوب و شادی بخش کاهش دهد. به همین دلیل لازم است برای پیشگیری از این غم و ناراحتی ها سرگرمی هایی برای خودتان در نظر بگیرید. می توانید یک مهمانی شام کوچک ترتیب دهید و همراه با دوستان یا افراد خانواده کمی هم گپ بزنید. به هر حال، اگر می بینید که غروب روز تعطیل برایتان دلگیر و غم انگیز است، از قبل به فکر برنامه ریزی باشید.

5- به سفر کوتاه می روند

یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس و بازیابی انرژی از دست رفته، سفر کردن است. افراد موفق از هر فرصتی برای خارج شدن از شهر و ورود به طبیعت استفاده می کنند. برنامه های طبیعت گردی یک روزه برای تخلیه فشارهای روحی بسیار موثر است. پس خودتان را به محیط شهری محدود نکنید و آخر هفته ها برای گشت و گذار در طبیعت هم برنامه داشته باشید.

6- استراحت می کنند

آدم های موفق و خوشحال تعطیلات آخر هفته در کارهای مختلف غرق نمی شوند و کمی استراحت می کنند. یک چرت کوتاه بعدازظهر می تواند مفید باشد و به رفع خستگی شما کمک کند.

7- مطالعه می کنند

بیشتر افراد موفق از مطالعه غافل نمی شوند و آخر هفته ها برنامه ای برای خواندن کتاب و مجلات دارندا. وقتی مطالعه می کنید ذهن شما فعال می ماند و در طول هفته ایده های خلاقانه بیشتری به ذهن تان می رسد. پس در تعطیلات آخر هفته از این اصل غافل نشوید تا زندگی خوب و موفق تری داشته باشید.

اوقات فراغت به سبک آدم موفق ها

۸- ورزش می کنند

شاید در بین اطرافیان شما افراد به ظاهر موفقی پیدا شوندکه اتفاقا چاق و کم تحرک هستند اما وقتی این افراد را می بینیدباید بدانید که شاید در کسب و کار موفق باشند اما به طور حتما زندگی شان کاملا موفقیت آمیز نیست چونس بک زندگی سالمی ندارند و ورزش نمی کنند.

افراد موفق دنیا در طول هفته ورزش می کنند و در تعطیلات آخر هفته به دنبال این هستند که ضمن تفریح و گردش، فعالیت بدنی خوبی داشته باشند. بنابراین اگر شما در طول هفته فرصت ندارید چهار تا پنج بار ورزش کنید، تعطیلات آخر هفته را غنیمت بشمارید چون فرصت مناسبی است که با تمرین های بدنی و ذهنی، مغز و بدنتان را سالم نگه دارید. دوچرخه سواری، شنا، کوهنوردی یا حتی پیاده روی ساده ورزش های مفیدی هستند که انرژی خوبی را به شما تزریق می کنند. اتگر این ورزش ها را در کنار دوستان انجام دهید، آخر هفته تان مفرح تر می شود.

۹- تنها نمی مانند

آدم های موفق خوب می دانند که یکی از رموز موفقیت، برقراری ارتباط با دیگر آدم هاست. ما انسان ها موجواتی اجتماعی هستیم و برای داشتن زندگی خوب و موفق لازم است با دیگران در تماس باشیم. پژوهش ها نشان می دهد ارتباط با دوستان و افراد و خوب و مثبت اندیش در افزایش شادی و نشاط شما نقش زیادی دارد.

تعطیلات آخر هفته بهترین فرصت برای معاشرت با دوستان است. پس پیله تنهایی را از خودتان دور کنید و اجتماعی تر باشید تا درهای موفقبت به روی شما باز شود.

۱۰- برای خانواده شان وقت می گذارند

افراد موفق به کارشان اهمیت می دهند اما خانواده را فراموش نمی کنند. اگر شما هم در طول هفته زیاد کار می کنید آخر هفته ها فرصت مناسبی است که برای خانواده و دوستانتان وقت بگذارید. خانواده های خوشحال و خوشبخت برای شادی خودشان برنامه دارند. رفتن به رستوران، پیک نیک خانوادگی یا حتی شرکت در یک فعالیت مذهبی در کنار دیگر افراد خانواده حس خوبی را در شما ایجاد می کند و عادت خوبی است که گاهی خاطرات فراموش نشدنی بر جای می گذارد. تداوم این برنامه ها در خوشحالی خانوادگی و موفقیت بیشتر شما تاثیر دارد.

گروهی از افراد پر کار روز تعطیل را به انجام کارهای دیگری اختصاص می دهند تا درآمد بیشتری داشته باشند. شاید با پرکاری بخشی از مشکلات اقتصادیتان برطرف شود یا برای آینده پس اندازتان داشته باشید اما در طولانی مدت رضایت شما از زندگی تان کم می شود و شادی هایتان رنگ می بازند.

اوقات فراغت به سبک آدم موفق ها

۱۱- در فعالیت های داوطلبانه شرکت می کنند

افراد موفق برای شرکت در کارهای خیرخواهانه زمانی را در نظر می گیرند. خیلی از افراد مشهور و موفق در بنیادهای خیریه حاضر می شوند و بخشی از وقت شان را برای کمک به دیگران اختصاص می دهند.اگر می خواهید از خودتان راضی تر باشیدو احساسات مثبت داشته باشید، روز تعطیل فرصت خوبی است تا به انجمن های خیریه سری بزنید. بعضی از این انجمن ها از بیماران، سالمندان یا کودکان کار حمایت می کنند و گروهی دیگر مدافع محیط زیست هستند و در مناسبت هایی مانند روز درختکاری، برنامه دارند. وقتی در چند انجمن خیریه عضو باشید با افراد تازه ای دوست می شوید که با شما علایق مشترک دارند.

۱۲- زودتر از خواب بیدار می شوند

آدم های موفق سحرخیز هستند. ممکناست دلتان بخواهد صبح روزهای تعطیل بیش از معمول بخوابید اما این روز فوق العاده را در رختخواب نگذرانید. اگر فکر می کنید صبح روز تعطیل زمانی برای تمیز کردن خانه، شستن لباس ها وغذا پختن نیست. توصیه می شود کمی سحرخیزی را چاشنی روز تعطیل تان کنید و با زودتر بیدار شدن، زمان بیشتری داشته باشید. توصیه می شود قبل از انجام کارهای معمول بروید و ورزش کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • jamshid

      تشکر جالب واموزنده بود.

    • jamshid

      تشکر جالب واموزنده بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج