۷۹۰۱۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

سرنوشت ازدواجی که در آن دختر بزرگتر است

یک آسیب‌شناس گفت: از دیدگاه رفتارشناسی، ۹۰ درصد از ازدواج‌هایی که دختر بیش از ۴ سال از پسر بزرگتر است، در پنج سال اول زندگی مشترک منجر به اختلافات و تنش‌های رفتاری می‌شود و همسران از هم جدا می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: یک آسیب‌شناس گفت: از دیدگاه رفتارشناسی، ۹۰ درصد از ازدواج‌هایی که دختر بیش از ۴ سال از پسر بزرگتر است، در پنج سال اول زندگی مشترک منجر به اختلافات و تنش‌های رفتاری می‌شود و همسران از هم جدا می‌شوند.

دکتر مجید ابهری افزود: اگر مردان ۱۰ تا ۱۵ سال از همسر خود بزرگتر باشند، مشکلی ایجاد نمی‌شود و اختلاف سنی دو تا چهار سال زمانی که زن بزرگتر است نیز موجب بروز مشکل نمی‌شود؛ اما اگر فاصله سنی زن و شوهر بیش از این باشد، به علت آنکه زنان زایمان می‌کنند و دچار مشکلات جسمی می‌شوند، امکان به وجود آمدن اختلافات زناشویی بیشتر را فراهم می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بر اساس نتایج پژوهش بنیاد صیانت از خانواده که سال گذشته انجام شد، ۶۵۰ زوج با چهار سال اختلاف سن زندگی با دوامی داشتند ولی ازدواج ۷۴۰ زوج که زن بیش از ۴ سال از شوهر بزرگتر بوده به طلاق انجامیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دو علت دختران پیشنهاد ازدواج با پسران جوان‌تر را می‌پذیرند، اظهار کرد: یکی از این دلایل، توانمندی اقتصادی دختران است که در برخی از موارد دختر، شاغل اما پسر بیکار است.

این رفتارشناس، ترس و وحشت دختران به علت عبور از سن عرفی ازدواج را یکی دیگر از دلایل ازدواج آنان با پسران کوچک‌تر از خود دانست و افزود: ممکن است دختر در سنین پایین‌تر به خواستگارهای مناسب خود جواب منفی داده باشد و پس از گذشت چند سال، سن ازدواج او افزایش یافته باشد و همین امر موجب می‌شود که به درخواست ازدواج پسران کوچک‌تر از خود جواب مثبت دهند.

ابهری در پایان درباره مشکلات رفتاری به وجود آمده بین زوجینیی که اختلاف سنی مناسب ندارند، گفت: معمولا در صورت بزرگتر بودن دختر، او حرف پسر را در زندگی مشترک نمی‌پذیرد؛ چرا که دختران زودتر از پسران به بلوغ می‌رسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      این تفاوت سنی بخشی از زندگیه .. مهم سازش دو طرف با همدیگه هست .. چه یک سال تفاوت باشه چه 10 سال و چه دختر بزرگتر باشه و چه پسر ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قصه نگو سید، اینهارو ببین درس بگیر!

    • زری

      من قبول ندارم

      دایی خودم ده سال از خانومش کوچکتر بود بعد از سی سال زندگی مشترک بیایید ببینید چقد هنوز همو دوس دارن اونم با داشتن نوه و نتیجه

    • زهره

      درسته من به عنوان دختر نمی پسندم پسر ازم کوچکتر باشه، اما فکر می کنم در صورت بلوغ فکری این تفاوت سنی مشکلی رو ایجاد نمی کنه . به ویژه زمانی که دختر و پسر بالای 30 سال باشند.

    • من

      جای این که چوب لا چرخمون کنید بذارین ازدجمونو کنیم
      واسه حل این مشکلات دارید همش راهای اشتباه میرید.دلیل چیز دیگه ایه حوصله ندارم واستون توضیح بدم خابم میاد.حالم هم گرفته
      میدونم خیلی مشتاق بودید توضیح بدم:D

    • زهره

      درسته من به عنوان دختر نمی پسندم پسر ازم کوچکتر باشه، اما فکر می کنم در صورت بلوغ فکری این تفاوت سنی مشکلی رو ایجاد نمی کنه . به ویژه زمانی که دختر و پسر بالای 30 سال باشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج