جاباما
۷۹۰۶۶۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آلودگی هوا؛ دخانیات جدید

رئیس سازمان جهانی بهداشت طی یک بیانیه جدید هشدار داد، آلودگی هوا عامل سالانه مرگ بیش از ۷ میلیون نفر است و از آن می‌توان به عنوان تنباکوی جدید یاد کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهانی بهداشت طی یک بیانیه جدید هشدار داد، آلودگی هوا عامل سالانه مرگ بیش از ۷ میلیون نفر است.

نتایج یک بررسی جدید نشان داد، آلودگی هوا در واقع یک دخانیات جدید است که علاوه بر شمار زیادی از مرگ و میرها، میلیاردها دلار سالانه خسارت می‌زند.

آمارهای جدید حاکی از‌ آن است که بیش از ۹۰ درصد مردم جهان از آلودگی رنج می‌برند؛ از آلودگی هوا به عنوان یک بحران بهداشت عمومی یاد می‌شود.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تأکید می‌کنند، سلامت کودکان بیش از بزرگسالان در پی آلودگی هوا تهدید می‌شود.

براساس داده‌های منتشر شده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که سطح جیوه سمی هوا در آنها ۶ برابر بیش از دستورالعمل‌های بین‌المللی است.

متخصصان معتقدند، موادی که از طریق هوای آلوده وارد محیط می‌شوند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت‌های مختلف بدن خواهد شد.

این مواد از طریق ریه، پوست، مخاط بدن، مخاط چشم، گوش، بینی و دستگاه گوارش، وارد بدن شده و باعث تخریب سلول‌های بدن می‌شود.

در سال ۲۰۱۵، ۹ میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری‌های غیرعفونی ناشی از آلودگی هوا مثل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه جان خود را از دست داده‌اند که تقریباً ۹۲ درصد این مرگ‌ها در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط و کشورهایی که دارای جهش اقتصادی بوده‌اند رخ داده‌ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین که زمستان شروع میشه ، مسولین به مردم فشار میاورند برای آلودگی هوا ، یعنی بخاطر ، بخاری و ماشین و موتور مردم مقصرند . در صورتیکه مسولین ماشین بی کیفیت را گران دست مردم میدهند از طرف دیگر هم خودشون ، پروازهای کل کشور را به مهرآباد منتقل کردند که آلودگی دود و صوتی آن برابر است با کل خودروها شهر تهران ، یعنی نیمی از آلودگی هوا مربوط به گازهای خروجی هواپیماهاست ، منتها دولت سکوت کرده است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج