جاباما
۷۹۰۷
۱۲ نظر
۵۰۱۶
۱۲ نظر
۵۰۱۶
پ

چند روز مانده تا شروع سيكل قاعدگي

روزهایی بد برای زنان

شايد در بعضي روزهاي خاص از اخلاق و رفتار خودتان تعجب كرده و فكر كنيد خودتان را نمي‌شناسيد، شايد اين مسئله ناشي از هورمون‌هاي‌تان باشد. با خواندن اين مطلب مي‌توانيد در مورد اتفاقاتي كه در اين روزها براي جسم و روح‌تان مي‌افتد، اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

روزهایی بد برای زنان

روزهایی بد برای زنان

براي بسياري از زنان و دختران جوان، چند روز مانده تا شروع سيكل قاعدگي، روزهاي كابوس‌واري است كه با درد، خستگي، نفخ شكم و تغييرات خلق‌وخو همراه است، اما اين دوره در مورد برخي افراد ممكن است با اتفاق‌هاي ديگري هم همراه باشد كه روي كيفيت زندگي‌شان تاثير بگذارد. براي مثال، شما مي‌دانيد كه در روزهاي قبل از شروع دوره قاعدگي مغز شما به سمت غذاهاي پركالري گرايش پيدا مي‌كند و برعكس به غذاهاي كم‌كالري گرايش نداريد؟ (اين همان چيزي است كه برخي دختران جوان به آن مي‌گويند عطش بستني.) با خواندن اين مطلب مي‌توانيد در مورد اتفاقاتي كه در اين روزها براي جسم و روح‌تان مي‌افتد، اطلاعات بيشتري كسب كنيد.


دست خودشان نيست
  • در اين روزها بيشتر سيگار مي‌كشيد
به نظر مي‌رسد، زنان مي‌توانند برخي از اشتباهات‌شان را به گردن هورمون‌هاي خود بيندازند. درواقع به نظر مي‌رسد، عادت‌هاي مضر و نامناسب در اين ماه تقويت مي‌شوند. يكي از آن‌ها ميل به سيگار كشيدن است. درتحقيقاتي كه به‌تازگي نتايج آن در نشريه «روان‌شناسي عمومي» به چاپ رسيده آمده است كه زنان در چند روز مانده به شروع دوره قاعدگي‌شان تمايل بيشتري به سيگار كشيدن پيدا مي‌كنند و تعداد سيگار متوسطي كه در روز مي‌كشند در اين روزها افزايش مي‌يابد.


روزهایی بد برای زنان

مواظب كيف پول خود باشيد
  • در اين روزها ممكن است تمايل بي‌مهاري براي خرج كردن پيدا كنيد
شايد شما هم متوجه شده باشيد كه در چند روز باقي‌مانده به شروع دوره ماهانه‌تان تمايل شديدي به خريد كردن پيدا مي‌كنيد و نمي‌توانيد وسوسه خريد آن كيف يا كفش جديد را از ذهن‌تان بيرون كنيد. خب فكر نكنيد اين اتفاق فقط براي شما مي‌افتد. نتايج تحقيقاتي كه در مجله «شخصيت و تفاوت‌هاي انساني» به چاپ رسيده نشان مي‌دهد، اكثر زنان و خانم‌هاي جوان طي 7 روز مانده به شروع قاعدگي‌شان اين حالت را تجربه مي‌كنند. براساس نتايج اين تحقيقات مشخص شده كه اكثر زنان در اين مقطع زماني احساس مي‌كنند، كنترل كمتري روي تمايلات هزينه‌اي خود دارند و در اين دوران بيشتر از هر زمان ديگري ايمپالس‌هاي خريد كردن دارند. دكتر كارن پاينه، پروفسور روان‌شناس مي‌گويد: «در اين مقطع افزايش ميزان استروژن در بدن زنان باعث مي‌‌شود كه تغييراتي در خلق‌و‌خوي آن‌ها ايجاد شود، از جمله اين تغييرات رفتار غريزي و ناخودآگاه است كه يكي از آن‌ها تمايل به خريد كردن است.»


روزهایی بد برای زنان

چشم خود را روي فست‌فودها ببنديد
  • در اين روزها كشش زيادي به غذاهاي پركالري پيدا مي‌كنيد
از لحاظ علمي، از سال‌ها قبل ثابت شده كه زنان در روزهاي باقي‌مانده تا قاعدگي‌شان تمايل زيادي به برخي غذاهاي خاص (از جمله غذاهاي پركالري) پيدا مي‌كردند اما واقعا علت اين گرايش نسبتا عجيب چيست؟ مطالعه‌اي كه نتيجه آن در شماره دسامبر 2010 نشريه «تحقيقات روي مغز» به چاپ رسيده در اين مورد توضيحاتي ارائه داده است: «در اين مطالعه پژوهشگران با شيوه تصويربرداري مگنتيك رزونانس (كه نوعي MRI محسوب مي‌شود) از مغز درحال فعاليت تصويربرداري انجام دادند. وقتي به اين گروه تصاوير غذاهاي پركالري و پرچربي نشان داده مي‌شد، در زناني كه در روزهاي قبل از آغاز دوره قاعدگي‌شان نبودند فعاليت‌هاي مغزي آن‌ها تا حدودي افزايش مي‌يافت اما در زناني كه در روزهاي قبل از آغاز قاعدگي خود بودند تصاوير غذاهاي پركالري، افزايش واضح فعاليت مغز را ايجاد مي‌كرد ولي تصاوير غذاهاي كم‌كالري هيچ افزايشي را ايجاد نمي‌كرد.


اگر آسم داريد، اين روزها بيشتر مواظب باشيد

  • بيماري‌هايي كه شديدتر مي‌شوند
حدود ۷۵درصد از زنان و خانم‌هاي جوان دچار برخي علائم مرتبط با سندرم قبل از شروع دوره قاعدگي ( از قبيل نفخ شكم، سردرد، خستگي و علائم مشابه) هستند اما خبر بد براي بخشي از زنان اين است كه اگر آن‌ها دچار مشكلات و بيماري‌هاي خاصي باشند ممكن است طي يك هفته مانده تا شروع دوره قاعدگي حالت بيماري و مشكلات آن‌ها تشديد شود. دكتر الن وارن فريمن، پروفسور و رئيس بخش بيماري‌هاي زنان و زايمان دانشگاه پنسيلوانيا مي‌گويد: «شايع‌ترين حالتي كه مشكلات آن تشديد مي‌شود بيماري‌هاي زنان است، براي مثال طي يك هفته مانده به شروع دوره قاعدگي بيماري مثل آندومتريوز- وجود بافت نابجا در رحم- تشديد مي‌شود، برخي بيماري‌هاي ديگر هم ممكن است در اين دوران همين حالت را پيدا كنند.» نتايج مطالعه‌اي كه در نشريه «ژورنال آسم» در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسيده نشان مي‌دهد، در گروهي از زنان علائم و حملات بيماري آسم در يك هفته مانده به شروع دوره قاعدگي تشديد مي‌‌شود. دكتر فريمن مي‌گويد:« اين مسئله احتمالا ناشي از تاثيرات هورمون‌هاي ترشح شده در اين دوران روي سيستم عصبي مركزي است اما مطالعات بيشتري بايد در اين زمينه انجام شود زيرا بعضي‌ها معتقدند ، بسياري از بيماري‌هاي مزمن در اين دوره تشديد مي‌شوند.»



بعضي‌ها غمگين مي‌شوند بعضي‌ها شاد

  • خلق‌وخوي عجيب و غريب
تصور عمومي اين است كه در روزهاي كوتاه مانده تا شروع دوره قاعدگي براي زنان و خانم‌هاي جوان روزهاي بد و ناراحت‌كننده‌اي است كه در آن‌ روزها بيشتر گريه مي‌كنند و بيشتر افسرده هستند. خب اين تصور در مورد گروهي از زنان درست است در مطالعه‌اي كه انجمن ملي روان‌پزشكي كانادا و گروه تحقيقات مركز طب زنان بيمارستان كالياري به صورت مشترك انجام دادند، مشخص شد كه اكثريت زنان پيش از شروع سيكل قاعدگي‌شان دچار حالت‌هاي روحي و رواني نامناسبي مي‌شوند كه آن را جزو PMS (سندرم پيش از شروع قاعدگي) مي‌دانند اما در اين ميان برخي از زنان هم هستند كه در اين دوران احساس مي‌كنند حال روحي‌شان خوب است. نتايج تحقيقي كه در نشريه «سايكو نرو اندوكرينولوژي» به چاپ رسيده مدعي شده است كه در ۱۳درصد زنان مورد مطالعه، وضعيت روحي و احساس شادي در روزهاي قبل از شروع دوره قاعدگي‌شان بالاتر از معمول است. دكتر جف كيزتر، پروفسور علوم بيماري‌هاي زنان و زايمان كه در دانشگاه پادوا ايتاليا به تحصيل مشغول است، مي‌گويد: «به نظر مي‌رسد كه اين گروه از زنان با تغيير هورمون‌هاي خود دچار بالا و پايين شدن خلق‌و‌خو مي‌شوند. اين گروه پس از شروع دوره قاعدگي احساس اضطراب و گاه افسردگي دارند و براي همين احساس مي‌كنند كه در روزهاي قبل از شروع دوره قاعدگي خود حال بهتري دارند.» دكتر كيزتر در ادامه مي‌گويد:« خلق‌و‌خو و روحيه انسان‌ها تابع متغيرهاي فراواني است اما در زنان ميزان بالا و پايين شدن هورمون‌ها يكي از عوامل تاثيرگذار روي موضوع است. آقايان بايد بدانند كه زنان به دليل بالا و پايين رفتن هورمون‌هاي‌شان در دوران قبل از شروع دوره قاعدگي روحيات خاصي دارند و ممكن است خلق‌و‌خوي آن‌ها متغير باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      زن ها ادم درجه دوم هستند .در همه زمینه ها مخصوصا در کشور ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اه وقتی تو که زنی اینجوری فکر میکنی وای به حال مردا ازت بدم اومد

    • بدون نام

      بدبختیم دیگه بدبخت

    • alireza

      متاسفانه بعضی از خانمها خودشان را باتوجه به موارد بالا حقیر و پست احساس می کنند اما اگر به جای این فکر که این دروان دورانی زودگذر است و به بقیه مسائل مثبتی که خداوند در جنس ( ماده) قرارداده بیاندیشند اینطور احساس یاس و ناامیدی نمی کنند

    • zahra

      ممنون از مطالب مفیدتون. امان از دست این هورمونها! البته فکر میکنم چون ناشناخته هامون در مورد مسایل زنان زیادهستش ازین مسایل تعجب میکنیم.

    • دختران زیبا

      سلام جالب بود وبعضی موارد کاملا دقیق بود وخداروشکرکه یدختر هستم

    • شیوا

      به عنوان یک زن فکر می کنم همیشه در حقش اجحاف شده دوران قاعدگی در بعضی اشخاص دردناک در بعضی معمولی هست .ممکن است همراه با بی حوصلگی وبیحالی همراه باشد که با قرار گرفتن در شرایط مطلوب محیطی با اشخاص مهربان ودر تغذیه مناسب میتوان در صد قابل ملاحظه ای ناراحتی ها را کاهش داد

    • نیلوفر

      اگه آقایون هر کدومشون فقط یک بار این دوران را تجربه میکردند زندگی خانم ها خیلی بهتر از الان میشد!!

    • zahra

      tank you.very good.migam akhe chera man ziad asabi misham

    • sahar

      harchi bad bakhtie bara ma zanas

    • یه زن

      کاش شوهرامون هم درکمون میکردن

    • بدون نام

      سلام شوهر من هرگز منو درک نمیکنه وقتی پریودم ناراحتم انتظار داره ، شاد و خندون باشم و بهترین غذاها را براش درست کنم ،من بدبخت هم با حال بدم میرم براش صبح و شب غذا درست میکنم ،،،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج