۷۹۰۷۰۱
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

آیا بر مهمانان تلویزیون نظارتی صورت می‌گیرد؟

کلیپی در فضای مجازی منتشر می‌شود که فردی به نام محمد. ج، که خود را سایان معرفی می‌کند، روی یک تخته سنگ نشسته پس از بافتن آسمان و ریسمان‌های فراوان با کمال وقاحت خود را «امام زمان» معرفی می‌کند. جالب است بدانید این فرد چند ماه پیش یکی از مهمانان یک برنامه تلویزیونی بود!

روزنامه آفتاب یزد: صدا و سیما به عنوان یک رسانه، پررنگ‌ترین نقش را در اعتماد سازی عمومی ایفا می‌کند؛ با این حال بارها دیده شده که در برنامه‌های تلویزیونی قهرمان‌هایی برای ملت ساخته می‌شوند که نه تنها رنگ و بویی از قهرمان ندارند بلکه در داستان زندگی شان، عملکردشان و حتی خصوصیات رفتاری شان با آنچه در برنامه از آن‌ها معرفی کرده‌اند زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد! در این راستا نمونه‌های عینی زیادی هستند

آیا بر مهمانان تلویزیون نظارتی صورت می‌گیرد؟

و این روزها به لطف فضای مجازی، پوشالی‌بودن این قهرمانان هر روز بیش از پیش به نمایش گذاشته می‌شود، اما در چند روز اخیر با نمونه ای از این قهرمانان پوشالی مواجه هستیم که تقریبا اسم و مناصب شان تمام شبکه‌های رسانه ملی را در نوردیده است، او که حالا با وقاحت خود ادعاهای نامعقولی دارد، صفحات متعددی در فضای مجازی دارد که هیچ یک از آن‌ها مسدود نشده و به راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

مهمان ویژه با یک ادعای کذب

کلیپی در فضای مجازی منتشر می‌شود که فردی به نام محمد. ج، که خود را سایان معرفی می‌کند، روی یک تخته سنگ نشسته پس از بافتن آسمان و ریسمان‌های فراوان با کمال وقاحت خود را «امام زمان» معرفی می‌کند. و در آخر هم می‌گوید من معجزات زیادی داشته‌ام.

جالب است بدانید این فرد که مشخصا دارای زبانی چرب و نرم است و دایره لغاتش نیز بسیار گسترده است، چند ماه پیش یکی از مهمانان یک برنامه تلویزیونی بود! شاید فکر کنید که این مورد نیز یکی از سوتی‌های تلویزیون است اما با یک جستجوی ساده در فضای مجازی متوجه خواهید شد که تا همین چند ماه پیش نام این فرد به عنوان یک نابغه، دکتر، استاد، مدرس دانشگاه هند، نویسنده 2 دایره المعارف و ابداع کننده یک رشته ورزشی ایرانی، تیتر همه خبرگزاری‌ها و خیلی از روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده بود.

این در حالی است که در اخبار ساعت 9 شبکه یک نیز از او به عنوان یک نابغه و نویسنده دایره المعارف یاد شده و شبکه خبر هم گزارشی بلند بالا درباره این شخص پخش کرده و حتی در اخبار ورزشی درباره مدال‌هایی که این فرد در رشته ورزشی ساخته خودش به دست آورده صحبت کرده‌اند!

روزنامه جام جم نیز گزارشی در رابطه با این فرد تهیه کرده و بیوگرافی کاملی از او در سال گذشته منتشر کرده و حتی خبرگزاری ایرنا که یک خبرگزاری دولتی محسوب می‌شود هم با تیتر« جوان البرزی دایره المعارف هنر کشور را تالیف کرد» او را به صدر خبر‌ها رسانه است!

هدف او جامعه جوان آسیب پذیر

این فرد که معلوم نیست با چه مجوزی دو باشگاه ورزشی تاسیس کرده و در هر دوی آن‌ها نیز سبک ورزشی خود را به صورت رایگان آموزش می‌دهد، در برنامه تلویزیون وقتی مجری برنامه از او پرسید چرا این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهی؟ در جواب می‌گوید: من جوانانی که پول ندارند را از قهوه خانه‌ها جمع می‌کنم و به دامان طبیعت می‌برم تا ورزش کنند!

او در جای دیگری از صحبت‌هایش در همین برنامه می‌گوید که اکثر شاگردان من پدر ندارند و باید حمایت شوند! پر واضح است هدف او از انتخاب شاگردانش، جامعه فقیری هستند که با یک آسیب مواجه شده‌اند و او حالا با سوء استفاده از آسیب این جوانان آن‌ها را جزو یاران خود قرار داده خود را معرفی می‌کند!

صدا و سیما نظارت می‌کند؟

اذهان عمومی معتقدند که صدا و سیما موجب شده که این فرد مورد توجه قرار بگیرد! اما سوالی که در این بین مطرح است این است که آیا نظارتی روی برنامه‌های این رسانه ملی صورت می‌گیرد؟ برنامه‌هایی که در هر شبکه ای یک قهرمان پوشالی برای مردم می‌سازد و چندی بعد مردم متوجه می‌شوند که داستان این مرد هم تنها طبلی توخالی بوده است!

همه جا خبرهای او منتشر شد!

مسئول هماهنگی یک برنامه تلویزیونی که محمد.‌ج معروف به سایان را هم او به برنامه دعوت کرده بود، در گفت و گو با آفتاب یزد در این باره می‌گوید:«قطعا روی دعوت مهمانان نظارت‌های زیادی صورت می‌گیرد اما در رابطه با این فرد، ما به استناد شبکه خبر که گزارشی عریض و طویل درباره این فرد پخش کرد و شبکه‌های یک و پنج که درباره این فرد برنامه‌هایی پخش کردند و حتی برنامه خبر ورزشی که این آقا را به برنامه دعوت کرد و او را به عنوان یک نابغه معرفی کرد، او را در برنامه دعوت کردیم!»

> فکر می‌کردیم مورد تائید است!

او در ادامه توضیح داد: « من خودم او را به برنامه دعوت کردم اما این دعوت زمانی اتفاق افتاد که این فرد در تمام برنامه‌های نامبرده حضور پیدا کرده بود. ما فکر می‌کردیم که چون در خیلی از برنامه‌ها حضور پیدا کرده پس از همه لحاظ مورد تائید است!

البته مدارک تحصیلی او مربوط به کشور دیگری بود و او در ایران تحصیل نکرده بود اما من فقط به دلیل مسائل علمی او را دعوت کردم. در برنامه ما وقتی مهمانی دعوت می‌شود یک ساعت قبل از اینکه روی آنتن برود ما با او صحبت می‌کنیم که ببینیم شرایط لازم را برای روی آنتن رفتن دارد یا خیر، در خصوص این فرد هم خود من قبل از برنامه با او صحبت کردم، درست است که لباس پوشیدنش کمی عجیب بود اما در یک ساعت قبل از برنامه رفتاری از او ندیدم که گواهی باشد که اجازه ندهیم روی آنتن برود.

یعنی قبل از حضورش ما همه چیز را چک کردیم و در قبل از برنامه نیز با او صحبت کردیم اما باز هم به موضوعی بر نخوردیم!»

ما مقصر نیستیم!

او با تاکید بر اینکه وقتی شبکه خبر گزارش مفصلی از این آدم می‌رود و به عنوان نابغه او را اعلام می‌کند ما نیز بنا بر رسالت رسانه ای که داریم سعی می‌کنیم که هر جوانی را که قدمی برای کشورمان برداشته حتما معرفی کنیم که مردم بیشتر او را بشناسند، می‌گوید: « حالا اگر بعد از برنامه هر جایی دیگری این فرد مطرح شده، هر چیزی را عنوان کند مسئولش خودش است و هیچ ربطی به ما ندارد!

البته این رفتار این شخص دور از تصور است و ما اصلا چنین فکری راجع به او نداشتیم! بعد از برنامه ما، در همین ماه رمضان اخیر در برنامه احسان علیخانی که قرار بود مردم قهرمانان زندگی خودشان را معرفی کنند هم حتی فیلمی از این آدم فرستاده شده بود و با استقبال عمومی نیز رو به رو بود! هدف برنامه ما از انتخاب مهمان‌هایش این است که افراد موفق را معرفی کند تا مردم بیشتر با آن‌ها آشنا شوند.

البته مجری در برنامه راجع به این موضوع عذرخواهی هم کردند اما واقعیت این است که ما وقتی دیدیم همه شبکه‌ها او را دعوت می‌کنند و خبرهای مربوط به او را کار می‌کنند، گفتیم حتما موضوعی است که این اتفاق می‌افتد و ما هم برای بیشتر دیده شدنش او را دعوت کردیم. درست است که ما معرف او بودیم اما این که هر کس در فاصله چند ماه بعد از برنامه رفتار غیر متعارفی از خودش نشان دهد که مقصرش ما نیستیم!

هدف ما این بوده که بر حسب وظیفه مان یک هموطن را یاری کنیم تا بهتر بتواند حرفش را بزند. اما این موضوع را مردم باید قبول کنند که بعد از برنامه ما هر اتفاقی برای هر مهمان برنامه بیفتد هیچ ربطی به ما ندارد و مقصرش ما نیستیم.»

سیکاریو به معنی آدمکش!

جالب است بدانید که کلمه «سیکاریو» که این فرد سبک ابداعی ورزش خود را به این کلمه نام‌گذاری کرده، اصطلاحی است که در زبان مکزیکی به قاتلین و مزدوران گفته می‌شود با این تفاوت که جزئیاتی هم درباره قاتلین مطرح است که باعث می‌شود این لقب به آنان اختصاص داده شود! در زبان فارسی معادل دقیقی برای این کلمه وجود ندارد و از کلمه « آدمکش » به عنوان نزدیک ترین معنی به آن استفاده می‌شود.

با این اوصاف جای تعجب است که چرا مسئولین رسانه ملی به این موضوع رسیدگی نکرده‌اند و قبل از رسانه ای کردن این موضوع یک جستجوی ساده درباره آن انجام نداده‌اند! این در حالی است که برنامه‌هایی مثل برنامه 90 که مخاطب آن مشخص است و نوع مهمانان آن هم معلوم هستند، از لیست برنامه‌های شبکه 3 حذف می‌شود!

باید از مسئولین پرسیده شود چرا آن طور که باید نظارتی روی مهمانان برنامه‌های مختلف صورت نمی‌گیرد اما به بهانه‌های واهی برنامه‌های پر مخاطب دیگر که 20 سال است در حال پخش هستند به یکباره حذف می‌شوند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرهوشنگ نورا

      سلام،
      در جامعه امروز ایران رسانه های دولتی به دنبال القای پویایی بسیار زیاد جوانان موفق هستند.
      حال اگر فردی با بیان مطالب کاذب مدعی ابداء، اختراع، نوآوری و غیره شود، خیلی سریع این مطلب روی آنتن رسانه می رود.
      نتیجه این بزرگ نمایی کاذب موفقیت جوانان می تواند عواقبی از این قبیل داشته باشد که یک فرد شیاد از سکوی رسانه ملی نهایتاً ادعاهای این چنینی مطرح کند.
      و من ا... التوفیق

    • بدون نام

      هنوز زمان زیادی از افتضاح فرمول یک‌
      نگذشته ، و باز هم یکی دیگه

    • علی اکبر

      سلام، مطمئناً اگه کسی دیگه این کار رو انجام میداد توسط صدا و سیما تیرباران خبری میشد، نمیدونم چرا بعضی افراد و نهادها در مقابل قانون برابرترند و نهادهای نظارتی و قضایی هم هیچ عکس العملی نشون نمیدن مثل کاری که عده‌ای خاص با تتلو کردن و حتی یک معذرت خواهی هم از مردم نکردن چون خودشون رو بالاتر از مردم میدونن متاسفانه..

    • بدون نام

      صداسینای میلی بی اعتباردروغگو دنبال بینندس والان این فرمول ۱اصلا معلوم نیست چه برنامه ای ویه مجری چولمنگ سوسول بچه نه نه ضیا بیشتربه دردبرنامه کودک میخوروپول بیت المال وهدرمیدومترسگ خاک برسرادم این وان والهی بمیربی شرف

    • محمود

      دیگه چی. اینا نظارت نکنن؟؟؟ حرف مفت نزنین اینا سرویس کردن بابا بسه دیگه

    • هیتلر

      خوب داشت پیشرفت میکرد اگه کاریش نداشتید یه باره میگفت من خدام چه جوک بازاریه این ایران

    • هیتلر

      این یه سازمانی پشتش بوده .... اخه اینایی که این میگفت که نشد معجزه . من از این معجزم بیشتره همچین ادعایی جرعت ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج