جاباما
۷۹۰۹۳۸
۱۸ نظر
۵۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
پ

افزایش نرخ لبنیات از میانگین تورم سبقت گرفت

میانگین افزایش بهای لبنیات در مهر ماه امسال به حدود ۹.۷ درصد رسید که بیشتر از متوسط میانگین تورم ۵.۹ درصدی گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه است.

خبرگزاری ایرنا: میانگین افزایش بهای لبنیات در مهر ماه امسال به حدود ۹.۷ درصد رسید که بیشتر از متوسط میانگین تورم ۵.۹ درصدی گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه است.

برپایه آمارهای بانک مرکزی، نرخ تورم در مهر ماه گذشته ۱۵.۹ درصد بود و در این میان خوراکی ها و آشامیدنی ها افزایش ۵.۹ درصدی را پشت سر گذاشتند اما نگاهی به گزارش خرده فروشی ۱۱ گروه کالای اساسی در شهر تهران نشان می دهد که سه گروه کالایی یعنی لبنیات، گوشت مرغ و روغن در این ماه افزایش قیمتی بالاتر از متوسط نرخ تورم گروه اقلام خوراکی تجربه کرده اند.

بر اساس بررسی های بانک مرکزی در این ماه بهای لبنیات ۹.۷ درصد، تخم مرغ ۲.۴ درصد، برنج ۴.۷ درصد، حبوب ۳.۶ درصد، گوشت مرغ ۶.۹ درصد و قند و شکر و چای هرکدام ۰.۶ درصد و روغن نباتی ۱۳.۵ درصد افزایش قیمت داشتند اما در مقابل میوه های تازه ۵.۵ درصد، سبزی های تازه ۱.۹ درصد و گوشت قرمز ۱.۳ درصد کاهش قیمت ثبت کردند.

آخرین تحولات بازار مصرف

بر اساس آخرین بررسی های انجام شده در بانک مرکزی در هفته منتهی به چهارم آبان ماه در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۲.۷ درصد و شیر پاستوریزه ۲.۱ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل یک دهم درصد افزایش داشت و شانه ای ۱۳۸ تا ۲۱۰ هزار ریال فروش می رفت.

همچنین در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۱.۱ درصد و برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب هشت صدم درصد و چهار دهم درصد افزایش یافت؛ در گروه حبوب قیمت تمام اقلام بین یک دهم درصد تا ۷.۱ درصد افزایش داشت.

در گروه میوه ها و سبزی های تازه در هفته پایانی مهر ماه در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک و کیوی عرضه نمی شد و پرتقال درجه دو عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه بـا سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد؛ میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای هلو معادل ۴.۷ درصد، خربزه ۳.۱ درصد و هندوانه ۶ دهم درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام بین سه دهم تا ۱۷.۱ درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل ۴.۷ درصد، سیب زمینی ۸.۱ درصد، لوبیا سبز ۲.۶ درصد و سبزی های برگی هفت دهم دصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۱.۳ تا ۸.۴ درصد افزایش داشت.

در گروه گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز در این هفته بهای گوشت گوسفند معادل ۲ دهم درصد، گوشت تازه گاو و گوساله هفت دهم درصد و گوشت مرغ پنج دهم درصد کاهش یافت.

همچنین در این هفته قیمت قند معادل یک دهم درصد، روغن نباتی جامد سه دهم درصد، روغن نباتی مایع ۳.۸ درصد افزایش داشت و بهای شکر و چای خارجی ثابت بود.

تغییر سالانه قیمت ها

بر این اساس نرخ های اعلامی بانک مرکزی، قیمت ها در هفته پایانی منتهی به چهارم آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در گروه لبنیات ۵۲.۲ درصد، تخم مرغ ۴۴.۷ درصد، برنج ۲۰.۷ درصد، حبوب ۱۳.۶ درصد، میوه های تازه ۵۵.۱ درصد، سبزی های تازه ۳۷.۶ درصد، گوشت قرمز ۴۱ درصد، گوشت مرغ ۳۰.۳ درصد، قند و شکر ۳۴ درصد، چای ۲۳ درصد و روغن ۳۷.۹ درصد رشد یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amin

      بابا هر روز ي قيمت اخه اين نامردي نيست بابا جرا كسي به دادمون نميرسه واقعان كسي نميبينه اين بدبخته مردمو

    • خیال پرداز

      سر تا پا دروغ بود
      ایشالا خدا شماها رو به درک واصل کنه که ما رو بدبختر کردین..

    • بدون نام

      این چه دولتی و رییس جمهوری و وزیر اقتصادی است که قادر به کنترول قیمت یک قوطی چهارصد گرمی پنیر نیست و هفته ای سه بار قیمت لبنیات و پنیر تغییر میکند شما که قادر به کنترول یک قوطی چهارصد گرمی پنیر نیستید چطوری میخواهید با دنیا و اسراییل وآ مریکا بجنگید و ادعا دارید خاک برسرتان،،،،،،

    • ناشناس

      چرا دولت با این همه تشکیلات زورشون به این چند شرکت لبنیات نمیرسه هر ماه افزایش قیمت دارند الان باز شیر پاکتی هم گران شده هم کم هیچکس هم پاسخگو نیست

    • بدون نام

      این امارهابرای اغلب مردم مفهومی نداردفقط موجب تمسخروخنده است وقتی شیرکه ریشه لینیات است درسال ۹۷کیلویی نهصدتومان گران شده باحساب شماچطورجوردرمی اید؟

    • بدون نام

      ميشه بگيد چى ازميانگين تورم سبقت نگرفته؟

    • بدون نام

      قیمتهای همه کالاها چند برابر میشه ولی نرخ تورم اعلامی رو توپ هم نمی تونه تکون بده!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مردم درک‌میکنند نرخ تورم بالای صد در صد است امارهای بانک مرکزیمربوط به نیازهای مردم نمیشود کاملا غیر واقعی است امارها را به دانشجویان واگذارید تا تک تک قیمت اقلام را نسبت به مهر سال قبل احصا کنند انوقت تورم واقعی بدست خواهد امد دروغ نگویید دشمن خدا میشوید

      پاسخ ها

      • ق

        نیاز به آمار نیست .خود معلوم است

    • کامبیز

      خدا مرگی بده به این دولت بی خاصیت برای ما وباخاصیت برای خودشان!

    • بدون نام

      رفتم فروشگاه شیر بخرم یک لیتر شیر کم چرب ۴۲۰۰ تومان بود ، نخریدم دنده عقب اومدم بیرون . شیر هم نمی خوریم ، نوش جون مسولین

    • جواد

      خدا لعنتشون کنه فقط همین.

    • بدون نام

      دنبال چرایی سرانه مصرف کم لبنیات در کشور هستین؟! یکی از علتها،، گرانتر شدن لبنیاته
      پوکی استخوان و کوتاه قدی کودکان نتیجه مصرف پایین لبنیات و در طول زمان ،،هزینه تحمیلی بر دوش جامعه.
      واقعا مسئولین نفهمی داریم

    • بدون نام

      ولی همچنان تورم 13 درصد است. ✋

    • بدون نام

      چون ۲تا لبنیاتی ماست فروش صادرات و ارز آوری دارن دولت کاری به کارشون نداره که هر روز یه نرخ برا ماست مسیرشان بذارن
      قااااااااااااااااانون کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

    • محمد

      ای بابا تمام مسولین مملکت را رهاکرداند وهرکسی دل بخواهی قیمت انتخاب میکند... شرم بادبرمسببین این شرایط برای مردم.... اقایون سوریه را رها کنید وبه فککر پا باشید.

    • دیگه تمومه ماجرا

      اینروزا نمیدونم چرا همه دارن ازهم سبقت میگیرن ارز سکه رب لبنیات گوشت خانه خودرو پس چرا پلیس جریمشون نمیکنه ؟

    • بدون نام

      هنوز 13 آبان نشده...بذار بشه بدتر میشه.....اینا هم که فقط ادعاشون میشه که هیچ اتفاقی نمیافته..چوبشو ملت بدبخت میخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج