۷۹۲۵۰۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ضدزلزله‌ترین آسمان خراش جهان

به دنبال برگزاری یک رقابت بین المللی معماری مشهور موسوم به دی ای ام در آلمان، ضدزلزله ترین ساختمان دنیا که در طراحی و ساخت آن از فناوری تازه ای استفاده شده، مشخص شد.

خبرگزاری فارس: به دنبال برگزاری یک رقابت بین المللی معماری مشهور موسوم به دی ای ام در آلمان، ضدزلزله ترین ساختمان دنیا که در طراحی و ساخت آن از فناوری تازه ای استفاده شده، مشخص شد.

ضدزلزله‌ترین آسمان خراش جهان

شرکت LBR&A Architectos برنده این رقابت است که ساختمان Torre Reforma را برپا کرده است. این ساختمان بلندترین ساختمان در شهر مکزیکوسیتی محسوب می شود و ارتفاع آن به 246 متر می رسد.

انتخاب این ساختمان با بررسی بیش از 1000 برج بلند در دو سال اخیر صورت گرفته است. طراحی ظاهر این ساختمان تفاوتی با دیگر ساختمان های عادی ندارد و تنها در یک سوم بالایی آن ظاهر ساختمان شبیه به یک گونیاست.

ضدزلزله‌ترین آسمان خراش جهان

بخش پایینی این ساختمان هم به قسمت های مختلفی تقسیم شده که می توانند کاربری های مختلفی داشته باشند. یکی از این بخش ها یک باغ کوچک و دیگری یک ساختمان تاریخی است که بازسازی شده و در قالب لابی اصلی آسمان خراش مورد استفاده قرار می گیرد.

ضدزلزله‌ترین آسمان خراش جهان

ساختمان مذکور استاندارد ال ای ای دی را هم به دست آورده که نشان دهنده حداکثر میزان سازگاری آن با محیط زیست و امکان بازیابی و استفاده مجدد از آب باران در درون آن برای تهویه و غیره است. در این ساختمان توربین های کوچک بادی هم برای کاهش مصرف برق و استفاده از روشی جدید برای تولید الکتریسیته وجود دارد.

بخشی از دیوارهای این ساختمان در عمق 60 متری زمین فرو رفته اند که قابلیت ضدزلزله آن را تقویت کرده اند. همچنین درزهایی عمدی بین لایه های مختلف مواد ساختمانی ایجاد شده تا به عنوان ترمز ساختمان در برابر لرزش های ناشی از زلزله عمل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چون کشورمان زلزله خیزه بایستی از این روش ساختمان سازی الهام بگیره تا جان انسانها در امان باشد هم زیباست هم مستحکم وپا برجاست اگر مسئولین بخواهند کار نشدنی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج