۷۹۳۲۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کتابخانه آثار «موراکامی» ایجاد می‌شود

«هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی اعلام کرد تمامی نسخه‌های اصلی رمان‌ها و دست‌نوشته‌های خود را برای ایجاد یک کتابخانه به دانشگاه دوران تحصیل خود اهدا می‌کند.

ایسنا: «هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی اعلام کرد تمامی نسخه‌های اصلی رمان‌ها و دست‌نوشته‌های خود را برای ایجاد یک کتابخانه به دانشگاه دوران تحصیل خود اهدا می‌کند.

کتابخانه آثار «موراکامی» ایجاد می‌شود

به نقل ژاپن تایم، «موراکامی» که پس از ۳۷ سال در یک نشست خبری حضور یافته بود از اهدای نسخه‌های اصلی رمان‌ها و سایر دست‌نوشته‌هایش به دانشگاه «واسدا» که در سال ۱۹۷۵ از آن فارغ‌التحصیل شده خبر داد.

او گفت: این موضوع برای من بسیار مهم است چرا که من هیچ فرزندی ندارم و نمی‌خواهم با مرگم این مطالب پراکنده و یا گم‌ شود. بسیار خوشحال می‌شوم که این مطالب و کتاب‌ها بتواند به کسی که قصد دارد مطالعه‌ای بر آثارم داشته باشد کمکی کند.

این کتابخانه در واقع آرشیوی از کتاب‌های «موراکامی» و همچنین مراحل مختلف دست‌نوشته‌های او برای نگارش آثارش، مطالب مورد استفاده برای نوشتن کتاب‌ها، آثاری که این نویسنده ۶۹ ساله تاکنون ترجمه کرده و همچنین مجموعه بزرگ آثار موسیقی است که نقش مهمی در خلق آثار او داشته‌اند.

«هاروکی موراکامی» در چند سال اخیر همواره به عنوان یکی از بخت‌های اصلی کسب جایزه نوبل ادبیات معرفی شده اما نتوانسته این جایزه را کسب کند. او امسال نامزد نهایی جایزه جایگزین نوبل ادبیات شد اما از این جایزه کناره‌گیری کرد و اعلام کرد قصد دارد تمرکزش را متوجه کارش کند.

رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد. «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد.

جدیدترین اثر او به نام «قتل فرمانده» نیز اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ در ژاپن عرضه شد و ترجمه انگلیسی آن به قلم «فیلیپ گابریل» و «تد گوسون» از تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۸ در آمریکا منتشر شده و به‌زودی نیز وارد بازار کتاب بریتانیا می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج