۷۹۳۴۴۹
۲۵ نظر
۵۰۱۳
۲۵ نظر
۵۰۱۳
پ

اسرائیل: تحریم‌ها ضربه اساسی به ایران زده است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعاهایی ایران‌ستیزانه، از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اعمال تحریم‌هایی علیه ملت ایران تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعاهایی ایران‌ستیزانه، از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اعمال تحریم‌هایی علیه ملت ایران تشکر و قدردانی کرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در ادعایی خصمانه و واهی اظهار کرد: تصمیم جسورانه رئیس‌جمهور ترامپ همان دگرگونی بنیادینی است که خاورمیانه منتظرش بوده است. در یک حرکت ساده، آمریکا ضربه اساسی به استحکامات ایران در سوریه، لبنان، غزه، عراق و یمن وارد کرده است. رئیس‌جمهور ترامپ، شما بار دیگر موفق شده‌اید. متشکرم.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه همزمان با خروج از برجام گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. در روزهای اخیر نیز مقامات این کشور بارها تاکید کرده‌اند که بخش دوم این تحریم‌ها در موعد مقرر، یعنی پنجم نوامبر اعمال خواهد شد.

واشنگتن همچنین با ارائه جزئیاتی جدید درباره این تحریم‌ها اعلام کرده است که قصد دارد نام ۷۰۰ نهاد و شخص ایرانی را در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار دهد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت که واشنگتن توان بیشتری برای فشار بر کشورها و بنگاه‌های اقتصادی جهانی ندارد و این اقدام نیز یک جنگ روانی با هدف ایجاد هراس و دلهره در مردم است.

رهبر معظم انقلاب نیز روز شنبه در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان، هدف آمریکا از جنگ و تحریم اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته را فلج کردن و عقب نگه داشتن کشورمان دانستند و تصریح کردند: در این جنگ اقتصادی آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمریکاست، زیرا حرکت به سمت خودکفایی و تولید در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهی مشغول فعالیت‌ها و کارهای مهمی در کشور هستند.

ایشان سپس به شرایط آمریکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در یک نگاه وسیع تر، قدرت و اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران شامگاه جمعه ساعاتی پس از اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره بازگشت تحریم‌ها، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزرای امورخارجه آلمان، سوئد و دانمارک تلفنی گفت‌وگو کرد.

همچنین دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم زیر فشار اقتصادی و معیشتی هستن. خیلی سخته زندگی کردن با این وضع

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        چند روز پیش مردم به ماشین حمل مرغ زنده حمله کردن

      • بدون نام

        کاش یک بار راه عزت رو انتخاب می کردیم...
        طی سالهای اخیر، حی به اعتقاداتمون با توجیهات مختلف پشت کردیم...
        عاقبتش چی شد تنها شدیم، خانواده های گرممون از هم پاشید و خلاصه...
        هم دنیا رو از دست دادیم هم آخرت رو

      • AAAASSSS

        اسرائیل
        تا تو را نابود نکنیم هستیم.

    • بدون نام

      شب دراز است و قلندر بیدار

      پاسخ ها

      • یک جانباز

        سلام امریکا سکی کی باشه اگر مسولین محترم با مردم خوب باشند همین مردم هشت سال دفاع مقدس را به بهترین نحو ممکن بدون تکیه به کشور های دیگر با امید به خدا با دست
        خالی ایستادن و پیروز شد وقغت مسعولین با مردم رو راست باشن امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    • بدون نام

      هم به اسراییل هم به امریکا بمب بخوره مگه عوضی چیزی بهت میرسه

    • علی

      اینکہ نبود چیزی. باعث تلاش انسان میشه ک بہ هررااهی بزنه اون شئ یا اون کمبود پیدا کنه درست هست ومنطق هم همینو میگه،،ولی حمایت دولت ومسولان چقدره؟اینومیدونیم هرکاری. مجوز میخواد سرمایه میخواد و...فقط ی مجوزگرفتن حداقل با سنگ اندازی ادارات وسازمانها چندسال طول میکشه وسرمایه ولاغیر هم که بماند!!!بااین تفاسیر جوانان ونابغه های وطن چه گلی بسرمون بزنند که ایران. عزیزمان خودکفا کنند؟؟؟

    • بدون نام

      هذیان میگه

    • بدون نام

      این‌ها هنوز میگن حس نکردیم!!!!!!!!

    • بینام

      ایران روحانی ویران کردهمه بیکاررب سه هزارتومانی شده بیست هزارتومان روحانی حیاکن فکری بحال ماکن

    • بدون نام

      انشاءالله ضربه هاش به خودتون برگرده جنایتکاران خونخوار

    • محمد

      بله ..... تمام بدبختی ما از این اسرائیل شروع شد هم قبل انقلاب و هم بعد انقلاب

    • بدون نام

      گل بودبه چمن اراسته شدملت بدبلخت حالا بکشن

    • بدون نام

      دنیا فهمید تحریمها پدر مردم را در آورده اما
      مدیران مملکت ما باز ميگن تاثیری نداره

    • حسن

      درسته تحریم ها فشار میاره اما آهن رو هر چقدر بکوبی محکم تر میشه، این فشار اقتصاد ایران رو خودکفا و آمریکا رو منزوی میکنه

    • حسن

      درسته تحریم ها فشار میاره اما آهن رو هر چقدر بکوبی محکم تر میشه، این فشار اقتصاد ایران رو خودکفا و آمریکا رو منزوی میکنه

    • بدون نام

      صهیونیسم نژاد پرست. ترامپ و اربابانت هیچ غلطی نمی کنند.

    • محمدمهدی عسکری

      خدا دوستت دارم

    • بدون نام

      بزار مردم دوباره رو پاشون وایستن اونوقت به تو وامثال تو چه در داخل وچه در خارج نشون میدن یه من ماست چقدر کره میده. حالا هی همتون ضربه بزنید پست وکثیف. اول میریم سراغ داخلیا بعدشم خدمت شما خوکای کثیف می رسیم

    • M.A.P

      مشتی ضربه گفتی وتمام؟روزگارمون سیاه شده خدا شاهده به نون شب محتاجیم. این دولت لعنتی کدوم کشور و مردم رو میگه مشکلی ندارن همه چی عالیه؟کمرمون شکست زیر بار گرونی خرد شدیم داریم ریاضت می کشیم اما!اما! ای کاش ناشی از تحریم ها بود ولی متاسفانه ۹۰درصد اصلا ربطی به تحریم نداره.یکی نیست بگه دولت میلیاردرهای بی درد دلار رو عمدی بردین تا ۲۰هزار و خورده ای که بدهی هاتون رو صاف کنین بخاطر همون کالاها ۱۰۰درصدگرون شدن ولی دلار ۱۰تومان شد قیمت ها باز شدیدا رفت بالا چرا؟چون کالاها رو کارخونه های مسئولین تامین میکنن و این بلبشو و تحریم و دلار براشون نعمته.ما که دیگه داریم به فنا می ریم.

    • M.A.P

      ۹۰ درصد گرونی و تورم کمرشکن و خرد کننده کار دولت هست و توسط دولت تحریم هستیم.اگه این دولت و مسئولین بجای سوءاستفاده از تحریم ها و فشار به مردم و سود بردن یه کم کمک حال مردم بودن وصادقانه خدمت میکردن چندبرابر بدتر از این هم هیچی نبود اما تحریم و گرانی دلار و گرانی وحشتناک کالا ونیازها توسط دولت و مسئولین میلیاردر وکارخانه دار هست که سودشون تو تحریمه وگرنه ۹۰درصد این مشکلات تحریم داخلی و۱۰درصد خارجیه.جوریه که از داخل ۹۰درصد بیشتر از ترامپ بهمون ظلم میشه.

    • علی امیری

      یجوری میگید بصورت خصمانه انگاری اسرائیل دوست وهمسایه ودودماست، ماها که روزوشب مرگ باسراییل میگیم ورویأی نابودیش میکنیم. امیدوارم یکم ازخواب غفلت بیداربشیم وهمون طور که دنبال آسایش وعزتمون هستیم به بقیه کشورها احترام وعدم دخالت داشته باشیم. ازماست که برماست. هالا هي موشک پرت کنیم هوا وروش بنویسیم مرگ بر فلان فلان شده. انگاری ما نایب خدا برزمینش هستیم و.... این خداست که کی را سربلند وسربنیست می‌کند. یکم بخودبیاییم وببینیم برا ملتمون چه جانفشانی وایثارکردیم وملت مون رو از فقر و بدبختی بدورکردیم. درحال حاضر که بغیر بدبختی وناامیدی عاید ملت نیست. وسردم داران فقط بدنبال شعار و چپاول هستن. وسنگ بقیه کشورها رو به س وسینه می‌زنند. این واقعیت ن هست وخدا می‌داند تا بکجا خواهیم رسید...

    • M.A.P

      با این وضعیت و زندگی با ذلت وشرمندگی توی یکی از ثروتمندترین کشورها محتاج نان شب بودن زندگی نیست.کالاها ۲۰۰برابر شده دولت میگه تورم و گرانی نیست.با حقوق یک و دویست باید کالاها ونیاز هایی رو که ۵میلیون هم براش کمه تامین کنی.خدایا یا فرج آقا رو نزدیک بفرما یا راحتمون کن

    • بدون نام

      البته فقط به مردم بدبخت ضربه زده دولتیها فقط وراجی بلدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج